Nagellak #2

Normaal gesproken zou fiberbase voldoende moeten zijn. Al zou ik wel meerdere dunne laagjes doen (sowieso 2, maar 3 is nog beter). Mocht het na 1 laagje nog erg slap voelen kun je een theezakje in de fiberbase leggen en van daaruit weer verder de nagel opbouwen met nog 1 of twee laagjes fiber

@Strawberry hoeft niet. Je kunt gewoon ieder merk topcoat gebruiken. Sommige merken claimen wel dat je enkel en alleen hun eigen topcoat kunt gebruiken, maar dat is in de meeste gevallen onzin. Als je al een topcoat hebt waar je tevreden over bent kun je die gewoon gebruiken.

4 likes

Ik gebruik een topcoat van een ander merk en dat gaat gewoon goed! Smeer er ook allerlei verschillende merken gellak overheen en nooit problemen gehad eigenlijk. Het belangrijkste is dat de basis eronder goed is denk ik

3 likes

Ik wil ook biab gaan proberen, maar ik lees verschillende dingen. De ene site zegt dat biab genoeg is, de andere dat je er eerst een base onder moet doen en deze site zegt eerst dat je een base nodig hebt en dan verder op in de tekst dat deze biab dat zelf al in zich heeft?

Dus als ik het goed hebt:
1 nagel vijlen/licht opschuren
2 nagel ontvetten
3 eigen base (of dus gelijk biab?)
4 biab
5 gellak kleurtje
6 gel topcoat

Klopt het zo? Of moet er na de biab een topcoat of dan eerst nog weer een base voor de gellak kleur?

1 like

Nee, jouw stappen kloppen hoor. Je kunt gewoon na de biab de kleur aanbrengen. Anders zou je ook wel hele dikke nagels krijgen als je zoveel lagen zou moeten doen. Gewoon preppen, base, biab, kleur, topcoat is zoals het hoort.
Alleen als er dus bij de biab staat dat je geen base nodig hebt kun je die weglaten. Maar dat geldt alleen voor sommige soorten van the gelbottle en merken bijvoorbeeld. Die uit je screenshot dus niet

3 likes

Bij biab van TGB hoef je in principe geen primer of base te gebruiken, alleen bij Clear en Wit wel.

2 likes

M’n rechterhand net gedaan:

36 likes

En @MazKanata dankjulliewel! Dan neem ik niet de clear/wit, want ik wil juist de extra base overslaan.

Op de foto hierboven heb ik biab teddy, en ik heb ook Dolly. Vind dat hele mooie kleuren

2 likes

Even wat advies gevraagd. De nagel van m’n rechterpink is gescheurd vorige week. Heb tot aan de scheur geknipt om nergens te blijven haperen maar nu is die dus heel erg kort, was ingescheurd halverwege ongeveer :persevere:.
Zou ik deze met zo’n sjabloon en biab kunnen verlengen? Of komt die biab dan teveel op m’n huid en kan dit foutgaan?

1 like

@Virago Ik heb hier 019 op van Biab, dat is tot nu toe mijn persoonlijke favo! Ik heb wel een hele lichte huid.

2 likes

Oh toevallig, daar zat ik net op internet naar te kijken! Die leek mij ook mooi. Onze huidkleur is ongeveer hetzelfde. Ik vind ze alleen wel prijzig, dus ik ben het nog even naar mezelf aan het verantwoorden. Goedkoper dan €30 zijn ze zeker niet te vinden?

3 likes

Nee ik heb er ook al een paar keer naar gekeken haha en ze zijn allemaal rond de 30 euro exclusief btw. Ik heb het nu weer laten doen en dat kost ook 30 euro en dan is mijn nagelstyliste nog goedkoop, dus eigenlijk is het veel goedkoper om het zelf aan te schaffen. Maar het is inderdaad wel een aardig bedrag, het is daarentegen wel een groot flesje, dus je kan er lang mee doen.

1 like

Ik doe nu enkele maanden biab via een nagelstyliste en het blijft bij mij echt lang mooi. Ik doe wel afwassen met handschoenen aan :slight_smile: normaal ga ik elke 3/4 weken maar vanwege lockdown en nu quarantaine van de styliste zit het er al 7 weken op. Enorme uitgroei maar de nagellak zelf is nog mooi. Alleen vorige week scheurtje in wijsvinger en duim omdat mij nagels te lang werden. Dus nu alles kort gevijld en wachten tot ik weer langs mag!

3 likes

Prachtige nagels!

2 likes

Nou mijn eerste keer zelf biab gedaan, ik wil het niet in daglicht zien🤪 maar voor een eerste keer ziet het er best prima uit. Het is mijn fave Teddy overigens van The Gel Bottle.

De vorm is niet zo mooi, ik had geen zin meer in vijlen na ook nog mijn oude biab er afgehaald te hebben. Het was een lange zit haha

15 likes

Nagellijm! En dan gel of biab erover heen als je het hebt om het te versterken.

2 likes

Ze heeft er weer wat moois van gemaakt :purple_heart:

49 likes

Ik zoek tips.
Ik heb gisteren m’n nagels gelakt, 2 laagjes. Zat er super mooi op. Zeker 2 a 3 uur laten drogen. Daarna ben ik even gaan liggen om te rusten en toen zijn er allemaal ribbels ingekomen.
Ik heb dit zelfs soms nog na 4 a 5 uur drogen. Is er iets wat ik hiertegen kan doen?

Wat ik van SimplyNailogical heb geleerd is dat je altijd een topcoat moet gebruiken, anders ga je altijd zulke ribbels krijgen. Seal the deal.

2 likes

Oh dat kan ik zeker proberen. Aanrader voor een merk?