Nagellak #2

Ik heb een starterset van Carma gekocht met een lamp van 96 watt. Nu staat er op de flesjes dat het 30-60 seconden onder de lamp moet. Welke tijd houden jullie aan? Heb nu 60 sec gedaan, maar nu kon ik vanmorgen de lak op mn pink er af trekken. Vanmiddag nog maar een poging wagen.

Als je het er in zijn geheel af kon trekken zonder dat het eronder nog nat was heeft het niks te maken met de uithardingstijd, maar meer aan de prep.

Ik weet even niet hoe sterk die lamp is qua wattage. Ik heb een lamp van 48 watt en doe het 30 seconde per laag. Alleen biab en donkere/dikke lakjes doe ik 60 omdat die qua viscositeit anders zijn en daardoor vaak wat langer nodig hebben om goed uit te harden

1 like

Folies en reflective glitter voor O&N!

38 likes

Erg leuke en feestelijke nagels weer!

1 like

Mn andere nagels lieten te snel los omdat ik niet netjes heb gelakt haha en ook te dun. Dus ik ging nu voor bratz nagels.

16 likes

Geïnspireerd op een combi die ik op de insta van PG zag. Nu wil ik de rubberbase met roze tint ook!

Dit is nu Peachy Nude en Mysterious Green. Helemaal verliefd :star_struck:

22 likes

Oo wat een mooie kleur! Welke is dit?

1 like

Pink Gellac reflective raisin

3 likes

K heb ik nodig.

4 likes

Echt super mooi!

1 like

Gisteren geoefend op mijn duim voor de eerste keer. Zeker ruimte voor verbetering, doordat het een beetje donker was in mijn kamer bijvoorbeeld te dicht op de nagelriem gelakt. Maar voor de eerste keer niet ontevreden. Nu nog kijken hoelang het blijft zitten. Hoe halen jullie het fijnst de lak op de nagelriemen weg als je per ongeluk we een beetje op lakt?

9 likes

Dank weer @MazKanata :grin:

15 likes

Ik heb ooit een Pink Gellac kit gekocht. Is die lamp in principe sterk genoeg? Kan helaas even niet terug vinden hoeveel watt ie was. De lak is wel zo’n 5 jaar oud nu, zou dat uberhaupt nog bruikbaar zijn? Mn probleem toen was dat ik t de volgende dag eigenlijk zo in zn geheel eraf kon trekken.

En heeft iemand ervaring met neonail? Zag dat die ook een rubber basecoat hadden.

@GrumpyHarry Die katjes😍

@nutsaboutbeauty is t gewone nagellak? Dan met een eyelinerkwastje met aceton.

3 likes

Ik heb toevallig gister neonail gekocht kan ze alleen niet uittesten. De lakjes zelf zien er wel goed uit niet te dik en stroperig.

Ooh nee gellak, vergeten er bij te zetten

Ja er is ook nog een adventkalender met mooie kleurtjes :heart_eyes:
Misschien morgen even die rubber base halen en kijken of t werkt met wat ik heb. En anders maar gewoon de adventkalender kopen en hopen dat t gaat werken :joy:

Zag dat ze ook een apart stempelsetje hadden. Maar volgens mij was dat wel met gewone gellak. Misschien ook maar eens proberen met mn stempelset. Alleen hoe krijg je t dan van de plaat af, alcohol of aceton?

1 like

Mooie vorm!

2 likes

Ik heb meerdere lakjes langer dan 5 jaar en die doen het nog prima! Dus het zou wel moeten kunnen. Als je de lak er snel volledig af kunt trekken is je voorbereiding waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan en kon de lak daarom niet aan je nagel hechten. Ik doe zelf altijd de volgende stappen.

• Nagelriemen terugduwen en wegknippen.
  • Opruwen met een buffer.
  • Ontvetten
  • Primer aanbrengen en laten opdrogen
    Daarna start ik met de basecoat en de stappen van de lak. Ik vind zelf de rubber base van Carma Cosmetics erg fijn! Ik zag net op insta iets bij ze langs komen over korting en anders heeft Michelle Ivak vaak kortingscodes op haar instagram staan.

En @nutsaboutbeauty Ik heb daar een oud stevig make-up kwastje voor. Daarmee kan ik het strak langs de rand weghalen (wel doen voor je hem onder de lamp doet). Anders is een houten bokkepootje ook fijn.

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord ga morgen even langs de douglas voor de rubber base. En hopelijk niks anders :joy:. En dan nog maar eens proberen.

2 likes

11 likes