Ik gebruik altijd clips en hoesjes om mn gellak er af te halen! Blijft bij mij beter zitten dan aluminiumfolie. De hoesjes vind ik het fijnste want dan kan je nog iets anders doen ondertussen, maar die passen niet goed om mn duimen dus daar doe ik clips op.
Heb je link van de hoesjes? En misschien ook een stappenplan met welke producten enzo jij gebruikt? Ik haat gellak eraf halen echt zo erg
Ik gebruik deze hoesjes: NBH - Siliconen Soak off caps - Roze | bol.com
Er voor afhalen zou ik even kijken bij Michelle ivak op insta, zij legt het fijn uit. Na het weken gebruik ik zelf liever een houten bokkenpootje in plaats van zo’n metalen die zij gebruikt. Die beschadigen mn nagels minder snel heb ik het idee. Verder gebruik ik die remover van de kruidvat voor gellak (en veel geduld. Ben meestal wel een half uur bezig voordat ik alles er af heb)
Misschien helpt het iets als je de glanslaag (meestal top coat) er voor het grootste gedeelte afvijlt? Gel top coats zijn best hardnekkig en goed bestand tegen nagellakremovers. Ik heb daardoor het gevoel dat de remover niet goed door de onderliggende lagen dringt.
Ik heb het inmiddels maar een drie keer gedaan maar ik vind naast de hoesjes ook zo’n ding echt een aanrader:
Werkt veel makkelijker dan een bokkenpootje, maar is naar mijn idee ook een stuk minder schadelijk dan zo’n puntige tool.
Mijn laatste keer verwijderen ging echt goed, heb de glanslaag gevijld met 180 grit in plaats van een buffer, geweekt in dezelfde hoesjes als @BaguetteMeNot, geschraapt met dat dingetje en toen heel licht gebufft.
Ik kon terwijl ik de hoesjes rechts droeg de glanslaag bij links vijlen, dus was binnen een halfuurtje klaar, echt chill.
Ik heb mijn nagels korter gevijld en kan niet wachten om morgen één van mijn nieuwe kleurtjes te proberen. Ben rood na een maand wel een klein beetje zat.
Heb je misschien een linkje van dat schraapding?
Ik heb hem samen met de hoesjes in een fysieke winkel gekocht, sorry! De foto komt volgens mij van Ali. Ik heb er nog nooit gekocht, dus ik durf geen aanwijzingen te geven. Op de Nederlandse Amazon zie ik hem in elk geval ook staan (het tweede zoekresultaat):
Je hebt ook deze set voor 9,99 op de Nederlandse Amazon, met hoesjes en schrapertje, in 1 dag bezorgd. @Yzile misschien een tip!
Ik woon niet in Nederland dus ik ken de Nederlandse webwinkels niet zo goed, maar als je liever geen Amazon gebruikt zijn er vast een hoop alternatieven.
Hier heb je hem bijvoorbeeld op Ali:
Wil iemand deze van mij overnemen? In totaal 3x gebruikt, maar ik vind PG toch beter bij mij werken. Altijd donker bewaard en nagenoeg vol.
Nieuw €13,- per stuk, ik verkoop ze voor €13,- samen excl verzendkosten. Past door de brievenbus.
Deze zijn mijn favo’s maar heb ze helaas net zelf gekocht
Love it! Speciaal maar toch minimalistisch
Ik heb na 1,5 prutsen de gellak eraf, alles flink kort want bleef niet veel van over. Even paar dagen rusten en dan voorlopig even gewone lak, ook na de lockdown. (Nu mezelf inhouden om niet weer 100 kleurtjes te gaan kopen)
Echt werelds mooiste handen.
Maar je kunt ze als back-up bewaren
Ik heb sinds weken weer eens de tijd genomen om een gellakje op te doen.
Baal wel een beetje van m’n lamp, die is echt mega oud… mn duimen moet ik apart uitharden omdat de lamp zo klein is én heb het idee dat hij niet goed uithard. Iemand tips voor een goede lamp waar ook je hele hand in kan?