Wow wat gaaf! Hoe kom je hier zo bij?
Ik ga volgend jaar ook samen met @MissMarple naar CrimeCon, een jaarlijks event, en dit is een soort ‘zusterevent’. Geen idee eigenlijk hoe we daarop zijn gekomen, volgens mij had MissMarple erover gehoord via een podcast of zo? Ik kan het me niet eens meer herinneren! Ik had dus eigenlijk niet eens goed gekeken naar CrowdSolve (zo heet het) omdat ik zo ‘set’ was op CC, maar ze wilden de zaak van Nancy Moyer bespreken en die werd laatst opgelost, dus kwam er deze week een update met een nieuwe zaak. Daardoor ben ik toch gaan kijken waar CrowdSolve precies over gaat en toen kon ik het niet laten.
@Luzarl Ja, het is een echte zaak, maar dus wel met goedkeuring van de familieleden en de recherche. Ze willen op deze manier schot in de zaak krijgen, in de hoop dat vele ogen van buitenaf nieuwe dingen zien, waardoor de moord wellicht opgelost kan worden. Volgens mij is dit de eerste keer dat ze dit doen, maar ze hopen dus echt dat het iets op kan leveren. Overigens moet je een non-disclosure agreement tekenen, dus je mag niets inhoudelijks in het openbaar tekenen. In die zin zit er een ‘veiligheidslaagje’ op.
Geen screening, maar het kost wel veel geld, dus je kunt ervan uitgaan dat er alleen mensen meedoen die echt interesse hebben in het vak. Er komen ook veel (oud-)militairen en agenten op af, net als studenten criminologie enz. En true crime-schrijvers, podcasters, enz.
Ik wil alleen even melden dat ik freaking jaloers ben
Crimecon…wauw. Wil ik ook graag een keer heen.
Leg alvast geld opzij voor als het volgend jaar weer is! Dan gaan we samen.
@Bellaciao Duurt ook nog zo lang om te wachten tot eind april.
Ik wil dit😱!
Ga ook gezellig mee. FF-uitje haha! Je woont in Canada toch? Canada-US is best te doen.
Haha ik zat al even op de website te kijken! Woon inmiddels in Montreal dus dat is niet meer zo dichtbij Seattle… maar misschien. Haha ik zeg nog geen nee.
CrowdSolve is dit jaar in Seattle, maar als het een succes is doen ze het volgend jaar hopelijk weer en dan gaan ze waarschijnlijk naar een andere locatie. En dan kan MissMarple hopelijk ook mee en is het hopelijk voor jou ergens in het noordoosten! Laten we duimen. Je bent in ieder geval welkom. (Je mag dit jaar ook mee hoor, maar het is al over anderhalve maand en kan me voorstellen dat de uitgave dan net iets te heftig is!) CrimeCon was bijvoorbeeld dit jaar in New Orléans en is volgend jaar in Orlando, dus ze wisselen echt af.
@Nidorina Ik zal jullie updates geven over hoe het is! Kan dus niet echt iets over de zaak geven, maar algemene indrukken mogen vast wel.
Absoluut! Zij hebben echt on-point casting vind ik (vooral Ed Kemper). Edit: overigens vond ik Manhunt: Unabomber leuker, hou denk ik meer van focus op één zaak, al vind ik Mindhunter ook interessant hoor.
Ik heb me vandaag een beetje in geprobeerd te lezen over de zaak (Karen Bodine), maar er is opmerkelijk weinig informatie te vinden online. Een van de redenen dat ze de zaak hebben gekozen en toch was ik wat verbaasd. Moet er een beetje voor waken dat ik geen te hoge verwachtingen creëer voor mezelf in de zin dat ik echt graag iets ter tafel wil brengen om de aanwezige gezinsleden en rechercheurs te helpen. Lijkt me zo fijn voor ze als dit echt iets op gaat leveren! Maar het is niet voor niets een coldcase natuurlijk…
Edit: wel grappig trouwens, ik stuurde naar mijn redacteur dat ik dit ging doen en ze stuurde terug dat het haar ‘echt fantastisch’ voor mij lijkt. Volgens mij is ook echt niemand verbaasd dat ik dit ga doen.
Ik heb dit gister ook gekeken op Videland. Echt heftig, wel een aanrader om te kijken!
Heel eng! Kreeg kippenvel van die beelden van hem. Vond het ook zo bizar om te zien hoe die jongste dochter van hem helemaal gebrainwashed is en hem blijft verdedigen!
Ja verschrikkelijk! Die opnames van zichzelf ook…
Love it, was gisteravond al aantekeningen voor het leven aan het maken (en dat terwijl ik alleen nog maar Chris Watts pt. 1 heb gezien). Heel interessant. Ben benieuwd welke mensen er allemaal achter het kanaal zitten.
Edit: Ik overdrijf niet trouwens, ik denk dat ik serieus al een A4’tje heb volgeschreven met termen en wat een onschuldig versus schuldig persoon normaliter zou doen.
Welke “zaak” is blijft altijd in je gedachten? Zo vind ik zelf de moord van de moeder van Gypsy Rose en Diane Downs die haar eigen kinderen wilde vermoorden trieste gebeurtenissen die me vaak nog bezig houden.
Wat een goede aanrader, ik heb nu ook Chris Watts deel 1 gekeken en moet er de hele tijd aan denken, wat een zaak. Ook hartstikke interessant!
Pff het is wel raak zeg vandaag, zo triest dit ook weer.
Bij mij blijven vermissingszaken wel altijd bij. Omdat ik het zo frustrerend vindt, de gedachte dat er iemand rondliep of nog rondloopt die het antwoord heeft. Denk aan McCann of Amy Lynn Bradley. Vooral die laatste vind ik mega interessant. Zij is vermist geraakt op een cruiseship. En volgens mij was het ook redelijk uitgesloten dat ze overboord was geslagen.