Moord- en vermissingstopic

Toch vreemd dat jij er dan een screenshot van maakt en die zo post op een openbaar forum zonder zijn achternaam te anonimiseren, terwijl je wel de moeite hebt genomen om je eigen naam weg te werken. Je zult nooit overal zijn achternaam weg kunnen krijgen, maar als je het zelf al vreemd vindt, vind ik dat je het zelf ook moet doen.

36 likes

Dit is ook wel dom. Zetten ze erboven Thijs h. En dan eronder zijn gehele achternaam

1 like

Ik ben toch geen journalist of wat dan ook? Van mij mag die gast aan de hoogste boom hangen en van mij mag je überhaupt altijd meteen namen bekend maken.

1 like

Omfg haar hond Max die met een speciaal looprekje voortbeweegt, niet 't ergste in dit verhaal natuurlijk maar voelde 't ff in mijn maag toen ik het las :sob:

18 likes

bij mij ook, zit echt met tranen in mijn ogen.

Ja ik vind het zo raar dat mensen dat denken. Dat die aanslagpleger van Utrecht toevallig op Dumpert stond wil niet zeggen dat alle internetgekkies crimineel zijn haha. Zag ook iemand op fb die zei van ja maar hij heeft hetzelfde vest aan!1!! Echt overtuigend bewijs :+1:

Dit hoeft ook weer niet, he?

6 likes

Ik dacht altijd dat de achternaam niet voluit werd gebruikt om de familie te beschermen, is dat niet zo?

Ben je niet per definitie geestelijk instabiel als je random mensen om het leven brengt?

7 likes

Ik huil. Wat erg

Ik ben ook echt misselijk van dat bericht over Valentin. Die jongen moet zo bang geweest zijn. Wat een verschrikking, echt.

Ik vind het wel een interessante kwestie. Want ik merk dat ik gelijk al meer begrip heb omdat het een ogenschijnlijk normaal persoon lijkt, hoogopgeleid enzo… dan moet er haast wel iets aan de hand zijn en dan krijg je er een soort van begrip voor.

Terwijl zo’n Michael P. ook als argument gebruikte dat ie niet echt meer wist wat ie deed. En als mijn vader ofzo een van de slachtoffers was geweest was ik ook onwijs boos geweest - psychose of niet.

Ik vraag het me gewoon af, wat is erger: iemand die zoiets doet in een psychose of iemand die zoiets doet omdat ie niet helemaal 100% is. Misschien moet je je dat uberhaupt niet afvragen hoor, maar ik merk dat ik zelf ook wat meer sympathie kan opbrengen. Denk dat het ook heel anders was geweest als de slachtoffers jonge kinderen of vrouwen waren geweest.

7 likes

Even los van het feit of deze jongen wel of niet een psychose had want dat is volgens mij niet bekend.
Vind ik beide situaties even ‘erg’ want zowel als je een psychose hebt en als iemand ‘niet helemaal 100 is’ is er psychisch iets mis met je. Ik vind de toon qua reacties in dit topic de afgelopen dagen ook wel wonderlijk. Die man in Belgie was vooral een monster en deze man hier in Nederland moet wel een in psychose hebben gezetten en is het ergens zelfs sneu voor hem.

Wat ik bij alle moordzaken zo erg vind (naast de slachtoffers en hun familie natuurlijk) dat de moordenaars ook iemands zoon/dochter zijn. Dat moet ook heel wat doen met ouders of een gezin…

6 likes

Huh ik vind deze hele discussie over wat er erger is en dat er wel/geen rekening met zijn psychose gehouden moet worden echt zo ontzettend gek? Sorry hoor, maar hij wordt verdacht van moord op 3 mensen. Bovendien is er verder ook helemaal niks over zijn mentale staat bekend. Lijkt me als nabestaande heel vervelend om dan te lezen dat mensen gaan discussiëren over de kwetsbaarheid van de verdachte zelf.

14 likes

Het lijkt me als ouder of familielid ook heel erg als niemand er rekening mee houdt dat de dader altijd iemands zoon/broer/neef/… (of alle vrouwelijke varianten) is geweest en die persoon mogelijk psychisch heel kwetsbaar is. Met andere woorden het gesprek erover is allebei de kanten op heel erg gevoelig.

6 likes

Ja, dit precies. Ik probeer er ook vooral geen oordeel te vellen, maar ik merk bij mezelf ook verschil en dat vind ik wel raar? Misschien heeft dat inderdaad ook met die identificatie met jezelf te maken? Wel interessant ja.

@flwhrs @RupiKaur ik was eigenlijk hardop aan het denken, ik vraag het me af, maar zoals ik meteen ook schreef: misschien moet je dat ook helemaal niet afvragen. Want het heeft sowieso geen nut, uiteindelijk zijn in beide gevallen doden te betreuren.

Ik vind het gewoon opvallend dat er minder hard lijkt te worden geoordeeld in dit geval, omdat er een mogelijke psychose bijgehaald wordt. Terwijl wat @Eddie ook zegt: die moord en verkrachting is ook niet normaal. edit: dit is geen veroordeling naar anderen, want ik merk dat ik er zelf ook anders op reageer. Vandaar dat het me zo fascineert.

Ik wilde hier nog even toelichting op geven want het voelde een beetje alsof mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd werden.

2 likes

Is het zeker dat hij ze heeft vermoord dan ook? Hij is toch nog verdachte? Ik snap wat je bedoelt hoor, het is ook naar dat er gespeculeerd wordt. maar dat is toch een beetje hetzelfde als ervan uitgaan dat hij al schuldig is zonder dat dit nog is bewezen.

1 like

Fair enough, maar die persoon is nog wel in leven en kan mogelijk uit zijn psychose of wat voor mentale staat dan ook komen. Die vermoorde mensen krijg je niet meer terug en dat zijn ook gewoon familieleden. Ja sorry, heel naar dat iemand psychisch niet in orde is maar daar hoef je niet mensen voor te vermoorden.

@Twijfelaar daar heb je ook een punt inderdaad, ik zal m’n berichtje even aanpassen.

4 likes

Ik ben het eens met je hoor qua verdachte etc. Maar die man in België werd wel gelijk als moordenaar en dader bestempeld voordat hij bekend had. Ik vind het verschil in reacties wel opmerkelijk.

4 likes