Ik heb ook echt alles over die zaak gelezen + foto’s gezien en heb daar zeker wel 2 nachten wakker van gelegen.
Wat denk jij… er is mij trouwens 1 ding onduidelijk, stond die mat nou rechtop of lag hij op de grond.
Ik lees ff kort over zijn dood, en bij de eerste autopsie kwam eruit dat het een ongeluk was?! Hoe dan? Zijn gezicht was helemaal verminkt.
Dat komt volgens mij ook oa omdat hij op de kop hing in die mat.
Ok thanks, was even in de war nu door de foto’s die ik zag.
Ah oké, nu snap ik hem weer…meende dat ook zo gehoord te hebben in de podcast. Wat denk jij dat er gebeurd is?
Lijkt me sowieso geen ongeluk en het is bizar dat ze bijvoorbeeld niks hebben gedaan met de trui die daar lag, of die schoen. Die niet van hem waren. En dan al dat bloed aan de deur, dat was niet het bloed van Kendrick maar dat komt er ook niet zomaar ff.
Ah ja, Kendrick Johnson. Ik vond het ook een vreemde zaak en heb daardoor Reddit afgestruind. Lees dit even: https://www.reddit.com/r/UnresolvedMysteries/comments/45div4/kendrick_johnsons_death_is_not_an_unresolved/
Ik geloof wel dat het een ongeluk was. Er reageren ook mensen op andere Reddit-threads die hem gekend hebben en ook geloven dat het om een ongeluk ging. Leerlingen op die school stopten hun spullen in de schoolmatten. Naar wat ik me herinner is er waarschijnlijk iets in die mat gevallen wat Kendrick probeerde te pakken door ‘erin’ te leunen, waarna hij vast kwam te zitten.
Ah ja, ik zie het: “He was retrieving a pair of shoes he and another student stored in the mats. Kendrick shared the shoes with this other student, with each boy taking turns wearing them and returning them to the same mat.”
Nou ja, als je schoenen op komt halen is het niet zo gek dat je al schoenen draagt toch?
Ook dat over het bloed vond ik vrij goed uitgelegd op Reddit:
Two pairs of shoes were found in the mat with Kendrick. One pair were shoes he had been wearing; they were off his feet, on top of his body, near his feet and legs. Another pair, the pair he was retrieving, were on the floor, underneath his body, near his head. The only new blood found at the scene was inside the mat. No blood was found on the outside of the mat, no blood was found on the school book and yellow folder Kendrick was carrying. No blood was found on his lower extremities or on the shoes he was wearing. Some old blood was found on a column near the mats, but it was determined to not be from Kendrick. Bloody tissues were found in the trashcan of the gym girls’ bathroom. How this is in any way suspicious or unusual is beyond me, but Lowndes County tested it and it was found to be female DNA. (A girl reported to Lowndes County that she was hit in the face with a flag during a practice and the bloody tissues were hers.) No blood was found in or on the second pair of shoes. The blood had dripped from Kendrick onto the floor, pooling around the shoes underneath him, which I think solidly points to Kendrick not bleeding before he went into that mat, only after. Kendrick’s socks were partially pulled off.
De ene foto waar hij in elkaar geslagen lijkt is gemaakt ná de autopsie en nadat ze zijn brein verwijderd hebben (dus zijn huid is naar voren geduwd wat er heel naar uitziet). Mijn bron hiervoor is CrimeJunkie podcast
Ik heb net dat Reddit artikel gelezen. Ongeluk of niet het blijft wel vreemd. Hij was 5ft 10 , die matten waren 6ft dus je zou denken dat je je er wel uit kan wurmen. En is hij dan dood gegaan door verstikking?
Ja klopt! Er zijn twee foto’s te vinden, eentje in de mat en eentje frontaal, ik doel op die frontaal gemaakte foto. Maar de foto in de mat is idd ook al heel erg aangelopen gezicht. Ik vond de podcast echt super goed alles uitleggen, ook inclusief verdachten en uitleg over de camera’s enzo! (Is Engels gesproken)
Ik luister haar ook. Heb jij toevallig meer crime podcast tips? (Liefst in het Engels).
Ik schrok best wel van die seriemoordenaar in Cyprus
Hoe dan precies? Als je hele lichaam omhuld is door een mat en je je ellebogen niet kan buigen, hoe kan je jezelf dan omhoog krijgen en eruit? Ik vond dat ook heel naar om te lezen overigens, dat zijn schoenen en sokken waarschijnlijk uit zijn gegaan omdat hij zichzelf probeerde te bevrijden. Als je voeten nog boven de mat uitsteken doordat je op je armen gaat staan bijvoorbeeld, kan je er alsnog niet uit. Je moet dan echt tot minstens je middel erbovenuit steken denk ik.
En inderdaad wat @Luzarl zegt: als je in paniek raakt omdat je je elleboog niet meer kunt bewegen en daardoor jezelf alleen maar meer klem zet…
Het lijkt me nog vreemder dat mensen iemand overdag in een gymzaal vermoorden, even oprollen in een mat en rechtop zetten. En het dan ook nog voor elkaar weten te krijgen dat er nergens bloed is, ook niet op Kendricks onderlichaam zelf, behalve in de mat.
Iemand raadde me hier laatst Nothing rhymes with Murder aan, en de hosts van CrimeJunkie raadden True Crime Story Time aan op apple podcasts. Ik was laatst ook even naar True Crime all the time aan het luisteren, dat klonk ook wel interessant! Maar ik ben nu zo into Crime Junkie dat heel veel stemmen meteen minder chill zijn ofzo…
Ja ik heb me er ook niet goed genoeg in verdiept, lees er vandaag pas over. Ze hebben het ook nergens over of hij vijanden had? Of ruzie met iemand oid. Ofwel?
Morgen zijn trouwens de debatten over de strafmaat die de moordenaars van Valentin Vermeesch krijgen.
Ik heb toevallig laatst een lijstje gemaakt aan de hand van het True Crime podcast festival in Chicago, misschien zit er iets voor je tussen. Heb zelf nog niet alles geluisterd. Nothing rhymes with murder is nu samen met Crime Junkie mijn favoriet. Leuke aan Nothing rhymes is dat ze de hele wereld over gaan, iedere keer behandelen ze zaken uit een land. Vind ik zelf fijn omdat ik heel veel amerikaanse zaken al ken.
Maar lijstje dus:
- Crimelines
- Impact Statement
- In sight
- Court junkie
- Misconduct
- Pretend radio
- True crime obsessed
- Missing Maura Murray
- Crawlspace
- Empty frames
- The fall line
- The trail went cold
- Canadian true crime
- Crime writers on
- Rusty hinges
- Getting off pod
- L.A not so confidential
- They walk among us
- All killa no filla
- Casefile
- True crime all the time
- True crime all the time Unsolved
- Thinking sideways
- Wine & crime
En voor de liefhebbers van paranormaal heb ik nog in de aanbieding:
- Two girls one ghost
- A paranormal chicks
- The mortuary
- And that’s why we drink (combi tussen true crime en paranormaal)