Zo raar weer… eerst naar huis in “normale” toestand, dan daar alles laten liggen en je eigen deur open laten staan, en dan in een slootje terecht komen?
Heh ja hoe dan?
We zullen het nooit weten denk ik.
Ik hoorde hier pas gisteren van terwijl hij al sinds donderdag vermist was en bij Loes werd direct de volgende dag alarm geslagen. Hoe gaat zoiets in z’n werk? Of is het zo dat bijvoorbeeld de ouders/familie dan niet wil dat het al/of in de media verspreid wordt? Hij woonde alleen toch?
Dat vond ik ook (naast deur open, alle belangrijke dingen op tafel, verdachte opgepakt) nog eens heel gek ja
Soms zit hier wel een tactiek achter. Ze hadden volgens mij ook een verdachte opgepakt. Als het zo uitgebreid in de media komt kan zo iemand argwanend worden en misschien op de vlucht slaan. Maar dat is echt puur speculatie. Uiteindelijk bleek het toch een ‘ongeluk’ te zijn toch?
Dit viel mij ook al op. In kom uit de buurt van Heerenveen dus had het al eerder gelezen in lokale media, maar heb er verder weinig van gezien in landelijke media. Ben ook benieuwd hoe zoiets werkt
Denk het ook niet…
Er is wel een crowdfundingactie voor de uitvaart van €10.000, had hij wellicht geen uitvaartverzekering?
Is heel erg afhankelijk van politieonderzoek en inschattingen. Is er een dader op het oog, wil je wel dat mensen gaan uitkijken of is het slachtoffer misschien te kwetsbaar, is er überhaupt meerwaarde als mensen uitkijken (bijv. Bij een vermoeden waar iemand is), is dit misschien normaal gedrag voor de vermiste (soms even een nachtje niet thuiskomen). Wegen heel veel factoren mee. Het is daarom ook belangrijk om niet alle vermissingen breed te delen en niet zomaar een bericht dat niet afkomstig is van de politie te delen.
Daarnaast: een gedeelde vermissing doet wat met mensen. Als je er elke dag een paar op je tv ziet, voel je je alleen maar onveiliger terwijl het vaak zaken zijn waar jij niks mee kan en we juist heel veilig zijn. Daarnaast roept het mensen op om te gaan zoeken. Zo kan je in een enorm groot deel van de vermissingen juist zaken verhinderen door ze breed bekend te maken (tbs’ers die niet terugkeren van verlof, jonge meisjes die uit een gesloten opvang vluchten).
Zoals ik het begreep bij opsporing verzocht 2 of 3 weken terug is er pas heel laat melding gemaakt dat ze vermist was…
Ik kom uit de stad en ook hier was dit niet groot(al ben ik niet lid van de plaatselijke krant). Ken het alleen omdat ik lid ben van de fb pagina van de politie!
Ik vind de link met het bos wel random, dan zou het elke plak in N-H kunnen zijn. Ik denk ook wel aan moord hierbij. Vooral als ze niks laat horen van de 1 op andere dag…
Er is een Facebookpagina: zoekjemee-vermist. Daar staan zoveel vermissingen op, ook zaken die niet of nauwelijks in het nieuws zijn geweest. Vond het echt deprimerend.
Ben zo benieuwd of de politie uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar het gezin waar ze woonde en de vader van het kind. Zo’n gek verhaal wel, iemand moet toch meer weten.
Iemand die ik ken staat daar ook op. Blijft ook zo weird hoe hij helemaal van de aardbodem is verdwenen al 4 jaar.
Poeh ja er staan er genoeg op waar ik nog nooit van heb gehoord, en dat is toch erg als iemand bijvoorbeeld al jaren vermist is?
Ik vind het een vreselijke gedachte dat iemand zomaar kan verdwijnen, door een ongeval of opzet van een ander.
Waarom blijven ze zeggen dat het geen misdrijf is maar pakken ze wel iemand op? Ik word soms zo argwanend van dit soort berichten.
Er is ook een lichaam gevonden in de IJmuidense duinen
Misschien kwamen ze er daarna achter dat het geen misdrijf was en is die verdachte allang weer vrij gelaten. Of hij heeft het bijvoorbeeld zien gebeuren maar geen hulp geboden, zou ook kunnen.
Ja! Had er nog nooit van gehoord tot ik toevallig van de week deze keek:
Bizar verhaal
Dit idd, npo 1 had altijd mooi programma vermist. Waarin ze tips vroegen aan de kijker. Is zo jammer dat dat programma toen is stop gezet… Zou mooi zijn als er weer zo programma komt.