Dankjewel!
Die heb ik er met een heel dun penseeltje op getekend.
Hm ja die schuurpapier dingetjes ben ik sowieso geen fan van. Krijg je heel snel heatspikes van (wat jij dus als pijnscheutje omschrijft) en als het een beetje mis gaat of bij herhaling zelfs brandplekken/blaren onder je nagelplaat. Bovendien kun je bij deze vijl niet zien hoe hard hij staat dus echt goede controle heb je er niet mee + dat in de meeste gevallen er wel heel leuk 20.000 staat maar in de praktijk deze goedkope vijlen dat niet halen.
Ik zou hem dus eigenlijk echt skippen of echt alleen gebruiken om de glanslaag weg te vijlen, maar ook echt niet verder dan de glans (kleur dus laten zitten). Met een goede grove handvijl ben je net zo snel en heb je veel meer controle over wat je doet en zou je het er na gewoon moeten kunnen weken. Of je zou natuurlijk een cursus moeten volgen, maargoed dat kost natuurlijk wel extra en je hebt dan weer een andere vijl nodig…
Als ik het zo hoor is het eerder een probleem van een te sterke hechting door een te sterk geprepte nagel. Veel mensen buffen hun nagels terwijl dat echt niet nodig is. Zeker bij broze of droge nagels is dat echt overbodig. Misschien dat je eens kunt proberen zonder buffen en zonder primer. En uiteraard geduld hebben. Niet verwachten dat het met weken binnen 10 minuten eraf is. Mocht je tussendoor merken dat een laag lastiger oplost en blijft zitten dan schraap je eraf wat los zit, vijl je opnieuw de kleur open en week je weer.
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik heb het nu met een 100 vijl gedaan en daarna 20 minuten weken haha. Het ging iets beter maar nog niet naar wens. Ga idd meer tussendoor ook vijlen.
Ik laat mijn elektrische vijl maar links liggen idd
Het lukt me niet om naar de goede kleuren te linken, maar ik heb ze gekocht op ali bij de venalisa offical store. De roze op m’n pink is 752, glitter is 701, middelvinger (is heel licht lila) is 753 en paars op de wijsvinger is van rosalind, die komt uit dit pastel setje: https://www.amazon.nl/dp/B08DJ4R3L7/ref=pe_28126711_487805961_TE_item?th=1
Er stond bij dat het pas in mei bezorgd zou worden, daarom had ik dat pastel setje van rosalind ook gekocht. Maar toen een dag later was het er ineens al haha.
Heel gaaf! Heb je hier speciale nail art penselen voor? Ben nog op zoek naar een set. Heb nu een goedkope van de Normal om te proberen maar die zet echt te dikke lijnen.
Thanks!
Ik ben ooit begonnen met penseeltjes van Ali en dat werkte echt niet.
Deze heb ik gemaakt met de ultra fine liner van theblooom en ik gebruik ook penselen van Thehappytoko. Hebben allebei 'n webshop!
Ik heb de Peel off base coat erbij besteld en dat vind ik top! Dat kun je er dus vanaf pulken/trekken.
Wel een nadeel dat er af en toe een nagellakje helemaal af valt ineens maar goed, die doe ik dan opnieuw. De rest blijft prima zitten. Heb sinds een paar weken een nieuwe lamp en gellac besteld bij pink gellac en ben echt blij dat ik die Peel off op de site zag!
Dus misschien een tip?
Ik heb een paar weken geleden een startset van Pink Gellac gekocht (rib uit mijn lijf, maar zó waard achteraf…)
Alleen inderdaad dat afweken… vreselijk, en ook geen geduld voor.
Heb, zoals Eenhoorn zegt, ook die peel off basecoat later erbij besteld. Wil niets anders meer, blijft evengoed 2 weken zitten als ik wil, en je pulkt het er zo af.
Aanrader!
En @anon22402465 bedankt voor de tip, dat klinkt goed! Als ik weer wat kleurtjes ga bestellen, bestel ik die mee.
Kleurtje bij het zomerse weer. PG 133 Fuchsia Red
Weet je welke dit is? Ik zoek nog een mooie neutrale biab, heb er nu een die me eigenlijk te roze-oranje is
Wat een fijn lente kleurtje! En wat heb je mooie nagels
Dankjewel! van myjewellery
Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een nieuwe lamp voor gellak. Ik heb er nu eentje uit de starterset van Pinkgellac maar ga deze doorgeven aan mn moeder en wil zelf een iets sterkere denk ik. Maar hoe sterk is sterk genoeg? Zit er veel verschil in kwaliteit? ik wil ook liever niet via Ali bestellen
Is dat in combi met gellak of (ook) met biab? Ben benieuwd hoe zoiets gaat. Ooit wellicht wil ik zelf een setje voor biab aanschaffen in plaats van naar de nagel styliste. Is lekker makkelijk wel, daar heen en zo weer thuis en klaar. Maar wel veel geld elke keer. Kijk alleen tegen het afhalen/vijlen op en de tijd die het daardoor kost om zelf te doen.
Nee, dat is alleen met gellak, maar ook de reiniger, remover, vijlen, lamp. En een paar kleuren lak.
Deze set is het: -30% Korting op Gellak Startersets, 30 dagen op proef, Koop van de fabrikant. (pinkgellac.nl)
Geen spullen om je nagels op te vullen (weet niet zo goed hoe dat heet… heb dat nooit gedaan, ook niet bij een nagelsalon)
Wel even een aanschaf, maar heb er geen spijt van. Gewoon lakken (met gewone lak) gaat sneller maar dit blijft zoveel langer mooi. En vind dat afhalen ook wel een dingetje, maar met de peel off basecoat is het véél fijner en sneller.
Dankjewel!
Ja daar dacht ik ook aan maar wist niet of die dan per se beter was dan die van pinkgellac
Ik gebruik sinds een tijdje peel off base van Pink omdat ik merkt dat met er af weken mn nagels echt heel zwak werden, maar met die peel off merk ik toch ook dat 3 of 4 keer nieuwe kleur dat mn nagels toch ook wel erg broos zijn. Nu zit ik er over te denken om biab te gaan gebruiken, maar kan dat ook icm peel off. Ik wil namelijk niet weer met aceton moeten weken of er af moeten vijlen.
Dus mijn vraag, kan ik biab gebruiken icm peel off, zo ja in welke volgorde?