Moord- en vermissingstopic

Dat is ook niet wat gezegd is, dat is het volgende namelijk: “Er zijn aanwijzingen van een gewelddadig overlijden”. Dat de krantenkop dan iets wordt als in: FIETSMAND GEVONDEN, SPRAKE VAN MOORD is wat anders natuurlijk. Maar in de basis is er wel vanuit de politie/het parket aangegeven dat ze aanwijzingen hebben van een gewelddadig overlijden. Dat vind ik geen sensatiemakerij, en ze zullen meer hebben/weten dan alleen de gevonden spullen om zulke uitspraken te doen denk ik dan.

Ze is net gevonden in het kanaal :cry:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/06/verdwijning-julie-van-espen/ Grijpt me zo aan dit he… ben er zo mee bezig geweest hele tijd. Gewoon het idee dat je van huis weg kunt gaan en een of andere gek je zo uit het leven kan rukken. Vreselijk.

Ik wilde dit net komen posten. Wat afschuwelijk!!

En ik begrijp dat die belangrijke getuigen gevonden is? Maar nu mogelijk als verdachte wordt gezien?

Echt zo erg, vooral dat dit gewoon op klaarlichte dag gebeurt op een niet per se uitgestorven gebied toch?

Ja hij is ook al verdacht van moord begrijp ik, zo snel en heftig allemaal. Kan alleen maar aan die ouders en die vriend denken. Wat.een.hel.

Wel echt knap politiewerk, dat ze zo snel iemand gevonden hebben. Niet dat je daar haar mee terugkrijgt, maar dan hoef je verder niet meer in onzekerheid te zitten. Sowieso echt goed hoe snel ze al in actie kwamen en op welke manier.

8 likes

Godverdomme zeg

Ondanks dat ik geen echte hoop meer had dat ze levend werd teruggevonden vind ik dit soort berichten altijd zo heftig :cry:

1 like

Wat vreselijk, en wat een eng idee dat “we” dus op klaarlichte dag niet eens veilig zijn. Ik vraag me af hoe dit gebeurd kan zijn en hoop voor de familie dat er antwoorden komen.

Nee inderdaad geen uitgestorven gebied! Ik neem geregeld exact de weg langs het kanaal waar ze gevonden is en er wordt veel gefietst en er rijden ook gewoon auto’s. Ik begrijp echt niet hoe niemand iets gezien kan hebben

1 like

Ja en ook nog op een zaterdagavond!

Iedereen moet natuurlijk aan Anne Faber denken en hoewel die zaak ook echt onbegrijpelijk is fietste zij nog op een hele regenachtige avond door een wat meer buitengebied. En met name door die regen begrijp je dan nog wel dat er niet veel mensen buiten waren.

Wat een triest bericht zeg. Ook beangstigend dat je zelfs op een normaal tijdstip, op een redelijk drukke weg niet meer veilig bent.

Wel onwijs knap politiewerk dat ze haar zo snel hebben gevonden en daarnaast ook al een verdachte hebben.

5 likes

Nu blijkt de verdachte gvd al 2 keer veroordeeld te zijn voor verkrachting. Wat doet zo’n man gewoon op straat :skull_and_crossbones:

3 likes

Pff afschuwelijk. En dan vermoedelijk ook weer door iemand met een voorgeschiedenis…
Op klaarlichte dag ben je dus tegenwoordig ook al niet meer veilig. Al hoor je eigenlijk altijd veilig moeten kunnen zijn, dag en nacht, maar op klaarlichte dag maakt het nog wel absurder gewoon. Zou ook echt niemand iets gezien hebben? Ik hoorde vanmorgen op de radio wel dat er tips waren binnengekomen, maar er is natuurlijk een verschil tussen tips en echte getuigenissen.

1 like

Hij is verdachte he, het staat nog niet vast dat hij de dader is.

Maar hoe dan ook alvast een gruwelijke klootzak met een veroordeling voor seksueel misbruik op zak.

Snap je punt verder wel hoor.

Moest daar net aan denken: als je nu Anne Faber googelt zie overal foto’s van haar, volledige naam en alles wat haar is toegedaan kun je tot in de details teruglezen. En die dader wordt geblurred, achternaam afgekort. Ok, je hebt dat met google wel zo gevonden, maar hoezo heeft hij daar nog recht op? Hij is veroordeeld toch? Zelfs als hij ooit nog een tweede kans zou moeten krijgen (derde dan eigenlijk, en vind eerlijk gezegd dat hij daar niet veel recht meer op heeft) dan hoeft zijn verleden toch niet stilgehouden worden? Ik vind dat echt raar.

5 likes

Ja ik heb daar niet eerder bij stil gestaan tot jij het nu zegt. Anne is echt vereeuwigd op een hele nare manier, dat wil toch niemand? Eigenlijk zou een overleden persoon alsnog het recht moeten hebben om “vergeten” te worden. Hoe naar dat alle details incl foto’s nog online staan. Is eigenlijk heel cru.

Lees net inderdaad ook dat de verdachte in 2017 veroordeeld is voor 4 jaar voor verkrachting maar hoger beroep loopt nog. Beetje vreemd dat hij dan zo vrij rond mag lopen, zeker nu hij recidivist is.

2 likes

Maar als je gevangen bent wordt er al een deel van je mensenrechten geschaad. Waarom zou je met je volledige naam in de media terecht moeten komen, wat is daar de meerwaarde van?

4 likes

Check dit ook:

Die beelden die van de ‘getuige’ werden verspreid, daar had hij al het fietsmandje vast. Maar die werden eruit gephotoshopt? Dus waarschijnlijk wisten ze toen al dat het om een verdachte ging maar hebben ze 'm expres als getuige verspreid?

@Charliee Ja ik ben echt niet zo’n facebookgekkie die maar van alles roept en ik geloof wel dat mensen een tweede kans verdienen - als je bijvoorbeeld een keer wat steelt oid. Maar deze vent is gestoord en zo berekenend te werk gegaan. Hij heeft eerst met haar op een scooter rondgereden, zoveel mogelijkheden gehad om het niet te doen. Plus zijn eerdere daden. Zelfs als hij ooit al vrij komt vind ik dat iedereen het recht heeft om te weten met wat voor monster ze te maken hebben. En als jij daar dan geen moeite mee hebt en zo’n vent een 3e kans wil geven: prima. Maar ik zou nooit mijn dierbaren bij hem in de buurt laten komen. Ik weet niet of zo’n persoon ‘genezen’ kan worden.

2 likes

Dat zou dan wel heel kwalijk zijn als ze het op die manier hebben gedaan.

Hm nee ik snap dat wel, in dit soort gevallen doet de politie dat nooit zonder reden. Ik denk dat ze zo ook de gewone burger niet angstig (of juist kwaad) wilden maken. Ze moesten die vent zo snel mogelijk hebben en ik denk dat dit dan wel slim was. Anders zijn er wellicht mensen die het recht in eigen handen gaan nemen…

edit: https://www.demorgen.be/nieuws/wat-we-nu-weten-over-de-mogelijke-dader-in-de-zaak-julie-van-espen-23~bbb38658/

Hier uitgebreider bericht

1 like