Het is hier inderdaad wel eerder besproken maar omdat de zaak nu is heropend, is er weer meer aandacht voor. De nabestaanden geloven niet dat de waarheid boven tafel komt als ik het zo begrijp. Sommige deelnemers van een zogenaamde Dyatlov-stichting menen de waarheid te kennen. Als aan hen gevraagd wordt of ze er echt van overtuigd zijn, dan is het antwoord: 100%. De theorie zou dan zijn dat er raketten zijn afgevoerd boven het gebied waar de jongeren aan het hiken waren en dat er tijdens die vlucht giftige stoffen zijn vrijgekomen. Een stam in de buurt (Mansi volgens mij) bevestigt dat er regelmatig raketonderdelen worden gevonden. De vraag is nu alleen of er die desbetreffende nacht een raket is afgevuurd, en daarover lijkt niemand uitsluitsel te willen geven. Tot slot verklaart die theorie ook niet de verminkingen aan sommige lichamen.
Edit: de twee video’s van RTL Nieuws zijn wel goed informerend (denk ik), maar ik vind het allemaal iets te mysterieus en spannend geëdit. Dus wel overdag kijken en niet pas 's avonds.