Nagellak #2

Ik vind een russian manicure niet per se mooier. Als je je nagelriemen goed verzorgt en goed wegduwt ziet 't er ook mooi uit.
En 't kan ook infecties opleveren dus daarom voor mij ook 'n reden om 't niet te doen.

Zij maakt inderdaad mooie dingen, ik volg haar ook. Ze maakt ook tutorials voor 't account van thegelbottle, is ook leuk om te volgen!

@tgbacademy

1 like

Wauw, mooie kleur zeg!

3 likes

Geïnspireerd door jouw manicure, ook maar voor iets neutraal gegaan :grin::nail_care:

OPI gelcolor met eronder een laagje van die Kiki easy build op. Hopelijk helpt dat tegen afbreken/scheuren van m’n eigen nagels.

10 likes

Betere foto overdag:

31 likes

Pink Gellac in Warm Marsala. Een soort roze/bruine kleur afhankelijk van hoe het licht valt. Vind hem heel mooi!

16 likes

@Camper @Hattori_Hanzo Dankje :smiling_face_with_three_hearts:

Nav de discussie hierboven @Mae_Mobley , ik haal wel m’n nagelriemen weg! Vind dat nagelriemen en de algehele conditie van de huid er om heen belangrijker zijn dan de eigenlijke manicure. Vind het geen gezicht als dat rommeltje is.

Ik zie nu bijv een klein velletje bij m’n wijsvinger en dan wil ik al gelijk m’n tangetje pakken om het weg te knippen en m’n vijltje om pinknagel netjes te vijlen, die heeft een klein hoekje eruit in het midden zie ik ineens :woozy_face:

8 likes

9 likes

Ik had voor de lockdown gelnagellak laten aanbrengen bij een salon (voor het eerst) en ik had ook een afspraak om het er daar weer af te laten halen, maar die gaat uiteraard niet door. Nu heb ik wel remover en folies gekregen om het zelf te kunnen doen. Volgens de instructie moet je het er 20-30 minuten op laten zitten als de lak meer dan twee weken erop zit (wat bij mij zo is). Nu heb ik dat 30 minuten gedaan, maar de base coat zit er nog grotendeels op. Kan ik die remover er nog langer op laten zitten of wat is het slimst om nu te doen? Ik wil natuurlijk niet m’n nagels beschadigen, maar weet niet of dat überhaupt kan met die remover.

1 like

Je kunt eventueel de basecoat nog een keer openvijlen en dan nog een keer remover + folie doen. Dan gaat het wat sneller (hoef je dus niet weer 30 min te wachten) en zou het er als het goed is helemaal af moeten gaan. Wel opletten dat je niet je eigen nagel vijlt.
Daarna je nagels en nagelriemen insmeren met wat nagelolie of bijv. olijfolie en indien ze erg droog zijn dit een paar keer herhalen.

Zolang je niet gaat pulken en trekken kun je met remover je nagels niet zo snel beschadigen, al kunnen ze wel wat slapper worden door het weken, maar dat trekt meestal wel weer bij na goed wassen en wat olie

1 like

Zelf ‘opgevuld’ met gellak. Het resultaat valt me mee.
Had erger verwacht.

5 likes

Dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb voorzichtig gevijld en vervolgens nog 20 minuten geweekt, maar er gaat echt niet meer af. Ik vraag me af wat ik verkeerd doe. Voor nu laat ik het maar even zitten denk ik

1 like

Sinds paar maandjes ga ik 1x per 3 weken ongeveer naar de nagel styliste. Jaren terug lakte ik zelf met gewone lak maar sinds geboorte van mijn dochter komt het er niet meer van. Nu kies ik voor de styliste want lekker een momentje voor mijzelf. Maar moet nog (hopelijk maximaal, afhankelijk van de lockdown) 2,5e week wachten voordat ik weer kan gaan…

Zo zagen ze er 7 dec uit en nu. Ik wacht zo lang mogelijk met bij vijlen en heb wel ook een remover setje van haar :grin: het is biab met gel kleur trouwens!

15 likes

Ik klikte gedachtenloos deze spoiler open en nu zie ik dit steeds voor me :sob:

1 like

Da’s gek. Enige ik kan bedenken is dat het dan geen afweekbare basecoat is. Al worden die bijna nooit meer gebruikt. Is het wel basecoat trouwens? Is het dik? Of heb je om een versteviging/verlenging gevraagd?

Ik denk om toch maar overstag te gaan en eens Biab van the gel bottle te bestellen… maar welke kleurtjes :sweat_smile:. Ze kosten wel wat dus wil zo zeker mogelijk zijn van wat ik koop maar online vind ik moeilijk swatches.
Ik twijfel tussen Dolly & Dreamer en zou eventueel Luna willen omdat die een shimmertje heeft.
Hebben jullie Biabs?

1 like

33 likes

Ik heb Dolly en Teddy, maar nummer 19 en Dreamer staan ook nog op m’n wishlist!

3 likes

Gebruikt iemand de lamp van PG samen met de BIAB van Kiki Londen? Ik heb het idee dat de lamp niet sterk genoeg is om de BIAB uit te harden. Als ik na BIAB en topcoat er over heen ga met m’n vinger en lichte druk zet, krijg ik een deuk in de lak.
Heb ik er toch een andere lamp voor nodig?
En heeft iemand een aanrader voor een meer dekkende BIAB? Vind de roze van Kiki niet dekkend genoeg eigenlijk.
Heb geprobeerd een foto te maken van wat ik bedoel.

Ja klopt die kleine indd

Je kunt kijken hoeveel watt de lamp van Kiki zelf heeft. Lijkt mij dat de biab daarvan in die lamp wel moet uitharden.
Zo heb ik 't ook gedaan toen ik biab van TGB kocht.

2 likes