Moord- en vermissingstopic

Ik zou daar ook echt geen moment bij stilstaan hoor, dat mensen dan kunnen achterhalen dat je kinderen alleen zijn en ze mee kunnen nemen.

Mijn ouders lieten mijn broertje ook weleens alleen thuis toen zij nog een baby was als ze mij snel van school ging halen, vind dat juist met echt kleine kinderen niet zo gek, die kunnen hun bedje toch niet uit. Een driejarige vind ik dan een stuk trickier, straks klimmen ze uit bed ofzo en gaan ze op avontuur.

Bedenk me nu eigenlijk alleen dat het wel gevaarlijk is als er brand uitbreekt ofzo, maar goed daar denk ik nu dus oprecht voor het eerst aan haha.

2 likes

die docu is wel in opdracht van de ouders gemaakt toch? Want ik ging door die docu ook twijfelen maar dat deed mij weer terug twijfelen.

Wow ik lees nu dat zijn mobiele telefoon op de dag van de verdwijnen daar in de buurt signaal heeft opgepikt, en dat hij destijds in een chat met iemand over maddie heeft gesproken?
Bizarre wending wel dit

1 like

Nee volgens mij wilde zij helemaal niet dat er een docu kwam.

2 likes

“Eind vorig jaar werd hij in Braunschweig nog tot 14 jaar cel veroordeeld voor de verkrachting van een 72-jarige toeriste, uitgerekend in het hotel waaruit Madeleine McCann 18 maanden later zou verdwijnen.”

Ik snap deze zin niet, werd ie eind vorig jaar pas veroordeeld voor een verkrachting uit 2005 (2007 - 18 maanden)? Want ik lees het alsof Madeleine na die verkrachting verdween
Zal wel aan mij liggen maar heb t al 5 keer gelezen ofzo :exploding_head: of het duurde echt zo lang voor ze m hadden? Eng

Maar los van dit detail, wat een absurde wending ineens, zou wel eindelijk antwoord betekenen voor de ouders, je houdt toch hoop.

1 like

ja ik meen gelezen te hebben dat het gecompliceerder in elkaar zat. Maar ik kan die bron niet meer vinden. Dus waarschijnlijk vergis ik me.

Ah die leest wat makkelijker ja! Wel vreemd dat zoiets zo lang kan duren, ik vind het ook interessant hoe zoiets dan bij elkaar komt want blijkbaar zijn ze al sinds 2017 met deze man “bezig”

Ik dacht dat ze er juist niks mee te maken wilden hebben, weet het niet meer zeker

ja ik kan me dus vagelijk herinneren dat ze eerst eraan meegewerkt hebben maar er toen later weer afstand van hebben gedaan.

1 like

The biggest opponents of the documentary are understandably her parents, Kate and Gerry McCann. The pair hit out in a statement released by spokesperson Clarence Mitchell earlier this week, saying: “The production company told us that they were making the documentary and asked us to participate. But they want 'nothing to do with it.” The couple added: “We did not see and still do not see how this programme will help the search for Madeleine and, particularly given there is an active police investigation, could potentially hinder it. Consequently, our views and preferences are not reflected in the programme. We will not be making any further statements or giving interviews regarding this programme.” Without the parents involvement, the documentary is obviously missing one of the most important componenets. And their worries that a new documentary might disrupt the investigation is understandable.

2 likes

Als je je ID bewijs mee neemt en er overkomt je/jullie iets onderweg dan kan de politie wel in database zien waar je woont, of je kinderen hebt, wie je familie is enz. Moet je dus wel je ID bewijs bij je hebben! Mensen die even snel de hond uit laten willen die nog wel eens thuis laten liggen.

1 like

Dit inderdaad. Ik heb hier ook al wel eens nachten lang over gelezen etc.
Ik herinner me namelijk nog héél erg goed dat wij in die zomer 2007 op vakantie waren in Zuid Frankrijk. En dat op de terugweg op elk benzinestation en elke stopplek posters hingen en mensen flyerde met die poster met die ‘ene foto’ van haar
 Dat maakte echt heel veel indruk op mij als 14-jarige.

Nu ik zelf een kindje heb denk ik er idd nog best vaak aan als we op vakantie zijn oid; wat als
 Of als ik in m’n hoofd bedenk dat ik best effe snel alleen brood kan halen, terwijl de dreumes in de auto slaapt (dan hoef ik 'm niet wakker te maken blabla) dan doe ik dat toch niet, omdat ik bang ben dat iemand een ruitje intikt ofzo? En dan denk ik toch weer aan Maddie

Gek idee als deze vermissing ein-de-lijk opgelost zou worden

1 like

Precies, dit soort zaken hebben toch veel impact op je omdat het blijkbaar iedereen kan overkomen. Dus ik hoop ook op de oplossing voor iedereen eigenlijk, want het is ergens ook heel fijn om te weten dat het recht kan zegevieren. Al is het natuurlijk veel te laat.

1 like

Nee. :sweat_smile:

Dat is ook precies de reden dat ik ben afgehaakt. Ze lachen om alles.

5 likes

Nee dat blijft zo! Ik luisterde laatst die van Nicky Verstappen en die over Lisanne en Kris. Als het aan hun ligt is het allemaal zĂł makkelijk op te lossen, ze denken dat super complexe onderzoeken, bepaalde dna-testen zo simpel te doen zijn. Echt niet te doen die twee, zo super irritant en gewoon dom. Ik snap dat het ook niet de bedoeling is om hun serieus te nemen over dit soort zaken, maar het is zo frustrerend.

Zo. Heb er echt te lang naar geluisterd :sob:

4 likes

Haha sorry, zo kort. Ik luister ze soms een beetje als “white noise”. Die podcasts zijn zooo lang en zoooveel gegiechel inderdaad. Dat stopt helaas niet.

Ik luister nu de Showbizzmoord, begint goed!

Ik ergerde me daar in het begin ook aan, maar als je langer luistert leer je ze een beetje kennen en nu kan ik ze (inclusief gelach) veel beter hebben.

Ik heb dat in het begin van podcasts nogal vaak, haha, Datevermaak vond ik ook tenenkrommend en inmiddels wel leuk.

1 like

Ik weet niet of deze podcast al getipt is, maar ik vond ‘In het hart geraakt’ goed. De podcast heeft 3 afleveringen. Helaas is er geen dader gevonden/veroordeeld, dus het heeft wel een open einde.

2 likes

Kijkt er iemand Misdaadcollege op NPO? Echt super interessant! Is ook terug te kijken via NPO Start.

8 likes