Ja ik dacht ook w.t.f?! Sowieso zo’n vreemd verhaal. Alles aan die zaak is vreemd. Nu ook dat ‘zijn vrouw’ wel bij de begrafenis zal zijn (schijnvertoning?) en zijn zus niet. Als ie zich maar niet omdraait in zn graf
Woah! Ik lees net dat er blijkbaar een confession tape is van een gevangene in Wisconsin die toe geeft Teresa Halbach te hebben vermoord. Wordt nu door de politie onderzocht!
Stel je eens voor dat dat gewoon waar is. (Ben redelijk obsessed met Making a Murderer!)
Wow dit vond ik ook een heftig verhaal, het zal je maar overkomen…
Deze vrouw werd onterecht beschuldigd van de moord op een kind terwijl ze zelf hoogzwanger was en later ook bevallen is in de gevangenis.
https://www.ad.nl/binnenland/103-dagen-onschuldig-in-de-cel-ik-ben-mama-geworden-in-de-gevangenis~a07f71ab/?fbclid=IwAR1CBImrVXYhZJ3a2Wx5mG0B7XXtD5TqzMR4CLdAjykM9SxntZ3UWbSVPvI
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen…
Making a murderer was zo bizar, dit zou zomaar waar kunnen zijn
Ja precies!!!
Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik vind die Katherine Zellner ook echt een held. Ze tweet zelf nu ook dat het een handwritten confession was en dat die niks waard is tot er meer bewijs is.
Oooh hier is meer info!
Ik lees net dit verhaal over de kidnapping en dood van een Duits meisje in de jaren 80, wat een vreselijk verdrietig verhaal:
Wow wat een verhaal ook! Heb ook nog nooit over deze zaak gehoord wat ik eigenlijk wel apart vind.
Wat naar, en vreselijk frustrerend dat ze de zaak niet meer willen heropenen.
Erg hè, zal ook wel zijn omdat de zaak inmiddels verjaard is (doordat het alleen als kidnapping werd aangeduid… maar zou de Duitse equivalent van dood door schuld geen langere verjaringstermijn hebben…?)
En @de_kluizenaar ik had hier dus ook nooit wat over gehoord! Was ook wel voor mijn tijd dat het gebeurde (zal tijdens de vermissing en na de vondst vast over bericht zijn in de Nederlandse media), maar eigenlijk toch naar dat er zoveel narigheid gebeurt en gebeurd is waar je totaal geen weet van hebt…
Ja het was ook voor mijn tijd maar deze zaak zou je toch wel denken dat bij mensen blijft hangen of dat je er iets over leest nog. Wel een goed artikel ook!
Vraag me echt af wat daar nou precies gebeurd is…
Nou, echt hè… En wat het plan was als de dader(s) haar in leven had(den) gehouden, of ze dan was vrijgelaten als het losgeld was betaald of niet… Maargoed eigenlijk vraag ik me dit wel af van heel veel onopgeloste zaken, wat er nu echt gebeurd is…
Wow, wat een heftige en bizarre zaak, en wat bijzonder dat die broer zich zo blijft inzetten om de waarheid boven tafel te krijgen. Interessant ook, hoe sommige mensen vooral behoefte lijken te hebben aan het vinden van een zondebok en daardoor (zo lijkt het tenminste) niet echt kijken of het allemaal wel klopt. Terwijl juist iemand die zo dichtbij staat, dan zo redelijk is.
Ja zo vreemd! En dan gewoon maar een random kind gekozen ofzo? Want die mensen waren niet rijk dus snap ook niet waarom ze haar uitkozen. Snap alleen niet goed dat doe buizen zelf dus niet voor genoeg lucht zorgden?
@NoyraSoturi ja dat vond ik ook echt heel knap dat je zo dichtbij het slachtoffer staat en dan toch zo objectief blijven!
Ik had ook nog nooit over deze zaak gehoord. Bizar, zo’n ingerichte box onder de grond in de bossen. Zo voorbereid en dan zo onnozel… Er zouden meerdere mensen achter moeten zitten, raar dat er verder nooit iets is uitgelekt.
Knap van die broer idd, maar vond het jammer om te lezen dat het toch nog zo veel van hem gevergd heeft.
O zo! Wat onlogisch ook dan om die kist helemaal te maken met een wc en boeken enz. maar daar dan niet over nagedacht… en dat ze dit van te voren hebben zitten maken zou je toch denken dat ze het kind ook wel van te voren hadden uitgekozen maar waarom dan het kind van een leraar en huisvrouw als je geld wil zien?
Echt veel rare onopgeloste vragen over deze zaak.
@de_kluizenaar Ik denk omdat die privéschool daar vlakbij was, dat ze er vanuit waren gegaan dat ieder kind dat door dat bos fietste naar die school ging en dus rijke ouders zou hebben?
Ja toch vind ik dat gek want voor die kist is echt denkwerk en planning nodig geweest maar dan het slachtoffer uitkiezen op zo’n random manier
Thanks maar heb ik allemaal al gelezen haha Deze vent springt er echt uit qua krankzinnigheid. Hij had ooit een heel menu getekend wat dan bestond uit mensenvlees. Dan stond er bijv. Iets als “girl steak”.
Ik hoop dat er nog een 3e seizoen van real detective komt. Voelt een beetje als een biecht want het gaat natuurlijk om waargebeurde hele nare moordzaken.
Voor degenen die het interessant vinden meer te lezen over victimologie enz: https://www.crimecon.com/5-concepts-to-understand
Ik heb de artikelen op deze pagina opgekregen als ‘huiswerk’ voor CrowdSolve en ik vind het echt enorm interessant allemaal. Dus ik dacht: misschien zijn er meer gegadigden die erover willen lezen.
Whoops, foutje waar ik mee begonnen was! Ik ga die zaak van Sandra Melgar ook even bekijken, nooit van gehoord