Nagellak #2

Ik heb van Catrice een nude op die blijkbaar geschikt is voor alle huidskleuren. Vind hem in het ene licht wel mooi en in het andere licht niet. Ben er nog niet uit of ik dit bij mijn huid vind passen haha. Dit zit er nu trouwens 4 dagen op en ik had tot aan de nagelriemen gelakt. Sinds ik terug ben uit een warm land groeien mijn nagels echt als kool :scream:

9 likes

37 likes

Wauw prachtig kleurtje!

3 likes

Wauw mooi, welk lakje is dit ?

4 likes

Vakantie ready :sparkling_heart:

44 likes

Vraagje, ik heb 4 weken terug voor het eerst mijn nagels laten doen (shellac/chellac). Nu ga ik zaterdag weer, moet ik dit er dan eerst zelf weer afhalen of doen zij dit? Weten jullie dit?

1 like

Je kunt dit bij de meeste salons als losse behandeling erbij boeken. Wel belangrijk om te doen, er moet ook tijd voor worden vrijgemaakt.

1 like

Vroeger liet ik dit ook doen en toen haalden zij het weg bij m’n volgende afspraak, alvorens ze er een nieuw kleurtje opdeden.

1 like

Heb je vorige keer direct een nieuwe afspraak gemaakt? Dan houden ze er zelf ook al rekening mee!

1 like

Thanks voor de antwoorden. Ik heb ze toch even geappt maar was geen probleem! :blush:

3 likes

Hoe halen jullie gellak er zelf af? Ik ben echt altijd zo lang aan het kloten.
Ik doe eerst de kleur er een stukje af vijlen. Dan gebruik ik remover met aceton van kruidvat. Die doe ik met zo’n velletje (hard wattenschijfje) op mn nagels en dan met een nagelklemmetje. Dat is al een heel gedoe, want nadat 1 hand in de klemmen zit, kan ik de andere natuurlijk niet meer in klemmen doen. Ik laat het 20 min zitten en dan alles eraf. Dan is het nog niet losgeweek. Dan doe ik de klemmen er toch maar weeer op en daarna kan ik het redelijk goed wegschrapen. Maar er blijft altijd een laagje basecoat over. Dus je ziet de kleur dan niet meer, maar voelt wel heel goed de basecoat.

3 likes

Ik ben voor de eerste keer geweest gisteren! Gellak op mijn eigen nagels

16 likes

Biab ‘Lady’ met bloemen nailart, blauw tinten met bruin hart en groene blaadjes.

44 likes

Bij mij werkt het pas goed als ik een flinke laag van mijn gellak heb afgevijld, dus niet enkel de kleur licht opvijlen. Vervolgens maak ik wattenschijfjes goed nat met nagellakremover met aceton en dan kan ik na 10 minuten weken de gellak er vaak al bijna volledig afhalen met zo’n metalen bokkenpoot.

1 like

17 likes

Ik vertrek bijna op vakantie en wil graag een mooi gellak kleurtje opdoen. Maar het moet dus wel 2,5 weken mooi blijven en ik heb niet zo’n goeie track record met gellak lang houden.
Was nu aan het denken om er biab onder te doen, dat blijft meestal wel iets langer.
Lijkt een goed plan? Iemand tips? :see_no_evil:

Wat bij mij heeft geholpen is om 2 laagjes basecoat en 2 laagjes topcoat te doen en daarbij ook de bovenkant te ‘sealen’. Voorheen bleef t max een week zitten en nu gerust 3 weken.

5 likes

Dit is het geworden :blush: lekker zomers

18 likes

Nog niet klaar voor felle kleuren.

34 likes

Ok domme vraag maar hoe doe je dat sealen precies? Want bij mij blijft het ook max 1 week zitten, wat ik ook probeer. Is al een enorme vooruitgang vergeleken met gewone nagellak, dat haalt vaak de dag niet eens, echt treurig