Musical topic

Oke ik was net naar de Rockettes, en ik vond het echt geweldig, alleen 2 dingen toch wel heel vreemd

• al die echte dieren? Een fucking kameel op het podium? Echt heeeeel weird
  • twee mensen met dwerggroei die de elfen van de kerstman speelden. Hadden verder ook geen ‘normale’ rol. Ook erg vreemd dat dat zo gecast is
1 like

Wat is jullie favoriete musical nummer/soundtrack?

Ik luister de laatste tijd veel naar het album van Kinky Boots (Broadway) nadat ik die in januari in Antwerpen heb gezien.

1 like

Oef, dat vind ik een lastige vraag. Sondheim is zonder twijfel mijn favoriete componist, maar hij heeft echt te veel prachtige dingen gemaakt om daar dan één nummer of zelfs één musical uit te kiezen. Soms heel klassiek, soms fucking raar, soms zo klein en zo menselijk en breekbaar. Ik hou van die man en ik wil echt meer Sondheim in de Nederlandse theater.

2 likes

Ik zit nu weer in een Hamilton fase maar het wisselt eigenlijk wekelijks. Heb vaak een afspeellijst aan met al mn favoriete nummers uit elke musical ooit zo ongeveer. Van Phantom tot rent tot hairspray tot funny girl. Merk dat m’n kind ook erg goed gaat op die afspeellijst dus dat vind ik helemaal leuk, haha!

2 likes

Vroeger was ik echt een musical ‘fan’, nu niet zo zeer meer, maar kan op z’n tijd wel echt genieten van albums van Spring Awakening, Dear Evan Hansen, Next to Normal. Maar er is zoveel moois haha, er zit in elke show wel een mooi nummer

1 like

Ik ben ook bezig met zo’n afspeellijst, vandaar ook dat ik benieuwd was! Check nu ook andere lijsten en vaak denk ik dan idd “ooh jaa, die was ook mooi!” net als bijv. Dear Evan Hansen @GroenTakje, vooral Waving through a window en You will be found.

Las ook dat er dit jaar een Nederlandse versie van Dear Evan Hansen gaat touren.

1 like

Ik was gisteravond bij Dear Evan Hansen en wil eigenlijk iedereen aanraden om erheen te gaan. Ik ben echt heel erg onder de indruk.

4 likes

Wat leuk! Was ookal onder de indruk bij de musical awards gala. Wat maakt hem zo goed?

Ik vind het echt een hele sterkte cast, het optreden bij het Musical Award Gala doet er eigenlijk nog geen eer aan. Qua decor etc is het heel minimalistisch maar daar had ik echt geen seconde last van. De teksten waren gewoon heel goed en er zat leuke humor in maar ik heb ook moeten huilen en dat doe ik echt niet snel (al helemaal niet bij musicals). Ik kan er echt niks slechts over zeggen!

2 likes

Klinkt goed. Ga denk wel tickets halen. Even oppas regelen

Ik ga volgende week, ben heel erg benieuwd! Heb de voorstelling in Londen gezien en was toen ook echt onder de indruk.

1 like

Is iemand al naar Hadestown geweest? Ik heb hem al in Londen gezien, maar wil eventueel nog in NL gaan. Ik twijfel alleen wegens de Nederlandse cast (en specifiek Claudia de Breij :grimacing:) Jeangu heb ik ook in de Engelstalige Jesus Christ Superstar gezien, dus in hem heb ik wel vertrouwen.

2 likes

Ik zit toevallig net naar kaartjes te kijken, haha. Aan Londen zal 'ie vast niet kunnen tippen maar ik wil 'm toch graag een keer live zien dus ben blij met een Engelse versie naar NL!

1 like

Wij gaan in juli en zaten ook met de kwestie De Breij maar heb Maarten Heijmans een DM gestuurd en hem data kunnen doorgeven die we zouden kunnen en toen heeft hij dus aangegeven wanneer hij speelt :slight_smile:

2 likes

Gisteren geweest en ik was weggeblazen! (En dat voor een try-out) Echt wat een geweldige show hebben ze neergezet. Dat het een grotendeels Nederlandse cast is merk je helemaal niet, dit was wat mij betreft echt West End waardig.

Wij hadden wel Maarten, en was daar eerlijk ook blij mee, want ik zie Claudia de Breij niet geheel voor me. Maar ik geloof wel dat zij het ook heel goed gaat kunnen, zij heeft net zo goed de hele selectie procedure moeten doorlopen waar West End directors bij betrokken waren, die haar echt niet enkel om haar naam hebben uitgekozen.

Ik zou oprecht nog een keer willen, en dan misschien hopen op Claudia, zodat ik beide versies heb gezien. Maar daarvoor zijn de kaarten wel een beetje duur wellicht.

Edit: zojuist voor over een maand weer kaartjes gekocht

1 like

Kwestie De Breij haha :pray:t2: Slim idee om hem een berichtje te sturen! Ik denk dat ik over een tijdje gewoon op de gok ga. Er zijn nog genoeg kaarten zo te zien.

@Plantengekkie Dat klinkt heel goed! Het is ook gewoon een prachtige voorstelling en idd, met de goedkeuring van de Engelse productie kan het ook niet echt mis.

3 likes

Hoe vond jij het?

En is iemand al naar Elizabeth geweest? Ik ga zaterdag!

Ik ben vorige week geweest. De zang was heel mooi, maar ik kwam niet in het verhaal.

1 like

Echt fantastisch. Zó goed gespeeld, gezongen en vertaald, vond het serieus net zo goed als toen in Londen. Heb meteen kaartjes gekocht om in september nog een keer te gaan haha.

Elisabeth ben ik ook geweest, in april al. Ben het met @Moet eens, de zang is erg goed (al haalt Pia echt niet meer zo makkelijk de hoge noten) maar het verhaal vind ik niet heel sterk en moeilijk in te komen. Vooral de tweede akte vond ik verhaaltechnisch best zwak en soms ook echt onduidelijk.
Is wel echt heel erg verschillend per persoon, ik heb ook mensen gehoord die het geweldig en heel indrukwekkend vonden.

1 like

@Lueur ik vond Elisabeth inderdaad echt geweldig en heel indrukwekkend! Mega goede cast. Ik vond het ook vrij duidelijk en zat er helemaal maar ik kende het verhaal ook al wel heel goed moet ik zeggen. Misschien dan dus wel goed om je een beetje in te lezen van tevoren. Veel plezier zaterdag!

2 likes