Moord- en vermissingstopic

@ibnzo jeetje, wat een heftig verhaal. Wat jij schrijft is precies wat ik bedoelde. Kan me dat heel goed voorstellen.

@Lula Nee, dat is waar. Misschien dat ik kwetsbaar automatisch koppelde aan (inderdaad) meeleven met de verdachte/dader, maar dat kan ook los van elkaar staan ja. Goede opmerking!

1 like

https://www.ad.nl/utrecht/vermiste-student-stefan-spreekt-familie-weg-verder-alleen-vervolgen~a916c7df/

Ik krijg niet snel de kriebels, maar hier lig ik dus echt benauwd van in mijn bed :disappointed_relieved:

4 likes

jeetje wat interessant en heeel bizar

1 like

Zo vaag dat de eersten werden gevonden in ondergoed, en die daarna in de kleding van de eersten

Werden ze niet gewoon aangevallen door een grizzly beer ofzo? Ik moet dat filmpje nog bekijken.

Het is hier inderdaad wel eerder besproken maar omdat de zaak nu is heropend, is er weer meer aandacht voor. De nabestaanden geloven niet dat de waarheid boven tafel komt als ik het zo begrijp. Sommige deelnemers van een zogenaamde Dyatlov-stichting menen de waarheid te kennen. Als aan hen gevraagd wordt of ze er echt van overtuigd zijn, dan is het antwoord: 100%. De theorie zou dan zijn dat er raketten zijn afgevoerd boven het gebied waar de jongeren aan het hiken waren en dat er tijdens die vlucht giftige stoffen zijn vrijgekomen. Een stam in de buurt (Mansi volgens mij) bevestigt dat er regelmatig raketonderdelen worden gevonden. De vraag is nu alleen of er die desbetreffende nacht een raket is afgevuurd, en daarover lijkt niemand uitsluitsel te willen geven. Tot slot verklaart die theorie ook niet de verminkingen aan sommige lichamen.

Edit: de twee video’s van RTL Nieuws zijn wel goed informerend (denk ik), maar ik vind het allemaal iets te mysterieus en spannend geëdit. Dus wel overdag kijken en niet pas 's avonds. :sweat_smile:

Had jij het al weleens opgegooid hier? Ik kon me niet herinneren wie het was namelijk

Ah ja ik vind dit mysterie ook zo bizar. Had er een tijdje geleden iets over gelezen want volgens mij werd er inderdaad een film van gemaakt? Maar ga die documentaire zeker kijken!

1 like

Kijkt iemand sbs over ivana smit?

Ik heb gisteren de helft gezien en nu de andere helft. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik snap niet zo goed wat ze er nou precies mee proberen te bereiken. Tuurlijk, het verhaal klopt van geen kant. Maar die confrontatie met haar…man wat slecht. Hij zorgt er alleen maar voor dat zij niet meer wil.

Ja ik heb dus het tweede gedeelte niet gezien zeg maar toen ze het huis van het stel vonden. Ze werd destijds wel in de media gezet als feestbeest die naar swinger party’s ging en graag in de schijnwerpers stond. Dat is iedereen natuurlijk goed recht maar ik kan me voorstellen dat als dat niet zo is (ik bedoel dat meisje is zo jong nog en dan al swingen nou ja alles kan maar toch) dat best pijnlijk is voor die ouders ook. Dat ze van aandacht hield oke maar dat verhaal kun je makkelijk natuurlijk een bepaalde kant opdraaien. Ik kreeg een hele nare vibe in ieder geval

Wow, vind dit ook wel een bizar verhaal. Ben benieuwd wat het verband is met de overleden man.

1 like

Ze staat hier ook: http://charleyproject.org/case/heather-anne-lacey maar staat niet echt veel nieuwe informatie bij. Ik lees echt teveel op die website :sweat_smile:

1 like

ik lees dit al de hele dag mee, ook al voelt het wel een beetje als stiekem meegluren ofzo?

2 likes

Jezus ik heb net gelezen over “the central Park five” n.a.v. “when they see us” op Netflix. Gaat over 5 jongens die schuldig werden bevonden aan verkrachting en moord op een 28 jarige vrouw. In 2002 heeft de echte dader de moord bekend. Diegene die het langst heeft gezeten was 27 toen hij vrij kwam. Gewoon je complete jeugd etc. Alles weggenomen op je 16e en dan ook nog eens onschuldig zijn. Wat een hel. Kan ik echt zo kwaad van worden. Misselijkmakend.

6 likes

Heb de serie gezien en idd echt misselijkmakend/angstaanjagend dat dit waargebeurd is.

Dit is die jongen (inmiddels man dus) die het langst heeft moeten zitten nou.

Ik denk dat ik die serie niet ga afkijken ik kan het echt niet aanzien gewoon. Ik hoop dat die mensen die die jongens zo graag achter slot en grendel wilden hebben nu zelf in de bak zitten. :face_with_symbols_over_mouth:

Vind het ook best vreemd dat ik nooit iets over die zaak eerder heb gehoord of gelezen. Het was dan wel voor mijn tijd maar het schijnt wel heel groot te zijn geweest.

Edit: https://www.google.com/amp/s/people.com/crime/the-central-park-five-where-they-are-now/amp/ hier zijn ze alle 5. Ze schijnen elkaar ook toen helemaal niet te hebben gekend.

Spoilers :frowning:

Ik wilde deze serie kijken, maar ik kan ook echt niet tegen zoveel onrecht. Twijfel of ik dit nog wil zien :grimacing:

2 likes