Nagellak #2

Had ik ook met de base van kiki (en ook de lamp van kiki, dus je zou denken sterkte vd lamp klopt icm basecoat). Ik heb nu een andere base en dat zit al 1,5 week

2 likes

O wauw, wat apart! Het is idd een neon, Neon Flirt.
Ik ga eens een ander lakje van PG proberen en daarna een andere basecoat @Luipaard. Welke base gebruik jij nu?

2 likes

Ik had dit ook steeds bij die rubber producten van Kiki, gebruik die daarom ook niet meer.

Is de lamp die je hebt fijn trouwens?

2 likes

Wat apart! Heb je fijne alternatieven gevonden qua base en topcoat?

Ja ik vind hem heel fijn! Is wel m’n eerste lamp en heb nu iets van 6/7 keer m’n nagels gedaan dus ik ben nog een beginner, maar ik ben er heel tevreden mee.

2 likes

Ik heb dit ook met de rubber base van Kiki. Als ik de rubber base van Awesome gebruik is er niks aan de hand en blijft het makkelijk 2 weken zitten.

1 like

Top, ga ik die bestellen!

Kan door sneldrogende topcoat komen

1 like

Ik heb via Aliexpress buildegel gekocht en daar ook gelijk de top en base coat van het merk Rosalind. Ik vind het zelf prima werken en gebruik het gewoon, maar omdat het Aliexpress is durf ik het niet per se aan te raden ofzo haha. Ik heb nog een nieuwe lamp nodig, maar dit wattage klonk zo hoog dat ik me afvroeg of dat wel goed zou zijn. Ben ook een beginner dus weet nog niet echt wat goede spullen zijn, ik ga eens kijken naar deze lamp!

1 like

Weer een frisse biab erop :sparkles:

22 likes

Een roze van Tanya Savchenko en een glitter van PG. weet niet of ik de glitter zo leuk vind :sweat_smile:

16 likes

Ik heb mijn lakjes van venalisa binnen, veel sneller dan verwacht! Ben er blij mee, vind ze eigenlijk beter dekken dan de roze die ik heb van pink gellac. Ik wil de kleuren eigenlijk op andere volgorde, die op m’n middelvinger viel veel lichter uit dan verwacht. Heb er nog meer kleurtjes bij zitten, heb nu al zin om het uit te proberen.

21 likes

Ik heb sinds een aantal maanden een set van Pink Gellac en ben er nog steeds heel blij mee. Het haalt de twee weken bij mij ook gemakkelijk.

Alleen dat verwijderen :sob: ik heb nog geen enkele manier gevonden die enigszins werkt en mijn nagels niet beschadigt. Ik heb zo’n elektrische nagelfrees met verschillende opzetstukken, heb al verschillende opzetstukken geprobeerd maar ze doen niet wat ik wil (het gaat heel langzaam en ik krijg niet alles er af) en op een gegeven moment voel ik soms zo’n pijnscheutje in m’n nagel dat de vijl te hard drukt.
Die paarse acetonremover van de kruidvat op watjes en dan aluminiumfolie eromheen en weken werkt alleen voor de randjes, de kern van de lak blijft er alsnog muurvast op.
Eraf peuteren zorgt ook voor beschadiging natuurlijk.

Help :cry:

Je hoeft toch niet alles eraf te halen met biab, alleen het grootste gedeelte en dan weer nieuwe laag? Mijn nagelstyliste doet ook met een elektrische frees de bovenste laagjes eraf maar laat ook een laagje zitten. En dan nieuwe erop.

2 likes

Heb je n cursus voor elektrisch vijlen gevolgd?

2 likes

Ik heb geen biab maar gewoon gelnagellak (primer-basecoat-2 laagjes kleur-topcoat, die primer is zo’n vluchtig spulletje wat binnen paar sec droog is), weet niet of dat uitmaakt? Of kan ik dan ook de basecoat laten zitten?

@MazKanata nee :grimacing: misschien ook niet zo handig van me

Bij elektrisch vijlen is het sowieso de bedoeling dat je een laagje basecoat laat zitten en dan opnieuw een refill doet. Je moet dus nooit volledig tot op de nagelplaat zelf vijlen.

Los daarvan zou ik sowieso niet elektrisch vijlen/frezen als je er geen ervaring mee hebt verder en (waarschijnlijk) ook niet over het juiste materiaal beschikt. Een goedkoop freesje met van die gladde bitjes is bijvoorbeeld dus echt niet geschikt. Elektrisch vijlen doe je met een passend toerental en met een passend bitje. Dat bepaal je naar gelang het materiaal dat je vijlt, de hardheid en hoeveel lagen.
Je kunt er je nagels echt mee verzieken, zelfs zo ernstig dat je er blijvende schade aan over houd dus pas alsjeblieft op met zomaar iets proberen.

Heb je trouwens al eens geprobeerd zonder primer? En ruw je je nagels op voordat je gaat lakken?

9 likes

@BiloxiParish Bedankt voor je uitleg! Dit ding heb ik: Beeperfect® Elektrische Nagelvijl - Nagelfrees - Manicure en Pedicure set - 12 bitjes... | bol.com

Wat ik de vorige keer gedaan heb is de glanslaag en deel van de kleurlaag eraf vijlen met die schuurrolletjes die op de foto staan. (Maar dat moet ik dus anders aanpakken?) Daarna weken in aceton maar dan heb ik dus het probleem dat middenop m’n nagels de nagellak gewoon blijft zitten.
Ja ik ruw ze op met zo’n buffer! En zonder primer heb ik nog niet geprobeerd.

@Mae_Mobley ik hoop dat dat werkt, want zoals ik omschrijf blijft de nagellak in het midden dan zitten. Mijn nagels voelen wat dun en breekbaarder aan maar zijn niet pijnlijk, dat pijnscheutje is alleen tijdens het vijlen

2 likes

Goeie foto wel :sweat_smile:
Ben alleen niet tevreden met de pink, maar geen puf om die opnieuw te doen

44 likes

Echt leuk gedaan! Hoe heb je die gezichtjes er op gekregen?

1 like

Bij mij werkt het weken met aceton niet goed als ik de bovenste laag niet goed heb afgevijld. Dus je zou kunnen proberen nog wat verder te vijlen met een grovere vijl.

4 likes