Heb je vorige keer direct een nieuwe afspraak gemaakt? Dan houden ze er zelf ook al rekening mee!
Thanks voor de antwoorden. Ik heb ze toch even geappt maar was geen probleem!
Hoe halen jullie gellak er zelf af? Ik ben echt altijd zo lang aan het kloten.
Ik doe eerst de kleur er een stukje af vijlen. Dan gebruik ik remover met aceton van kruidvat. Die doe ik met zo’n velletje (hard wattenschijfje) op mn nagels en dan met een nagelklemmetje. Dat is al een heel gedoe, want nadat 1 hand in de klemmen zit, kan ik de andere natuurlijk niet meer in klemmen doen. Ik laat het 20 min zitten en dan alles eraf. Dan is het nog niet losgeweek. Dan doe ik de klemmen er toch maar weeer op en daarna kan ik het redelijk goed wegschrapen. Maar er blijft altijd een laagje basecoat over. Dus je ziet de kleur dan niet meer, maar voelt wel heel goed de basecoat.
Bij mij werkt het pas goed als ik een flinke laag van mijn gellak heb afgevijld, dus niet enkel de kleur licht opvijlen. Vervolgens maak ik wattenschijfjes goed nat met nagellakremover met aceton en dan kan ik na 10 minuten weken de gellak er vaak al bijna volledig afhalen met zo’n metalen bokkenpoot.
Ik vertrek bijna op vakantie en wil graag een mooi gellak kleurtje opdoen. Maar het moet dus wel 2,5 weken mooi blijven en ik heb niet zo’n goeie track record met gellak lang houden.
Was nu aan het denken om er biab onder te doen, dat blijft meestal wel iets langer.
Lijkt een goed plan? Iemand tips?
Wat bij mij heeft geholpen is om 2 laagjes basecoat en 2 laagjes topcoat te doen en daarbij ook de bovenkant te ‘sealen’. Voorheen bleef t max een week zitten en nu gerust 3 weken.
Ok domme vraag maar hoe doe je dat sealen precies? Want bij mij blijft het ook max 1 week zitten, wat ik ook probeer. Is al een enorme vooruitgang vergeleken met gewone nagellak, dat haalt vaak de dag niet eens, echt treurig
Geen domme vraag! Ik lak de bovenkant van de nagel dan ook nog, dus niet het nagelbed maar de bovenste rand. Snap je dan wat ik bedoel?
Ja ik denk het wel! Maar zie je dan geen ‘rand’ zitten? Of lak je heel erg dun?
Nee hoor! Moet je heel dun lakken inderdaad, anders ga je dat ook voelen
Ok dankjewel! Ik ga het proberen
Ja ik heb het weleens op vakantie gehad, ook met andere merken en voornamelijk bij roze en koraal kleuren. Door de zon kan je gellak idd vervagen.
Welke is dit? Vind m wel mooi bij je staan.