Net deze gemaakt. Met mn linkerhand vandaar dat sommige smileys wat wonky zijn. zo stom dat ik van tevoren niet echt nadenk over wat ik ga maken. Had beter die vlammen met links kunnen maken en die smileys met rechts. Maarja, ze staan er nu op!
Eerste keer biab geprobeerd bij mezelf (Luna)
Ik vind het best moeilijk en ben ook een uur bezig geweest. Het vergt zoveel concentratie (en ik denk dat ik wat ervaring /handigheid mis)
Doen jullie het nagel voor nagel?
Want als ik alles netjes wil maken van 1 hand en ik ben bij mijn pink, is bij mijn duim het product al helemaal in de randjes /nagelriem gelopen.
Ook bij de top coat (venalisa tempered top) merk ik dat het product niet lijkt te hechten. misschien had ik de plaklaag niet moeten verwijderen en ligt het daaraan. Ik krijg daar van die kringen te zien waardoor de afwerking niet mooi is.
Zie close-up foto.
Tips zijn welkom!
Voor een eerste keer vind ik het er niet slecht uitzien!
Ik heb pas over 2 weken mn biab-cursus dag (dus dan heb ik pas goede tips voor je), maar ik probeer het nu al uit bij mezelf en vriendinnen.
Ik vind het fijn om een houten bokkenpootje bij de hand te hebben om de lak die in de gootjes zijn gelopen weg te halen. Ik doe nu steeds oer 2 nagels en dan uiteindelijk de duim, om te voorkomen dat veel uitloopt.
Ik houd een goede lamp erboven zodat ik zie of alles is opgevuld en er geen putjes oid inzitten. Als het gecured is voel ik nog eens goed en haal ik met een buffer of vijl de hobbels en bobbels weg zodat het mooi egaal is.
Balen dat de venalisa topcoat niet lijkt te hechten. Misschien dan toch beter ook investeren in een topcoat van TGB?
Ik doe het ook zo! Per 2 nagels, en als ze allemaal uitgehard zijn neem ik de plaklaag af, met een buffer of vijl de oneffenheden weghalen en dan topcoat (of dan een gellak in een kleurtje). En ik hou een bokkenpootje bij de hand om inderdaad kleine foutjes weg te halen.
De eerste keren vond ik ook lastig maar je wordt er wel handiger in als je het vaker doet.
Die vraag had ik ook idd! Heb net weer gellak opgedaan, maar ik heb de sensista basecoat&topcoat maar die wordt dan ineens heel vloeibaar na het lakken. Tijdens het lakken valt het mee, daarna loopt de basecoat vooral in de nagelwal van mijn duim. Ik zag op internet dat je dan het beste eerst je duim kan drogen in de lamp en dan verder, doen jullie het ook zo?
Ik “flash cure” soms ook wel eens, dan doe ik het 10sec onder de lamp zodat het niet meer uitloopt.
Nadien moet je nog wel de volledige tijd onder de lamp maar het kan helpen met het tussentijds uitlopen.
Ooh dat is een goeie tip!
Welk merk BIAB bevalt jullie goed om zelf te zetten? Ik wil eens wat anders dan gewone gelnagels proberen.
Ik gebruok het liefst the Gelbottle
Mijn nagelstyliste doet bij mij oké en om. Begint met pink van ene hand, die onder de lamp en dan doet ze duim andere hand, die onder de lamp en wisselen. Dan zijn ze allemaal kort er onder geweest en lopen ze inderdaad niet uit.
Ik weet ook dat zij het plaklaagje er niet af haalt voor de topcoat. En dat ik daar mijn nagel regelmatig even onderste boven moet houden zodat ze een mooie bolling kan maken zij gebruikt TGB en die is een soort van zelf levelling ofzo.
Kost zo’n flesje BIAB echt 30 euro?! En welke site is betrouwbaar?
Een paar dagen geleden werd het door een forummer aangeraden als basis voor slecht dekkende gellak kleuren en het lijkt ingewikkeld, maar ben wel geïnteresseerd.
En ik denk dat mijn lamp ook niet goed is (zo’n sensationails ding, wilde sowieso al een keer een nieuwe aanschaffen waar ook je hele hand in kan). Heeft iemand hier die BIAB gebruikt nog een aanrader voor een merk lamp?
Kiki London heeft Easy Build Up voor 14 euro. Volgens mij ook BIAB. Wellicht dat iemand dat hier kan bevestigen. Ik ben ook opzoek naar BIAB om te bestellen.
Ik heb een grote lamp van Aliexpress, heel tevreden over.
Ik dacht dat de BIAB van the gelbottle de ‘echte’ BIAB is, maar dat kan ik ook weer mis hebben hoor
Ik ben ook wel benieuwd naar iedereen favoriete merk voor kleurtjes, heb zin om wat leuke nieuwe gellakjes te kopen
Ik gebruik alleen maar pink gellac en daar ben ik tevreden over! Andere merken heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd
Had ik net naar mezelf verantwoord dat ik BIAB van the Gel Bottle mocht bestellen voor 30 euro, komt er nog belasting en verzendkosten bij en is het 42 euro. Noooo.
Ik vind al jouw creaties altijd zo geweldig, echt mooi en creatief