Moord- en vermissingstopic

Ja zag het overal op FB voorbij komen. Ook iets over zijn favoriete oom die mogelijk betrokken is bij dr ontvoering / onthouden van ouderlijk gezag. Bizar zeg.

Heel eerlijk; ik had er een heel naar gevoel bij, was bang dat hij slachtoffer van iets ergs geworden was en niet meer (of levenloos) gevonden zou worden.
We weten natuurlijk niet wat er is gebeurd bij die oom maar ik ben blij dat hij in goede gezondheid is gevonden. Het lijkt me zo erg voor ouders en nabestaanden om gewoon niet te weten wat er met je kind / geliefde is gebeurd.

1 like

Oh die ga ik zeker kijken. Deze zaak fascineert me enorm!!

1 like

Oh gelukkig! Ik vind dat soort zaken toch altijd wat spannend.

Klopt, hij is nog gezien op station Duivendrecht en in Alkmaar. Ik blijf het een heel naar verhaal vinden. mijn zusje is bevriend met een van zijn kleindochters en het is zo triest hoe zijn familie nog steeds onzeker is, vooral omdat ze gewoon niet snappen waarom hij op de trein gestapt is etc.

Inderdaad, toch een opluchting! Ik vond het op die foto van het camerabeeld ook lijken alsof ie een touw op zn bagagedrager had, dus had me al aan het ergste verwacht. Er wordt gespeculeerd dat hij geen veilige thuissituatie had, hoop dat ze dit goed doorspreken nu en de jongen goed begeleid word… moet heftig zijn om na deze heisa bv terug naar school te gaan

Dit kan toch ook niet goed zijn: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/moeder-zoontje-heerenveen-vermist/

Mijn hart huilt echt van dit soort berichten, sinds donderdag al vermist en auto bij tankstation gevonden.

Een tijd geleden werd volgens mij in dit topic een link gedeeld naar een artikel over een meisje dat ontvoerd was in Duitsland (of een Duitssprekend land) en uiteindelijk dood werd aangetroffen in een soort kelder/bunker in een weiland oid. De daders zijn nooit gepakt. Weet iemand toevallig welke zaak ik bedoel?

Deze?

1 like

Ja, heel erg bedankt!

1 like

Omdat ik de foto van Ria Daanen tegenkwam bij politie.nl vermiste mensen moet ik gelijk aan het artikel over haar denken:

Op een nacht vertrokken en nooit meer wat van haar vernomen.

https://www.ad.nl/binnenland/zonder-die-ene-aantekening-van-hun-zoon-was-jos-brech-misschien-wel-nooit-gepakt~aa38755d/

Echt zó goed dat hij zijn naam toen genoteerd heeft. Mooi artikel wel

17 likes

Vandaag trouwens de inhoudelijke behandeling van de zaak van Nicky, live te volgen via NU.nl

Wat denken jullie van zijn verklaring?

Bullshit, hoe kan je dan verklaren dat er op 21 plekken dna is gevonden?

6 likes

Blehhh die Jos B daar gaan echt al m’n nekharen van overeind staan. Ik ben wel benieuwd wat er nu gebeurt nav deze verklaring? Volgens mij is al duidelijk dat er niet genoeg bewijs is voor moord toch?

Maar ja die verklaring slaat toch ook nergens op. Eerst proberen te verdwijnen, dan niks willen zeggen en nu met iets komen wat je hopelijk vrijspreekt

1 like

Denk dat het al niet de bedoeling was dat hij zei dat Nicky “niet koud” aanvoelde toen hij er bij was. Hoop dat ie zich nog vast gaat lullen en dat Roethof dat niet kan voorkomen.

8 likes

Moord kan zoveel jaren later eigenlijk nooit bewezen worden.

1 like

Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, wel een soort ‘fijn’ dat ie nu in ieder geval iets verklaard, want denk wel betere basis voor het proces. En kans om zichzelf vast te lullen zoals hierboven al wordt gezegd.

Daarom wilde de advocaat ook even een schorsing, die is bang dat jos zich verlult