Moord- en vermissingstopic

Ai… Waarschijnlijk in de Schelde of de dokken gevallen vrees ik, dat gebeurd helaas wel vaker.

Dat vermoeden heb ik ook…

Vind het zo erg voor zn familie. Vind het ook gewoon een vreemd verhaal. Hij ging alvast naar de auto om daar een sigaret te roken, hoe zou hij dan in godsnaam in dat water terecht zijn gekomen? Hij was waarschijnlijk niet dronken en het was ook niet glad buiten ofzo. Ben er al heel de week over na aan het denken.

Z’n telefoonsignaal verdween wel bijna direct nadat hij voor het laatst gezien is op camera’s, wat wel overeenkomt met het idee dat hij wellicht in het water is gevallen. Ugh vind het zo naar.

Ik weet niet waar hij laatst gezien is, maar op veel plekken (in de buurt van het MAS bv) kan je hebben dat je gewoon op het voetpad rechtdoor loopt en zo recht het water in gaat. Misschien dat hij even op zijn gsm aan het kijken was, niet oplette en het al te laat was. Uit zo’n ijskoud water geraken is niet evident.
Ik hoop dat hij snel wordt gevonden (hopelijk levend natuurlijk, maar vrees ervoor…) en is er geen kwaad opzet in het spel.

1 like

Hoe koud is dat water dan? En staat er snelle stroming op? Want als hier bijv. Iemand in de gracht valt overlijd je daar niet zo snel aan toch🤔. Hopelijk wordt hij snel gevonden idd.

Ugh ja hij is laatst gezien in de Amsterdamstraat wat dus inderdaad 1 minuut van het MAS is…

Hangt er dus van af waar hij (mogelijk) gevallen is. Op de Schelde zelf staat sterke stroming, als je daarin valt maak je weinig kans (mijn man kent via via iemand die zo nog gestorven is, en dit gebeurt helaas vrij regelmatig). De dokken staat geen stroming op, geen idee ook hoe koud dat water is, maar ik zou gokken dat wanneer je bij deze temperaturen in het water valt, je lichaam soort van verstijft. Dan is het maar moeilijk eruit te geraken, zeker wanneer je je niet direct ergens omhoog kan trekken…

4 likes

Het zal je dan verbazen hoe snel iemand overlijd. Ook wanneer er geen stroming is. De water temperatuur ligt rond de 7 graden op dit moment. Je spieren verkrampen en als je dan eventueel ook nog onder invloed bent ben je echt al binnen een paar minuten niet meer in staat om jezelf in veiligheid te brengen.

1 like

Ik heb net de netflix docu Don’t mess with cats gekeken en vind het zo’n bizar verhaal. Ik kan mij nog herinneren dat zulke filmpjes rond gingen op internet en het hoofd van de moordenaar komt mij ook zo bekend voor. Hij is al 1.5 jaar voor hij de moord pleegde begonnen met een alibi en plan bedenken om zichzelf in te dekken. Echt heel ziek.
Het enige dat ik mij nog echt afvraag is wie de 2e persoon is in de python video, je ziet namelijk wel zijn handen.

2 likes

Die met die katten is luca magnotta geloof ik. Ik heb daar een docu van gezien waar ik nog weken ziek van was. Die man begon met dieren en filmde later hoe hij met een icepick een man vermoorde en zette dat ook online.

1 like

Klopt, hij heeft alleen ook een video met een python die een kat op eet. Hij zei dat hij gedwongen werd door ene Manny om dit te doen. Op het einde van de python video zie je meerdere handen in beeld die de python aaien.
Zou inderdaad kunnen wat @Victoria zegt, dat het een nephand is. Past wel bij het zo lang van te voren een alibi bedenken.

Zou best kunnen die nep hand, want hij blijkt meerdere persoonlijkheden te hebben. Deed ook heel vaak alsof iemand anders hem filmde terwijl hij gewoon alleen was.

Bizar hoe iemand dat kan doen he? Die docu over hem zelf is ook echt zooo verschrikkelijk. Ben blij dat ze hem te pakken hebben gekregen.

1 like

Er is een aparte docu over die Lucca die dus die katten in een bad heeft verdronken etc. Bedoel je dat? Die nu op Netlfix staat is denk ik een aparte docu.

1 like

Denk het wel, durf hem niet te kijken omdat het verhaal van die lucca er dus blijkbaar bij zit😅

1 like

Dit is exact de reden waarom ik niet ga kijken! Ik kan zoooo slecht tegen dierenmishandeling, kan het niet aanzien en word er intens verdrietig van.

Idd best apart dat docu’s met menselijke slachtoffers mij een stuk minder “raken”. Ik vind het natuurlijk ook heel erg, maar met dieren is het toch anders ofzo

9 likes

Ja dit heb ik ook! Echt heel gek is dat wel, in die miniserie Tsjernobyl bijvoorbeeld superveel mensen dood, maar dat ze honden en andere dieren gingen afschieten kon ik echt niet aanzien

7 likes

Misschien omdat dieren zo puur en onschuldig zijn, en nooit kwaad in de zin hebben, enkel instinct?

3 likes

Als je er niet goed tegen kan dan raad ik ook zeker af de netflix docu te kijken. Ze lieten niet de hele videos zien, maar wel stukjes er van. Ik moest ook steeds bijna huilen omdat ik het zo heftig vond om te zien.

Wel apart inderdaad dat dieren zoveel meer gevoel oproepen.

1 like

Vandaag die docu over Luca Magnotta gekeken op Netflix en ben er zó naar van. Mn kat lag ook op mn schoot toen ik hem keek en ik moest echt wegkijken bij sommige stukjes dat ze die videos lieten zien. :broken_heart:

Dit denk ik ook. Ik kan me beter verplaatsen in iemand die een moord pleegt dan in iemand die een dier iets doet. Geen van beide keur ik goed of zou ik doen, maar ik kan wel snappen dat een mens je tot waanzin kan drijven en je dan in staat kan zijn tot moord. Maar een dier? Never nooit; wat kan die je nou hebben misdaan :sob:

7 likes

Echt ik begrijp je helemaal, blijf van dieren af!!! Ik ben ook echt weken ziek geweest van die docu die ik over hem heb gezien op Youtube. Ik zag steeds die kattenkopjes voor mij. Gelukkig zit die man alweer jaren achter de tralies.

1 like