Moord- en vermissingstopic

Wtf, waarom vertelt die pa zoveel privé informatie over zijn zoon? Dat is echt niet oké. Met naam, woonplaats en foto en alles. Echt waarom publiceert AD dit soort pulp, had het gewoon gehouden bij ‘bleek een jongen uit Breda te zijn die zijn spullen om onbekende redenen heeft achter gelaten.’ :face_with_raised_eyebrow:

14 likes

Ik kijk nu The preppy murder, death at central Park. Dat was een hele grote zaak blijkbaar in de jaren 80. Is op videoland te zien. Staat op videoland. Misschien een tip voor iemand.

Ik kwam hier om deze als tip te geven haha,maar je was me voor.Ben hem nu aan het kijken (ben bij aflevering 4).
Ook een tip voor mensen met Videoland: Het beest van Harkstede over de Nederlandse seriemoordenaar Willem van Eijk.
En laatst de docu-serie The trials of Gabriel Fernandez gekeken op Netflix.Ook een hele interessante kijk in de jeugdzorg maar ook de journalistieke wereld van Amerika.

2 likes

Over het beest heb ik heel veel goede trailers voorbij zien komen, maar ik heb geen Videoland. Is het te doen om deze in alleen de proefperiode te kijken? :sweat_smile: Misschien neem ik daarna alsnog een abonnement erop maar weer niet wat er verder voor dingen op staan haha

Ik vond het eigenlijk niet zo’n goeie docu

3 likes

Zijn maar drie afleveringen van 45 minuten.

4 likes

Zo zeg, ben heel benieuwd naar dit verhaal, hoe ze bij hem gekomen zijn!

eerlijk gezegd heb ik hier een beetje een apart gevoel bij… zou het kunnen dat deze man een geldbedrag oid heeft gehad om te zeggen dat hij schuldig is :face_with_monocle:
maarja ik denk dan ook echt dat die ouders er iets mee te maken hebben

1 like

Sinds die docu over de vermissing van Maddy denk ik ook niet meer dat haar ouders er mee te maken hebben. Daarin zag je echt hoe dingen verdraait enz werden door de media

4 likes

Idd ik denk echt dat ze er 0.0 mee te maken hebben. Ze is zeer waarschijnlijk door een mensensmokkelaar meegenomen en verhandeld denk ik.

2 likes

Hoe heet die documentaire? Zou 'm graag willen kijken.

Hij staat op Netflix, als je haar naam intypt vind je hem wel. Het is heel erg langdradig en moeilijk doorheen te komen zeg ik er alvast bij haha. Iig ik denk dat @Rookie deze documentaire bedoelt?

2 likes

ja zou wel kunnen dat ik teveel door de media ben beinvloed, want na die netflix docu begon ik wel te twijfelen. maar mijn gEvOeL zegt nog steeds dat die ouders niet zuiver op de graat zijn

3 likes

Yes inderdaad! Op bepaalde vlakken idd niet de beste docu, en langdradig enz, maar heb er wel een wat andere kijk op de vermissing aan over gehouden.

2 likes

Ik zou ook mijn kinderen niet alleen laten, waar ik ook ben. Maar wellicht voelden zij zich veilig genoeg om dat de doen, dus ik zal er maar niet over oordelen. Ik vind het Maddie verhaal wel net zo vreemd als JonBenet. Daar waren de ouders zelfs in hetzelfde huis gewoon aanwezig. En toch heeft niemand antwoorden.

1 like

Kleine nuancering, de ouders met die vrienden in een restaurantje met uitzicht op de appartementen en elk half uur (of vaker) ging er iemand bij de kinderen kijken. Het was dus niet zo dat ze ergens uit eten gingen en die kinderen helemaal alleen lieten zonder wat dan ook.
Ik denk ook niet dat ik zoiets zou doen maar ik weet dat mijn (zeer bezorgde) moeder ook weleens de babyfoon bij de buren bracht als ze zelf even kort wegging. Dat was in die tijd (late jaren '80) nog heel normaal geloof ik. Dus misschien was het op dat park ook wel meer gewoon.

22 likes

Ik zou mijn kinderen ook echt niet alleen durven laten hoor. Maar ik denk dat het vroeger gewoon wat normaler was, althans van wat ik mij kon herinneren. Mijn moeder liet ons nooit alleen, maar we hebben weleens buren gehad die even boodschappen gingen doen. En vroegen of wij dan even wilde opletten of de babyphone meenamen. In ons kleine ‘dorpje’ gebeurde dat weleens.

Tegenwoordig gebeuren er zo veel enge dingen dat ik dat zelf niet aan zou durven. Ik vraag me trouwens af of ze er ooit nog achter kunnen komen. De dader komt er toch al jaren mee weg en de sporen zijn zo goed als verdwenen.

1 like

Ja, ik snap wat je bedoeld met dat laatste. Ik ben als het ware opgegroeid met dit verhaal, je zag het als kind ook steeds en nog steeds in de media. En dan ga je toch hopen dat de oplossing ooit komt. Ik duim in ieder geval op een in ieder geval goed antwoord voor de familie.

2 likes

Even los van het feit dat je al ziekelijk gestoord bent als je kinderen misbruikt, maar de man heeft het dus voorzien op jonge meisjes én bejaarde vrouwen? Heel bizar. Ik hoop ergens voor de ouders dat dit nu eindelijk opgelost gaat worden en dat ze het een plekje kunnen gaan geven.