Moord- en vermissingstopic

Ik ben begonnen met crime junkie podcast op spotify en ben alles aan het binge-luisteren. Echt interessant en enorm nuttig, want ze werken bij organisaties die samenwerken met Amerikaanse politie om zo mensen jaren na dato nog op te pakken. Daarnaast creëeren ze met hun show meer awareness rondom zaken voor zowel preventie als voor de nabestaanden.

Ik :heart::heart::heart::heart::heart::heart: Crime Junkie! Heb helaas alles binnen no time geluisterd. Luister nu naar Nothing rhymes with murder. Is ook echt een favoriet.

1 like

ja ik heb echt hetzelfde, het is zo naar

1 like

Hopelijk vinden ze haar nog terug.

Ik vrees ook dat het niet goed is afgelopen. :pensive: Opvallend is ook dat het vrij weinig in het nieuws is, maargoed.

Klopt, op social media wel meer idd, maar van RTL en de NOS vind ik het vrij karig nog.

Ik heb het daar wel voorbij zien komen (mijn linkje is ook van RTL) maar er is ook weinig te melden op dit moment? Ze hebben haar tas paar dagen terug gevonden en dat is het.

Maar was dat ook niet het geval bij Anne Faber? En daar stond, vond ik, wel het nieuws gelijk vol mee.

Het verbaasde mij ook dat ik dit pas gister echt mee kreeg terwijl ik het nieuws goed in de gaten hou. Heb het er toen zelfs nog met een collega over gehad en die had ook nog van niks gehoord.

Dat heb ik inderdaad ook. In verhouding wordt hier veel minder over bericht, en ook bij Anne was er niet elke dag spannend nieuws.

2 likes

Er is weer een kind vermist…!

Wow, dit is een dorp verder dan ik woon. Maar ik had hier nog helemaal niks van mee gekregen. Heel vreemd verhaal, hoop dat ze haar nog vinden.

Vind dat van Anja Schaap heeel creepy, komt ineens heel dichtbij. Vind indd ook dat er echt niet veel aandacht voor is

Gelukkig al wel weer gevonden!

Ik kom uit de omgeving en het gebrek aan nationale aandacht verbaast mij wel een beetje. Hier speelt het echt heel erg, iedereen die je tegen komt heeft het er wel over. Je hoort ook zoveel roddels en speculaties.

Er ging bijvoorbeeld ook even rond dat ze gevonden was, rond het moment dat ze haar tas hadden gevonden in het water.

Ik hoop dat ze in goede gezondheid gevonden word, maar ik vrees het ergste.

Opnieuw een jongen vermist :disappointed:

Ik kwam per toeval uit bij een video over Michelle Carter. Zij praatte twee jaar lang via sms met haar ‘vriend’, die issues had en steeds zelfmoord wilde plegen. Eerst hielp ze hem nog maar op het eind heeft ze hem in de dagen voor hij dood ging wel 40 keer gevraagd wanneer hij ‘het’ nu ging doen en hem aangespoord om zelfmoord te plegen. Toen hij zichzelf aan het vergiftigen was wilde hij stoppen en toen heeft zij hem aangemoedigd om door te gaan???
Je kan dus al die smsjes lezen, crazy, dit heb ik dus gisteravond gedaan. Echt bizar hoe vaak zij vraagt: are you gonna do it? Now? Dont overthink it just do it etc.

2 likes

Wat vond jij de toegevoegde waarde van dit boek tegenover alles wat we er al in de media van weten? Ben benieuwd of het de moeite waard is.

Ik ben niet @Blm maar ik heb het boek ook gelezen en ik vond het toch wel anders om het verhaal vanuit het perspectief van de familie te lezen. Het is ook chronologisch, dus het begint echt bij de vermissing en eindigt bij de rechtszaak. Voor mij werd het allemaal wat menselijker en echter, als je snapt wat ik bedoel.

2 likes

Niet aan mij gesteld, maar ik heb hem ook gelezen. Ik vond het heel interessant om de informatie vanuit de familie verteld te krijgen, dus hoe ze het zoekteam op poten zetten, wat de media met ze deed en hoe ze daarmee omgingen, en ook wat hun blik is op de Michael P. en de strafeis e.d.

5 likes

Anja Schaap is nog steeds niet gevonden, inmiddels al 2 weken verder of iets

1 like