Ik kijk nu wrong man op Videoland. 1 afl gezien en vond het tot nu toe goed!
Oeh net aflv 1 gezien en vind het erg interessant! Vooral dat elke aflv een ander iemand zijn ergste zaak verteld. Snel verder met aflv 2 nu.
Ja die heb ik al gezien en zoiets zocht ik dus! Maar het is al een tijd geleden, dus kan dit ook weer opnieuw zien!
Ja dat ga ik binnenkort ook doen! Ik heb het ook een hele tijd geleden gezien. Ik ga nog even nadenken of ik nog iets weet. Een inkoppertje is misschien The Staircase?
Ken ik nog niet! Bedankt!
Oh fijn! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Het is iig wel alle (lange) afleveringen waard vond ik.
Ik lees net op Facebook dat Jelmer overleden is aangetroffen. En dat ze niet uitgaan van een misdrijf.
Wat verdrietig
Ik heb dus hetzelfde gevoel. Schrik er oprecht van.
Ben benieuwd in hoeverre hij bewust heeft gehandeld en hoe dat onderzocht kan worden.
Het lukt mensen eigenlijk bijna nooit om te doen alsof ze psychotisch zijn als ze dat niet zijn. Dat is echt heel moeilijk. Uiteindelijk vallen ze door de mand, of omdat ze iets doen wat eigenlijk weinig consistent is, of omdat ze het niet lang genoeg kunnen volhouden.
Overigens is psychopaat en iemand met een psychose totaal niet hetzelfde, dus dan heeft ie wel op verkeerde zoektermen gezocht.
Over het bewijs weet ik niet zeker dus pin me er niet op vast, maar ik denk dat dit geen doorslaggevend bewijs kan zijn, maar wel als ‘circumstantial evidence’. Het is wel verdacht dat hij toevallig daarop zocht. Mag trouwens wel hopen dat het niet doorslaggevend bewijs is, want ik google ook hele rare dingen, zoals hoeveel gewicht je aan een lijk moet hangen om het te zinken en beneden te houden en vanalles over vergiffen. Terwijl ik toch niet van plan ben zoiets echt te praktiseren.
@midheavenmoon In de zaak van Koen Everink werd het feit dat de verdachte/dader allerlei dingen had opgezocht op internet ook besproken, en volgens mij uiteindelijk ook wel meegewogen in het bewijs. Verschil is dat hij ontkende. Thijs H. bekent in ieder geval.
Als er geen ander bewijs is is dit natuurlijk niet doorslaggevend. Het verschilt natuurlijk per zaak hoeveel waarde er aan wordt gehecht. Er moet sowieso minimaal twee verschillende soorten bewijs zijn. Daarom is alleen een verklaring van een verdachte dat hij het gedaan heeft ook niet voldoende.
haha, dat is de reden dat ik veel dingen die ik me afvraag niet durf te googlen.
Beetje late reactie sorry:
Zelfs als iemand best verward overkomt maar zegt ‘een ander leven te willen’ en verder geen gevaar is voor anderen dan kan de politie helaas niet echt anders dan dat respecteren. Ik heb dat wel eens meegemaakt in mijn naaste omgeving maar het is en blijft iemands eigen, vrije keuze. Ook als iemand verward is.
@Damnatio
Ik vind het zo jammer dat de woorden psychose en psychopaat zo veel op elkaar lijken want mensen denken vaak dat het iets met elkaar te maken heeft.
hahaha, ja zulke dingen. Ik vraag me al maanden af hoe lang het duurt voordat een lichaam ontbonden is, maar ik durf het niet te googlen. Ook omdat ik bang ben voor plaatjes
Ongevraagde tip, maar ik vond daarom Stiff van Mary Roach een ontzettend leuk en interessant boek om te lezen. Vraag me ook wel vaker dat soort dingen af haha.
De body farm (Ja zo heet het echt)doet hier onderzoek naar. Ontzettend interessant al zeg ik het zelf, maar ik had ook erg graag patholoog willen zijn.
Hier was ik toevallig vanmiddag nog een artikel over aan het lezen. Inclusief foto’s, terwijl ik aan het eten was haha. Niet bepaald de beste keuze maar toch stug door blijven kijken omdat het wel interessant is 🤷🏼
Ja de foto’s zijn best heftig
ik blijf het echt ontzettend intrigerend vinden, net zoals crime gebeurtenissen, moordzaken en autopties. Ben nu op youtube de rechtzaken van jodi arias aan het bekijken.