Love Essie
Niet per se voor de kwaliteit, wel voor de kleurtjes
Persoonlijk vind ik de dekking van Essie nagellak ook echt goed.
Voor het eerst zelf bloemetjes geprobeerd met een dotting tool, best leuk om te doen!
Eronder zit een laag biab en een roze tint van Kiki London
Oke toch een essie lakje gekocht samen met een sally lakje (base en topcoat ineen). Wat een werk, 4 lagen. En dit is het resultaat heb het echt minstens een kwartier laten drogen maarja toen ging het leven gewoon door en eindigde het zo. Leuk kleurtje wel, maar wel geld uitgeven voor niks meer dan een simpel catrice/essence lakje
Om deze reden ben ik overgestapt naar gellak
I know, zoveeeeel chiller. Ik had/heb dat ook maar én de lamp is kapot en de topcoat is op. En het eraf halen bleef een gedoe
Je hebt vier lagen in totaal gedaan en iedere laag 15 minuten laten drogen? Denk dat het toch niet helemaal goed droog was. Ik doe zelf standaard 2 lagen, maar bij nagellak die minder goed dekt 3 lagen en dan heb ik dit ook wel eens, weet niet precies waar het aan ligt… Maar ik ga sowieso niet weer allemaal dingen doen al een kwartier nadat ik klaar ben.
Ik kan echt niet langer dan 15 min niks doen
Ik wil deze topcoat die o.a. bij Etos te koop is tippen, je nagellak droogt hier echt snel mee, na 15 minuten kun je (voorzichtig) dingen doen.
Ja, bij mij duurt het ook meerdere uren. Ik doe altijd basecoat, twee laagjes kleur en topcoat, en dan voelt het na een kwartier wel droog, maar echt uitgehard is het dan pas minstens een uur later.
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van gelakte nagels. Ik was het breken van mn nagels zat dus na eindeloos scrollen in dit topic heb ik een lamp, biab van the gelbottle en vijlen enz gekocht.
Het resultaat:
Ik kan nog wel meer oefening gebruiken en op mn andere hand hadden de laagjes iets dikker gemogen, maar het kan erger voor een eerste keer! Ik ben benieuwd wat de biab gaat doen voor de conditie van mn nagels.
Ik schrok trouwens na de biab laagjes dat het zo plakkerig was. Ik was bang dat mn lamp het niet goed deed. Maar na het afdoen met alcohol kwamen er gelukkig toch mooi harde nagels onder vandaan.
Klopt het dat je bij het bijwerken over enkele weken niet alles eraf hoe te weken maar alleen de toplaag eraf moet vijlen? Het lijkt me lastig om dan ales mooi glad te krijgen.
Edit: nu mijn nagelriemen maar flink in de olie zetten!
Ik haal eigenlijk alles er na een paar weken af. Maar biab laat zich bij mij dan ook makkelijk verwijderen. Mijn nagels worden zelfs onder gellak weer vet, zelfs na bufferen en stevig ontvetten voor het aanbrengen daarvan.
Lak je trouwens met het kwastje uit het potje? Dat vind ik zelf echt lastig aanbrengen. Met een gelpenseel kan ik zelf veel preciezer en makkelijker werken.
Mijn nagels zijn broos en droog, dus daarom leek het me wel wat als ik niet alles eraf hoef te vijlen en soaken. Hoe lang doe jij met je nagels? 3 weken?
Ik heb nu het kwastje van het potje gebruikt. Zo’n apex maken lukte me niet dus ik heb meerdere dunne laagjes gebruikt. Maakt het nog uit welk penseel je gebruikt? Of heb jij een aanrader?
Ja, zo’n drie weken inderdaad. Dat vind ik een mooie tijd.
Ik heb een gelpenseel van een tientje, grootte nr 4. Ben er tevreden over. Ligt goed in de hand en zorgt ervoor dat ik die rubberachtige biab een stuk beter kan verdelen. En inmiddels lukt het mij ook om een mooie maar bescheiden bolling te maken, oefening baart echt kunst, haha.
Zelf biab aangevuld met een gellakje erop. Mijn biab is nog niet zo goed, ik doe het te ongelijk en na een paar dagen af heb ik vaak dat er een randje omhoog staat, ik denk omdat ik het te ver tegen de randen aan lak.
Oh ja en zelf nail art gedaan met de achterkant van een penseel als dotting tool