Nagellak #2

Dan denk ik dat het weinig zin heeft om er peel off basecoat onder te gebruiken. Je hebt dan sowieso geen contact met de nagel zelf dus de hechting en dus stevigheid is dan sowieso minder. Grote kans zelfs dat je de hele laag biab er in zijn geheel zo af kunt klappen. Daarbij is biab ook niet flexibel genoeg om echt goed te kunnen peelen dus of je dat er fatsoenlijk af kunt krijgen zonder je nagelplaat te beschadigen is dan ook nog maar de vraag eigenlijk.

Wat die verzorgende ingrediënten betreft daar zijn de meningen over verdeeld. Het trekt immers niet IN je nagel maar legt er een laagje op dus in hoeverre dat verzorging toevoegt is de vraag… Enige wat wel zo is is dat er in een goed merk biab geen rotzooi zit, wat vaak wel nog het geval is bij gewone hardgels. Maar ook hierbij zorgt de peel off als het ware weer voor een barrière waardoor de biab dus niet in aanraking met je nagelplaat komt.

Eerst biab en dan peel off zou in principe wel kunnen werken wanneer je er kleur over heen zet, maar of dit nut heeft en hoe goed het blijft zitten weet ik niet. En dan moet je natuurlijk alsnog de biab voor een klein stuke afvijlen en bijvullen wanneer je een nieuwe set zet. Nu is dat op zich niet zo heel lastig, maar het vergt wel wat oefening en geduld de eerste paar keren.

Je zou eventueel nog kunnen oliën, mocht je dit nog niet doen. Nagels groeien vanuit je nagelriem zeg maar, dus door deze minimaal 2x per dag (maar mag ook gerust meer) goed in te smeren en te masseren met olie worden ze wél echt steviger van binnenuit.

4 likes

Biab weer laten doen!

33 likes

Vrolijk zomers kleurtje van elite 99

15 likes

47 likes

Ik zou ze sowieso vijlen ipv knippen! Door knippen scheurt de nagel namelijk ook weer sneller. Verder lekker verzorgen met een olie (bijv. dadi oil is heel fijn!)

1 like

Wauw super mooi! :heart_eyes:

2 likes

Heb het nagevraagd en het was Dreamer.

—————-

Ditmaal Aurora en vind deze minder mooi bij mijn huidskleur (of eerder gebrek aan).

8 likes

Hoor je biab wat dikker aan te brengen? Ik heb nu Dolly op van TGB, maar na 3 laagjes blijft ie nog wat sheer. Of is dat toevallig net deze kleur? Ik heb dunne laagjes gedaan.

1 like

Biab ‘hoor’ je inderdaad wat dikker aan te brengen. Je pakt een bolletje gel en zweeft daarmee over de nagel, zoals hier: Login • Instagram

Ik vind dit best moeilijk om te doen, na veel oefenen en met een smal penseel erbij lukt het wel! Moet trouwens ook zeggen dat Dolly - ook als ik het aanbreng als hierboven - beetje doorschijnt.

Edit: op YouTube staan ook hele fijne uitleg video’s, zoals deze: The Gel Bottle Inc - Builder in a Bottle (TGB BIAB) Application - YouTube

5 likes

Oh vandaar! Dan heb ik het veel te dun gedaan. Goede filmpjes inderdaad, thanks :relaxed:

2 likes

Ik ben ook eerst begonnen met meerdere dunne laagjes omdat ik het dik aanbrengen nog te moeilijk vond. En is ook helemaal geen foute manier! Alleen schijnt dan wel wat meer door inderdaad.

1 like

Het was meer dat ik dacht dat het anders niet uit zou harden :nerd_face: Maar dat kan bij biab dan dus wel gewoon!

4 likes

Heel wat korter en neutraal.

23 likes

Voor de mensen hier die zelf hun gellak zetten, wat gebruiken jullie om het er weer af te halen?

2 likes

De aceton van Kruidvat, in een bijna doorzichtige fles en is een paarse vloeistof. Wel eerst de glanslaag van je nagels vijlen.

1 like

Vorige week voor het eerst zelf baib + babyboom geprobeerd. Het is niet super netjes, maar toch tevreden.

11 likes

Ik gebruik een peel off base. Ik week mn nagels kort in warm water en kan het er dan zo vanaf trekken.

3 likes

Bedoel je de bovenste? Want die is vernieuwd (naar de onderste). Hopelijk werkt ie net zo goed (of beter).

1 like

Ja die onderste is het nu.

2 likes

De aceton die @Daelyss al zei en dan afweken (eerst toplaag eraf vijlen idd). Dat weken doe ik door watjes te denken in aceton en ze vast te zetten met nagelclips. Makkelijker dan met zilverpapier aan de slag te gaan en herbruikbaar :slight_smile:

3 likes