Moord- en vermissingstopic

Dat heeft met de luchtcirculatie te maken. Een lange buis zorgt dat er in principe wel zuurstof naar binnen kan komen, maar de lucht stroomt niet vanzelf door. Daar moet je een pomp inbouwen zodat zuurstof naar binnenkomt en kooldioxide naar buiten.

Vergelijk het met als je onder de dekens kruipt met je hoofd en een klein gaatje overhoudt voor frisse lucht. Als je vlak met je hoofd bij het gat ligt (dwz korte buizen) kun je prima ademen. Ga je verder weg liggen van het luchtgat (lange buizen) dan zal het na een poosje toch heel benauwd worden, omdat de lucht stilstaat en jij CO2 uitademt.

3 likes

Een tijdje terug werd dit artikel gepost

En ik zou graag meer van dit soort longreads lezen. Iemand nog tips?

Het was vooral ook een kwestie van pers tegen pers, voor- en tegenstanders van de x-dossiers.
Het zit voor mij een beetje ver (heb lang geleden ook alle dossiers gelezen) maar blijft idd gruwelijk.

Dankjewel voor de linkjes trouwens naar die docu’s, vind dit gehele onderwerp wel heel interessant. Heb ze nog niet gezien maar ben dit wel van plan.

https://skepsis.nl/getuige-x1/
Dit is een artikel waar men de getuigenissen van X1 weerlegt alsook een analyse maakt van de verhoren, waarin men stelt dat het toch om een psychisch heel kwetsbare vrouw gaat, die seksueel misbruikt is maar ook beĂŻnvloed werd door jarenlange psychotherapie en het zich inlezen over haar psychische stoornis. Ze zou tijdens die urenlange verhoren ook beĂŻnvloed geweest zijn door de onderzoekers die haar bepaalde zaken
In de mond legden alsook het verhoor aanpasten zodat er meer overeenkomsten waren.

Er zit hier zoveel mist omheen, en van wat ik me herinner was het echt wel een heen-en weer spelletje van verschillende media.

2 likes

Ja dat is echt een vreemde vermissing.

Ik zag net dit
 Dit soort ‘zaken’ vind ik echt mega interessant. Hoe dan? En miste niemand de kinderen? Waar is de moeder?

17 likes

Bizar!!! Dat dit vandaag de dag uberhaupt nog kan joh. Zo vreemd!

1 like

Ik vind het zo vreemd dat die kinderen geen weet hadden van het bestaan van anderen. Als je op maps kijkt zie je namelijk geen boerderij die erg afgelegen ligt. Op basis van foto’s bij artikelen (en maps - sommige boerderijen hebben zonnepanelen of veel auto’s) heb ik een idee welke boerderij het is, maar die ligt naast een andere boerderij. Die tweede boerderij heeft een trampoline en het land rondom de eerste boerderij wordt gewoon bewerkt. Dus ik kan mij niet voorstellen dat ze nooit wat hebben gehoord
 Of zouden ze alleen 's nachts op de moestuin werken?

En is er nu een eigenaar + dat gezin? Of maakt de eigenaar deel uit van het gezin? In het eerste geval kan de boerderij er ook best ‘meer bewoond’ uit zien. Zoveel vragen.

3 likes

En @Pheline ja idd, dat ze gewoon niet weten dat er anderen bestaan. Hoe KAN dat. Vanaf wanneer zitten ze dan ‘verborgen’? Als alle kids tussen de 16 en 25 jaar zijn, dan is dat echt bizar dat niemand ooit van hun bestaan heeft geweten. En die moeder? ZOVEEL vragen idd!

5 likes

Ja, klopt. Maar als je op de foto’s bij de artikelen kijkt lijkt het in de buurt van een bruggetje zijn, aan de weg, met een boomwal ervoor.

Edit: Die ligt dus niet heel afgelegen. En er staat een boerderij naast. En overal wordt het land bewerkt (=machines).

Klopt. Het is wel een uitgestrekt gebied, dus ‘in de buurt’ geeft ook al wel aanwijzingen. Ik zeg niet dat het sowieso die boerderij is, hoor. Maar in het algemeen vind ik die bewering (over die kinderen en andere mensen) heel interessant. Ik dacht dat het vast wel een afgelegen boerderij zou zijn, dan. Maar alle boerderijen liggen niet afgelegen (in de zin van: veel bos eromheen, onbewerkt land e.d.).

Hooooolyshit :open_mouth: Dit wordt ook nog zo even tussen neus en lippen door genoemd: “Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij ‘begraven ligt’ op het terrein.”

3 likes

Ik ben benieuwd of je nog meer te weten kunt komen! Disclaimer: Ik ben best een sensatiezoeker met dit soort dingen, maar ben me bewust van de rollen van speculatie en privacy :wink:

5 likes

Wat een vreemd verhaal. Ook dat die boer niet wil meewerken? Die moet toch wel alles geweten hebben. Er was dus geen moeder en de vader lag in bed na een herseninfarct? En ze kwamen wel naar buiten denk ik, omdat ze leefden van hun eigen verbouwde groente/fruit?

Hey grappig dan woon jij bij mij in de buurt!

1 like

Ik snap alleen de kop van het artikel niet. ‘Wachtend op het einde ter tijde’. Nergens in dat artikel staat dat verder. Is niet eens duidelijk hoelang en waarom die mensen daar zaten

3 likes

Maar hoe zou zij in dit verhaal passen? Mensen gaan nu allemaal dingen speculeren

Ik ben benieuwd wat erachter blijkt te zitten.

Ondertussen kwam ik deze zaak tegen. Hij koos slachtoffers waarvan hij dacht dat niemand voor hen zou opkomen. Sommige moorden zijn destijds als ongeluk of overdosis de dossiers ingegaan.

Ik kan gewoon niet geloven dat er geen weet was van ander leven. Als ze die tuin in moesten voor eten kan het toch niet anders dan dat je een werktuig hoort of dat er een keer een helicopter overvliegt. Of wat dan ook

Edit: die huurder kan natuurlijk ook de enige zijn die op het land gewerkt heeft
 wat een bizar verhaal

5 likes

Ja iemand! En aangezien die pa op bed lag

Er zijn vast tal van verklaringen mogelijk. Zelfs weet je niet eens of die huurder er van wist toch? Ondanks dat hij niet wil meewerken (ook daar zijn triljoen verklaringen voor). Ik ben zo nieuwsgierig!