Moord- en vermissingstopic

Ik heb gisteren de helft gezien en nu de andere helft. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik snap niet zo goed wat ze er nou precies mee proberen te bereiken. Tuurlijk, het verhaal klopt van geen kant. Maar die confrontatie met haar…man wat slecht. Hij zorgt er alleen maar voor dat zij niet meer wil.

Ja ik heb dus het tweede gedeelte niet gezien zeg maar toen ze het huis van het stel vonden. Ze werd destijds wel in de media gezet als feestbeest die naar swinger party’s ging en graag in de schijnwerpers stond. Dat is iedereen natuurlijk goed recht maar ik kan me voorstellen dat als dat niet zo is (ik bedoel dat meisje is zo jong nog en dan al swingen nou ja alles kan maar toch) dat best pijnlijk is voor die ouders ook. Dat ze van aandacht hield oke maar dat verhaal kun je makkelijk natuurlijk een bepaalde kant opdraaien. Ik kreeg een hele nare vibe in ieder geval

Wow, vind dit ook wel een bizar verhaal. Ben benieuwd wat het verband is met de overleden man.

1 like

Ze staat hier ook: http://charleyproject.org/case/heather-anne-lacey maar staat niet echt veel nieuwe informatie bij. Ik lees echt teveel op die website :sweat_smile:

1 like

ik lees dit al de hele dag mee, ook al voelt het wel een beetje als stiekem meegluren ofzo?

2 likes

Jezus ik heb net gelezen over “the central Park five” n.a.v. “when they see us” op Netflix. Gaat over 5 jongens die schuldig werden bevonden aan verkrachting en moord op een 28 jarige vrouw. In 2002 heeft de echte dader de moord bekend. Diegene die het langst heeft gezeten was 27 toen hij vrij kwam. Gewoon je complete jeugd etc. Alles weggenomen op je 16e en dan ook nog eens onschuldig zijn. Wat een hel. Kan ik echt zo kwaad van worden. Misselijkmakend.

6 likes

Heb de serie gezien en idd echt misselijkmakend/angstaanjagend dat dit waargebeurd is.

Dit is die jongen (inmiddels man dus) die het langst heeft moeten zitten nou.

Ik denk dat ik die serie niet ga afkijken ik kan het echt niet aanzien gewoon. Ik hoop dat die mensen die die jongens zo graag achter slot en grendel wilden hebben nu zelf in de bak zitten. :face_with_symbols_over_mouth:

Vind het ook best vreemd dat ik nooit iets over die zaak eerder heb gehoord of gelezen. Het was dan wel voor mijn tijd maar het schijnt wel heel groot te zijn geweest.

Edit: https://www.google.com/amp/s/people.com/crime/the-central-park-five-where-they-are-now/amp/ hier zijn ze alle 5. Ze schijnen elkaar ook toen helemaal niet te hebben gekend.

Spoilers :frowning:

Ik wilde deze serie kijken, maar ik kan ook echt niet tegen zoveel onrecht. Twijfel of ik dit nog wil zien :grimacing:

2 likes

Ik ben begonnen met crime junkie podcast op spotify en ben alles aan het binge-luisteren. Echt interessant en enorm nuttig, want ze werken bij organisaties die samenwerken met Amerikaanse politie om zo mensen jaren na dato nog op te pakken. Daarnaast creëeren ze met hun show meer awareness rondom zaken voor zowel preventie als voor de nabestaanden.

Ik :heart::heart::heart::heart::heart::heart: Crime Junkie! Heb helaas alles binnen no time geluisterd. Luister nu naar Nothing rhymes with murder. Is ook echt een favoriet.

1 like

ja ik heb echt hetzelfde, het is zo naar

1 like


Hopelijk vinden ze haar nog terug.

Na al die tijd afvragen waarom dit topic het ‘moord- en vergissingstopic’ heet, ben ik eindelijk wakker. Vond het al gek.

2 likes

Heftig :frowning: ik vrees het ergste

Ik vrees ook dat het niet goed is afgelopen. :pensive: Opvallend is ook dat het vrij weinig in het nieuws is, maargoed.

Klopt, op social media wel meer idd, maar van RTL en de NOS vind ik het vrij karig nog.

Ik heb het daar wel voorbij zien komen (mijn linkje is ook van RTL) maar er is ook weinig te melden op dit moment? Ze hebben haar tas paar dagen terug gevonden en dat is het.

Maar was dat ook niet het geval bij Anne Faber? En daar stond, vond ik, wel het nieuws gelijk vol mee.

Het verbaasde mij ook dat ik dit pas gister echt mee kreeg terwijl ik het nieuws goed in de gaten hou. Heb het er toen zelfs nog met een collega over gehad en die had ook nog van niks gehoord.