Nagellak #2

Rubber base en topcoat wil ik gaan aanschaffen. Mijn reguliere base en topcoat zijn bijna op! De rest van de zaken denk ik wel goed genoeg te doen. Ik hoop dat dit verschil gaat maken!

Bovenstaande tips inderdaad en was je je handen kort ervoor? Dat zorgt er ook voor dat de gel mogelijk niet goed kan hechten.

1 like

Alles wat hierboven staat, plus als je merkt dat het steeds dezelfde vingers zijn, zijn dat ook vingers dje je vaak gebruikt? Bij mij gingen m’n wijsvingers vaak chippen en die gebruikte ik veel. En daarnaast elke dag nagelolie smeren, handschoenen aandoen als je bv gaat afwassen of schoonmaken en je handen niet als tools gebruiken wil ook nog weleens helpen.

1 like

Ja ik was ze inderdaad want dit moest ik in mijn nagelsalon ook altijd doen, maar dit zal ik de volgende keer overslaan!

@MazKanata het is niet zo zeer dat zij chippen maar de gellak lijkt niet goed te hechten en komt los te zitten echt aan de zijkant van de nagel! En wat betreft nagelolie… Dat doe ik sporadisch en dus eigenlijk te weinig. Dat ga ik ook regelmatiger doen!

Dankjewel dames

Puur mooiheid. Ik vind ballerina het mooist. Sommige dingen kan ik gewoon niet en daar heb ik vrede mee

3 likes

Ben ik weer met mijn french mani maar dit keer roze met rode hartjes voor valentijnsdag :two_hearts:

38 likes

Bij mij blijft het nog geen week mooi en ik was idd vlak ervoor mijn handen, oeps haha. Ik neem trouwens ook mijn nagels af met een alcohol wipe, doet dat niet hetzelfde als een primer of doe ik juist iets doms?

1 like

Nee, helemaal goed om met alcohol af te nemen voor het lakken en na het opruwen van de nagelplaat. Dat neemt de vettigheid weg waardoor het beter kan hechten. Persoonlijk gebruik ik geen primer.

1 like

Hmm het lijkt alsof de topcoat gebarsten is :thinking:.
Als je deze bij een salon hebt laten doen, hebben ze misschien wel een andere topcoat die voor jou beter werkt?

Weer wat anders

28 likes

Bij mij blijft het altijd 3-4 weken zitten totdat ze het er weer af haalt voor nieuwe. Nu net 2 weken terug er zelf afgehaald omdat het er al 8 weken op zat (eerst lockdown, toen haar zoon quarantaine en daarna zijzelf) en twee vingers inscheurde omdat de nagel te lang was. Glans was nog perfect, flink uitgegroeid natuurlijk maar verder geen krasjes.

Deze foto was na ongeveer 6 weken. Was dus biab met groene gel coat nog.

2 likes

Weet je welk merk ze heeft gebruikt?

1 like

Dit is bijna alsof het zo hoort vind ik :grin: heeft wel wat haha

Lakje van kiko. Dr zou eigenlijk nog wel een derde laagje overheen kunnen maar ik ben lui en ongeduldig.

17 likes

Haha het had zeker wel wat, van afstandje viel het ook niet zo op. Denk omdat het groen zo sterk contrast was met mijn normale nagel kleur. Wel blij dat het eraf is. Als mijn nagel styliste zich goed blijft voelen (is hersteld van Corona maar wel soms nog wat laag in energie) dan heb ik donderdagavond weer nieuwe biab. Heb behoefte aan weer gewoon even naturel in plaats van kleur en nailart dus denk dat het simpel maar weer even goed verzorgd wordt.

Hoewel dat heb ik vaker tegen mijzelf gezegd en eenmaal daar dan toch weer voor kleur gekozen :grin:

1 like

Aaw dankje! Mn duim was nog langer eerst haha.

Let niet op hoe geel die is.

Samenvatting

4 likes

Ik heb gisteren de Megabase coat van Victoria Vynn besteld, lijkt me erg fijn! Heeft een van jullie daar wel eens een kleine verlenging mee gedaan?
Deze is t;

1 like

Deze heb ik met m’n linkerhand gedaan, was nogal 'n challenge! (Ik ben rechtshandig)

40 likes

Geen verlenging maar ik gebruik 2 laagjes megabase als basecoat/rubberbase en de megatop als topcoat en ik ben echt dik tevreden!

bij de alcoholwipe moet je ook even goed kijken of het echt alleen maar alcohol is. vaak zitten er ook wat vettere stoffen bij om de huid niet uit t drogen. ik gebruik isopropyl alcohol. dat is 99% alcohol. bij de drogist krijg je vaak 70% en dan kan het je nagel soms juist vetter maken

6 likes