Ik las iets van een halfjaar geleden over die zaak. Ik krijg echt zo’n gevoel dat die familie niet wilden dat ze die baby kreeg, vanwege schande ofzo. Maar dat zoiets in Nederland gewoon gebeurd. Ineens verdwijn je en niemand trekt aan de bel. Ik bedoel ze had toch ook vast studiegenoten/vrienden/collega’s?
Ik vind het wel opvallend dat je social media profielen opzoeken te ver vindt gaan, maar je zou wel met de media spreken als je meer informatie hebt? En je hebt als hobby meer lezen over moordenaars/verdachten/daders en je wilt journalist worden. Hoe is dat allemaal te rijmen? Journalisten (van artikelen over moordenaars) halen toch ook overal hun informatie vandaan, en dus ook social media profielen. + Waarom zou een social media profiel bekijken te ver gaan maar praten over een slachtoffer met de media is dan wel weer ok?
In die poll toch?
Edit: onee ben jij niet, zwart wit plaatjes beide
Maar toch. Journalisten halen toch ook hun info van overal vandaan? Dus jij gebruikt indirect ook hun social media als lezer/geïnteresseerde. En met je werk straks ook?
Vandaag meegekregen van het misdrijf in de Pathé in Groningen? Ben echt zo benieuwd wat daar is gebeurd…
weg want niet relevant
Jaa hallo loop 300+ berichten achter daar hahaha
Check
Ja, ik las het net ook. Fijn dat ze hem redelijk snel hebben kunnen aanhouden. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.
Als ik Google zie ik nog genoeg foto’s van zijn hoofd zonder balkje en ook zijn volledige naam. Het is idd netjes dat de politie enz het even heeft aangepast maar denk niet er verwacht kan worden dat overal op internet de foto eraf wordt gehaald.
Gatver het lijkt wel zo uit een horrorfilm te komen ja
Gadver wat eng
Ik kan nergens een update vinden? Ze hebben haar nog niet gevonden?
O jeetje… wat naar. Je hoort gewoon echt doodsangst!
Brrrrr die gil is echt ijzingwekkend. Hopelijk is ze inderdaad in orde.
Ik las ook dat het koppel wat buiten staat op de video de auto hebben gevolgd en dat je de hele video kan zien als je op de nieuwslink klikt. Nadeel is dat wij (nederland) die video niet kunnen zien. En ook staat er die die MOMMiE dr tweets gelogen zijn? Heel onduidelijk allemaal.
Bah, dit is ook echt super naar. Ik ben wel gelijk benieuwd wat voor ‘onderzoeken’ hij heeft uitgevoerd en waarom. Denk alleen niet dat naar buiten wordt gebracht.
Met een VPN verbinding heb ik hem wel kunnen kijken en gaan ze er idd achteraan. Vooraan bij de oprit hoor je ze ook praten met de buren (?) in ieder geval mensen die he took gehoord hebben en dan stopt het filmpje.
Ik zit hier nu een tijdje over na te denken en over te praten met @MissMarple.
Deze vrouw heeft namelijk gelijk: ik herinner me die professor, ik herinner me Ted Bundy en de Golden State Killer, maar niet de namen van hun slachtoffers. Overigens doe ik er wel mijn best voor: zo probeerde ik in Seattle aan te geven dat mijn true crime-‘fascinatie’ deels bij de moord op Meredith Kercher begon, maar ik kon niet op de naam van Amanda Knox komen (en in dit geval dus wel op dat van het slachtoffer).
Maar ineens bedacht ik me: hier in Nederland heb ik eigenlijk precies het omgekeerde. Ik denk eigenlijk altijd eerst aan het slachtoffer (Anne Faber, Marianne Vaatstra, Nicky Verstappen), en moet lang nadenken over wie hun moordenaar ook alweer was. Toch interessant. Het kan niet alleen komen door seriemoordenaars versus geen seriemoordenaar, al zal dat wel meespelen. Misschien komt het ook doordat we hier in Nederland zorgvuldiger omgaan met de identiteit van de verdachte/dader. Ergens vind ik dat dus best mooi: dat we door die vorm van ‘bescherming’ ook gelijk ervoor zorgen dat het slachtoffer centraler staat. Of misschien is dat alleen in mijn hoofd zo.