Musical topic

Smaken verschillen! Fijn dat jij er wel van hebt genoten!

Ik ken het verhaal overigens ook goed, ik vind het gewoon in de musical niet goed verteld. Klein nuanceverschilletje :slight_smile: Denk inderdaad wel dat het voor veel mensen goed kan helpen om wat voorkennis te hebben.

1 like

@baymax en @Fixerupper hoe was het liedje wenn ich tanzen Will? Ik vind die Duitse uitvoering die op youtube staat echt zo mooi en indrukwekkend. Een van mijn lievelingsliedjes in het Duits

1 like

Ik ga in september naar Elisabeth! Heb hem jaaaaren geleden al in Antwerpen gezien (met een Duitse dood die in het Vlaams zong, yikes) en ben toen ook naar die concertversie bij Paleis het Loo geweest. Heb als puber dvd’s gekocht van de eerste Nederlandse versie en die in Wenen van 2005. Ben een beetje fangirl met mijn ouders sinds zij naar de Nederlandse voorstelling zijn geweest in 1999 en die cd constant in de auto luisterden. Dus als klein kind al geïndoctrineerd en straks naar deze versie!

Zelfs als het slecht is ga ik het gewoon heerlijk nostalgisch vinden.

3 likes

Oeh sorry dat zou ik echt niet meer weten! Ik vond de muziek over het algemeen wel heel goed gezongen, dus deze vast ook, maar kan het me niet specifiek herinneren.

@Hiphopopotamus Slecht is het zeker niet! Het is absoluut erg goed gezongen en gespeeld, dus zeker als je de musical al zo goed kent denk ik dat je er echt van gaat genieten. Heel veel plezier alvast!

1 like

Ik ben laatst ook naar Elisabeth geweest! Ik vond hem heel mooi, maar het eerste deel was wel sterker dan het tweede deel :slight_smile:

1 like

Ik vond het verrassend leuk dat die erin zat! Ik kende inderdaad ook de Duitse versie. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, maar vond Pia echt minder sterk dan “normaal”. Ik ben idd ook naar de concert versies op Het Loo en op Soestdijk geweest en toen was ik meer onder de indruk van haar. Kan aan de dag hebben gelegen!

Ik had btw Julius de Vriend als Lucheni en die was FANTASTISCH, wow. Ik vond Milan ook heeeel sterk en beter te verstaan dan in Les Mis :slight_smile:

6 likes

Ik was gisteren bij Elisabeth en heb een beetje mixed feelings erover. Het was echt een goede show, vooral Danique vond ik heel goed en van Milan ben altijd wel fan, hem vind ik geweldig. Maar ik vond het verhaal, inderdaad vooral de tweede helft, soms wat onduidelijk en ik vond Pia helemaal niet zo goed. Ik vond haar heel overstaanbaar en schel klinken. Wat mij betreft had Danique de hele voorstelling mogen spelen.

1 like

Oke ik wou nog gaan, maar haak toch af

Hoor meerdere mensen over de 2e helft van Elizabeth, dat die minder goed is. Ben benieuwd of mensen ook andere versies hebben gezien van de show, en of het aan het verhaal zelf ligt of aan de regie!

En wat jammer om te horen van Pia… zeker dat het slecht te verstaan is. Typisch, want dat zou niet achteruit moeten gaan. (Terwijl qua sound het wel logisch is dat een vrouwenstem op latere leeftijd verandert.)

Het is nog steeds een leuke show hoor. En ik ben ook maar een musicalnoob die gemiddeld één keer per jaar een musical bezoekt dus van mijn mening zou ik me niet teveel aantrekken.

Is iemand van jullie al naar Hadestown geweest? Ik vind de muziek echt fantastisch en de recensies zijn ook lovend. Ik ga binnenkort en ben helemaal hyped haha.

Edit: oh sorry ik had even scheef gekeken. Ik lees even terug haha

1 like