Nagellak #2

Heb je n cursus voor elektrisch vijlen gevolgd?

2 likes

Ik heb geen biab maar gewoon gelnagellak (primer-basecoat-2 laagjes kleur-topcoat, die primer is zo’n vluchtig spulletje wat binnen paar sec droog is), weet niet of dat uitmaakt? Of kan ik dan ook de basecoat laten zitten?

@MazKanata nee :grimacing: misschien ook niet zo handig van me

Bij elektrisch vijlen is het sowieso de bedoeling dat je een laagje basecoat laat zitten en dan opnieuw een refill doet. Je moet dus nooit volledig tot op de nagelplaat zelf vijlen.

Los daarvan zou ik sowieso niet elektrisch vijlen/frezen als je er geen ervaring mee hebt verder en (waarschijnlijk) ook niet over het juiste materiaal beschikt. Een goedkoop freesje met van die gladde bitjes is bijvoorbeeld dus echt niet geschikt. Elektrisch vijlen doe je met een passend toerental en met een passend bitje. Dat bepaal je naar gelang het materiaal dat je vijlt, de hardheid en hoeveel lagen.
Je kunt er je nagels echt mee verzieken, zelfs zo ernstig dat je er blijvende schade aan over houd dus pas alsjeblieft op met zomaar iets proberen.

Heb je trouwens al eens geprobeerd zonder primer? En ruw je je nagels op voordat je gaat lakken?

9 likes

@BiloxiParish Bedankt voor je uitleg! Dit ding heb ik: Beeperfect® Elektrische Nagelvijl - Nagelfrees - Manicure en Pedicure set - 12 bitjes... | bol.com

Wat ik de vorige keer gedaan heb is de glanslaag en deel van de kleurlaag eraf vijlen met die schuurrolletjes die op de foto staan. (Maar dat moet ik dus anders aanpakken?) Daarna weken in aceton maar dan heb ik dus het probleem dat middenop m’n nagels de nagellak gewoon blijft zitten.
Ja ik ruw ze op met zo’n buffer! En zonder primer heb ik nog niet geprobeerd.

@Mae_Mobley ik hoop dat dat werkt, want zoals ik omschrijf blijft de nagellak in het midden dan zitten. Mijn nagels voelen wat dun en breekbaarder aan maar zijn niet pijnlijk, dat pijnscheutje is alleen tijdens het vijlen

2 likes

Goeie foto wel :sweat_smile:
Ben alleen niet tevreden met de pink, maar geen puf om die opnieuw te doen

44 likes

Echt leuk gedaan! Hoe heb je die gezichtjes er op gekregen?

1 like

Bij mij werkt het weken met aceton niet goed als ik de bovenste laag niet goed heb afgevijld. Dus je zou kunnen proberen nog wat verder te vijlen met een grovere vijl.

4 likes

Dankjewel!
Die heb ik er met een heel dun penseeltje op getekend.

2 likes

Hm ja die schuurpapier dingetjes ben ik sowieso geen fan van. Krijg je heel snel heatspikes van (wat jij dus als pijnscheutje omschrijft) en als het een beetje mis gaat of bij herhaling zelfs brandplekken/blaren onder je nagelplaat. Bovendien kun je bij deze vijl niet zien hoe hard hij staat dus echt goede controle heb je er niet mee + dat in de meeste gevallen er wel heel leuk 20.000 staat maar in de praktijk deze goedkope vijlen dat niet halen.

Ik zou hem dus eigenlijk echt skippen of echt alleen gebruiken om de glanslaag weg te vijlen, maar ook echt niet verder dan de glans (kleur dus laten zitten). Met een goede grove handvijl ben je net zo snel en heb je veel meer controle over wat je doet en zou je het er na gewoon moeten kunnen weken. Of je zou natuurlijk een cursus moeten volgen, maargoed dat kost natuurlijk wel extra en je hebt dan weer een andere vijl nodig…

Als ik het zo hoor is het eerder een probleem van een te sterke hechting door een te sterk geprepte nagel. Veel mensen buffen hun nagels terwijl dat echt niet nodig is. Zeker bij broze of droge nagels is dat echt overbodig. Misschien dat je eens kunt proberen zonder buffen en zonder primer. En uiteraard geduld hebben. Niet verwachten dat het met weken binnen 10 minuten eraf is. Mocht je tussendoor merken dat een laag lastiger oplost en blijft zitten dan schraap je eraf wat los zit, vijl je opnieuw de kleur open en week je weer.

1 like

Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik heb het nu met een 100 vijl gedaan en daarna 20 minuten weken haha. Het ging iets beter maar nog niet naar wens. Ga idd meer tussendoor ook vijlen.
Ik laat mijn elektrische vijl maar links liggen idd :grimacing:

2 likes

Het lukt me niet om naar de goede kleuren te linken, maar ik heb ze gekocht op ali bij de venalisa offical store. De roze op m’n pink is 752, glitter is 701, middelvinger (is heel licht lila) is 753 en paars op de wijsvinger is van rosalind, die komt uit dit pastel setje: https://www.amazon.nl/dp/B08DJ4R3L7/ref=pe_28126711_487805961_TE_item?th=1
Er stond bij dat het pas in mei bezorgd zou worden, daarom had ik dat pastel setje van rosalind ook gekocht. Maar toen een dag later was het er ineens al haha.

4 likes

Heel gaaf! Heb je hier speciale nail art penselen voor? Ben nog op zoek naar een set. Heb nu een goedkope van de Normal om te proberen maar die zet echt te dikke lijnen.

2 likes

Thanks!
Ik ben ooit begonnen met penseeltjes van Ali en dat werkte echt niet.
Deze heb ik gemaakt met de ultra fine liner van theblooom en ik gebruik ook penselen van Thehappytoko. Hebben allebei 'n webshop!

2 likes

Ik heb de Peel off base coat erbij besteld en dat vind ik top! Dat kun je er dus vanaf pulken/trekken.
Wel een nadeel dat er af en toe een nagellakje helemaal af valt ineens maar goed, die doe ik dan opnieuw. De rest blijft prima zitten. Heb sinds een paar weken een nieuwe lamp en gellac besteld bij pink gellac en ben echt blij dat ik die Peel off op de site zag!
Dus misschien een tip?

2 likes

Ik heb een paar weken geleden een startset van Pink Gellac gekocht (rib uit mijn lijf, maar zó waard achteraf…)
Alleen inderdaad dat afweken… vreselijk, en ook geen geduld voor.
Heb, zoals Eenhoorn zegt, ook die peel off basecoat later erbij besteld. Wil niets anders meer, blijft evengoed 2 weken zitten als ik wil, en je pulkt het er zo af.
Aanrader!

4 likes

En @anon22402465 bedankt voor de tip, dat klinkt goed! Als ik weer wat kleurtjes ga bestellen, bestel ik die mee.

Kleurtje bij het zomerse weer. PG 133 Fuchsia Red

13 likes

Pink Gellac - Neon Flirt

12 likes

Weet je welke dit is? Ik zoek nog een mooie neutrale biab, heb er nu een die me eigenlijk te roze-oranje is

1 like

Wat een fijn lente kleurtje! En wat heb je mooie nagels :heart_eyes:

3 likes

Dankjewel! :smile: van myjewellery

3 likes