Moord- en vermissingstopic

Dit wordt nu nog een raarder verhaal…

3 likes

Wauw… heel vreemd inderdaad! Ben zo benieuwd hoe het nu allemaal zit

Maar is het zeker dat hij die jongen is, hoe weten mensen zijn naam. Voor er straks iemand bij wordt betrokken die het helemaal niet is.

1 like

Die foto’s van de barman zijn inderdaad van zijn Facebookpagina gehaald en vervolgens bewerkt. Er zijn aparte onderschriften bij geplaatst, alsof het om recente foto’s gaat, maar dat is dus niet het geval.

2 likes

Jongens we hebben het hier over Michella Kox he? De grootste sensatiezoeker van Nederland

20 likes

Super vreemd. Heb uit nieuwsgierigheid ook zijn facebook opgezocht, ik kon het niet laten, maar die ‘gevonden’ man lijkt ook best wel op die caféeigenaar. Maar ik laat me nu vast meeslepen :crazy_face:

Maar goed… Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze speculatie waar zou zijn. Het zal wel wat genuanceerder liggen allemaal. De motieven zijn ook onbekend, net als de onderlinge relaties. Er zijn vast verklaringen voor dingen die nu raar lijken.

Je zit echt niet per ongeluk bij Beau aan tafel hoor

3 likes

Maar ik denk dat we niet moeten vergeten dat een heleboel wat in de media gemeld is niet bevestigd is of zelfs ontkracht is door de politie. Bijvoorbeeld de kelder of het wachten op het einde der tijden.
Neemt niet weg dat ik het social media deel ook heel opmerkelijk vind en ook heel nieuwsgierig ben hoe het nu echt zit.

5 likes

Maar wat is erg zo erg aan om iemand op te zoeken? Ik doe dat heel vaak uit nieuwsgierigheid. Ook bij andere zaken oid. Ik doe verder niks met die info. Je kan het ook een gekke hobby noemen.

13 likes

Ik zie ook niet in waarom het erg is om het fb account op te zoeken? Zolang je daarna maar niet zelf allerlei speculaties in de wereld brengt.

6 likes

Dat wordt toch al gedaan sinds dit topic bestaat? Ook over andere zaken etc. Is ook wel een beetje forum eigen toch om dingen te bespreken die je ziet of vind oid. We gaan toch niet nadat we gekeken hebben op hun social media doen alsof wij de politie zijn en de zaak kunnen oplossen? We bespreken gewoon wat we zien.

4 likes

Voor de mensen die wilden weten hoe het event was (CrimeCon: CrowdSolve):

Ik ben gesloopt! Je start natuurlijk al met een tijdverschil van 9 uur en we hadden ook 2 coldcases doordat de media-aandacht voor een bekentenis van Eric Roberts zorgde in de Nancy Moyer-zaak. Oftewel: heel veel leeswerk en slaapgebrek. Maar ik ben erg blij met de hoeveelheid inzage die we hebben gekregen en de mate waarin we mee konden denken. Ik zat net bij het afsluitende praatje voor twee van de kinderen van Karen (de tweede zaak) en ze leken ook blij met hoe het gegaan is, dus dat is heel mooi natuurlijk.

Ik kan niet echt inhoudelijk op de zaken ingaan (NDA getekend), maar een paar punten die ik wel kan delen en die me opvielen:

• Media-aandacht kan dus echt helpen in coldcases. Mark McClish, een expert in interviewtechnieken (súper interessant trouwens), zei dat niemand ooit iets 100% wil, zelfs een vakantie bijvoorbeeld niet. Je denkt immers altijd ook aan de huisdieren/familie/vrienden die je achterlaat of aan de inbox die je op staat te wachten na je terugkomst, bijvoorbeeld. Je moet dus eigenlijk wachten tot de weegschaal van het iets willen omslaat naar minstens 51% – dat kan zijn van een verdachte die wil bekennen of een getuige die wil praten. En in zoveel jaren kan de situatie natuurlijk een hoop veranderen.
  • De hoeveelheid ‘grondmateriaal’ die een coldcase-rechercheur door moet ploegen, is idioot. Ik snap nu nog beter waarom rechercheurs nooit tijd genoeg hebben, vooral met de onderbezetting die ze vaak al hebben. Ik heb vannacht letterlijk maar 3,5 uur geslapen omdat ik als een idioot door al het materiaal aan het ploegen was – en wij kregen maar een fractie (met een specifieke opdracht, maar ja, dan heb je mij nog nooit ontmoet).
  • Ik denk dat de rechercheur voornamelijk veel had aan de experts die naar dit event kwamen. Dat waren echt zwaargewichten van over het hele land namelijk en zij doken nu ook in de dossiers, wat natuurlijk alleen maar waardevol is.

Verder was het soms ook best heftig: ging natuurlijk ook over plaats delict en moordwijze terwijl je weet dat de familie er ook is.

Wel mooi om te zien dat familie, experts, rechercheurs en ‘de crowd’ op zo’n manier bijeen kunnen komen met eenzelfde doel.

79 likes

Ik las iets van een halfjaar geleden over die zaak. Ik krijg echt zo’n gevoel dat die familie niet wilden dat ze die baby kreeg, vanwege schande ofzo. Maar dat zoiets in Nederland gewoon gebeurd. Ineens verdwijn je en niemand trekt aan de bel. Ik bedoel ze had toch ook vast studiegenoten/vrienden/collega’s?

Ik vind het wel opvallend dat je social media profielen opzoeken te ver vindt gaan, maar je zou wel met de media spreken als je meer informatie hebt? En je hebt als hobby meer lezen over moordenaars/verdachten/daders en je wilt journalist worden. Hoe is dat allemaal te rijmen? Journalisten (van artikelen over moordenaars) halen toch ook overal hun informatie vandaan, en dus ook social media profielen. + Waarom zou een social media profiel bekijken te ver gaan maar praten over een slachtoffer met de media is dan wel weer ok?

In die poll toch?
Edit: onee ben jij niet, zwart wit plaatjes beide
Maar toch. Journalisten halen toch ook hun info van overal vandaan? Dus jij gebruikt indirect ook hun social media als lezer/geïnteresseerde. En met je werk straks ook?

1 like

Vandaag meegekregen van het misdrijf in de Pathé in Groningen? Ben echt zo benieuwd wat daar is gebeurd…

weg want niet relevant

2 likes