Musical topic

Oeh sorry dat zou ik echt niet meer weten! Ik vond de muziek over het algemeen wel heel goed gezongen, dus deze vast ook, maar kan het me niet specifiek herinneren.

@Hiphopopotamus Slecht is het zeker niet! Het is absoluut erg goed gezongen en gespeeld, dus zeker als je de musical al zo goed kent denk ik dat je er echt van gaat genieten. Heel veel plezier alvast!

1 like

Ik ben laatst ook naar Elisabeth geweest! Ik vond hem heel mooi, maar het eerste deel was wel sterker dan het tweede deel :slight_smile:

1 like

Ik vond het verrassend leuk dat die erin zat! Ik kende inderdaad ook de Duitse versie. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, maar vond Pia echt minder sterk dan “normaal”. Ik ben idd ook naar de concert versies op Het Loo en op Soestdijk geweest en toen was ik meer onder de indruk van haar. Kan aan de dag hebben gelegen!

Ik had btw Julius de Vriend als Lucheni en die was FANTASTISCH, wow. Ik vond Milan ook heeeel sterk en beter te verstaan dan in Les Mis :slight_smile:

6 likes

Ik was gisteren bij Elisabeth en heb een beetje mixed feelings erover. Het was echt een goede show, vooral Danique vond ik heel goed en van Milan ben altijd wel fan, hem vind ik geweldig. Maar ik vond het verhaal, inderdaad vooral de tweede helft, soms wat onduidelijk en ik vond Pia helemaal niet zo goed. Ik vond haar heel overstaanbaar en schel klinken. Wat mij betreft had Danique de hele voorstelling mogen spelen.

2 likes

Hoor meerdere mensen over de 2e helft van Elizabeth, dat die minder goed is. Ben benieuwd of mensen ook andere versies hebben gezien van de show, en of het aan het verhaal zelf ligt of aan de regie!

En wat jammer om te horen van Pia… zeker dat het slecht te verstaan is. Typisch, want dat zou niet achteruit moeten gaan. (Terwijl qua sound het wel logisch is dat een vrouwenstem op latere leeftijd verandert.)

Het is nog steeds een leuke show hoor. En ik ben ook maar een musicalnoob die gemiddeld één keer per jaar een musical bezoekt dus van mijn mening zou ik me niet teveel aantrekken.

Is iemand van jullie al naar Hadestown geweest? Ik vind de muziek echt fantastisch en de recensies zijn ook lovend. Ik ga binnenkort en ben helemaal hyped haha.

Edit: oh sorry ik had even scheef gekeken. Ik lees even terug haha

2 likes

Wij zouden 2 augustus naar Hadestown gaan en ik dacht eens te kijken voor een hotel om er en weekendje van te maken. Toen stuitte ik op nogal behoorlijke prijzen waardoor er toch wat alarmbellen afgingen.

Begin augustus + Amsterdam = Canal parade, goedemorgen. Dus toch maar gebeld met Carré om het om te boeken naar een week later. Gelukkig wist ik dat Maarten dan ook speelt :upside_down_face:

Nu dus nog een weekje langer wachten. Heb er wel echt zin in!

Haha ik ga ook op 2 augustus! Vind het niet zo’n probleem, ben twee jaar geleden ook met de canal parade naar Les Miserables geweest in Carre en had er toen weinig last van. Het was wat drukker in de trein, maar verder prima.
Zal wel schelen dat het beide keren 's middags is/was waarschijnlijk, geen idee hoe het in de avond dan is in Amsterdam.

2 likes

Hoe weet je wie wanneer speelt?

Ik had Maarten toentertijd een DM gestuurd maar volgens mij delen ze het tegenwoordig ook op hun socials. Heb augustus nog niet voorbij zien komen.

Ah vandaar. Ik had het van juli inderdaad wel voorbij zien komen.

Ik had claudia de breij vanavond in Hadestown en ze was echt zo goed!!! Sowieso echt een bizar goede productie, on-nederlands

4 likes

Ooooh ik ga morgen, heel veel zin in!

1 like

Ik vond Hadestown ook echt geweldig! Ik luister nu ook vaak het originele album van Anaïs Mitchell (dus niet de musicalversie). Ook een aanrader!

3 likes

Heel benieuwd wat je vond!

Ik vond het echt geweldig. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar hoe de scenes er uit zagen en hoe multigetalenteerd iedereen was

3 likes

Afgelopen weekend is er een concertversie van Jesus Christ Superstar in LA geweest, met Cynthia Erivo als Jezus. Ik vind dit zo ziek goed en sterk. Oprecht de mooiste versie van Ghetsemane die ik ooit gehoord heb. Deze vrouw :star_struck:

Denk niet dat het gaat gebeuren, maar een professionele opname van dit concert zou ik echt grijs draaien. Phillipa Soo ook als Mary :heart_eyes:. Adam Lambert… kan goed zingen maar mist de acteerskills voor Judas.

10 likes

Nou wij zitten nu in de trein en zien nu dus dat Maarten helaas ziek is en Claudia vanavond alsnog speelt. Baal er echt van maar het is wat het is. Claudia zal niet voor niets gecast zijn ook.

1 like

Oké de show was echt insane maar ergens dacht ik toch de hele tijd: hoe zou Maarten het gedaan hebben? Dus heb ik nu maar een restricted view ticket geboekt voor a.s. zaterdag en ga ik in mijn uppie naar Amsterdam. Vind het spannend maar mijn nieuwsgierigheid wint het van mijn spanning in deze, haha.

3 likes