Nagellak #2

Oh ja dat klopt haha.

3 likes

Geeft niet! Hij was anders wel perfect! Weet jij of je ook alleen een topcoat onder de lamp kan doen of heb je dan evengoed alle toeters en bellen nodig zoals een basecoat enzo?

1 like

Ik denk dat je ook alleen een topcoat onder de lamp kan doen. Maar of alles dan ook zo goed blijft zitten dat weet ik niet.

1 like

Bedankt voor alle opties! Ik ga ze bekijken!

3 likes

Iemand ook nog tips voor een fijne topcoat (gewone nagellak)? Want zover ik kan zien bestaat de vaak getipte Essence Better than gel topcoat niet meer…

1 like

Heeft er iemand wel eens doonails geprobeerd? Ik zie elke keer reclames voorbij komen. Het lijkt te mooi om waar te zijn. Ik ben vooral bang dat het erg moeilijk te verwijderen is.

2 likes

Ik zweer echt bij de topcoat van Essie. Imo nog beter dan die van Essence!

4 likes

Die heb ik inderdaad ook altijd gehad. Maar als die van Essence ook goed is scheelt dat weer in de portemonnee. Dus ik heb die van Essence net gehaald en ga deze eens testen. Maar toch bedankt!

3 likes

Dat is het ook. Het is acrylpoeder icm een soort lijmvloeistof dus dat krijg je er echt heel lastig afgeweekt/gevijld. Dat spul wordt namelijk echt knetterhard en bovendien is het ook niet zo makkelijk als ze het doen lijken. Een juiste bolling opbouwen en egale dikte krijgen is nog best lastig.

Ze doen trouwens ook net of ze iets nieuws hebben ontwikkeld, maar in feite zijn het gewoon dipnails en bestaat dat toch al een hele tijd

3 likes

Terug gel en kleurtje (en andere vorm) na heel tijdje biab.

18 likes

20 likes

Dit is na twee weken. Heb ze er nu wel afgehaald, de randjes lieten een klein beetje los en er bleef telkens haar achter hangen als ik mijn hand door mijn haar haalde. Denk dat het voor mensen die gellak gewend zijn misschien niet per se beter is, maar aangezien ik voorheen alleen gewone nagellak gebruikte is dit voor mij echt een uitkomst. Het blijft gewoon mooi ipv allemaal chips en beschadigingen na heel korte tijd en zoals ik eerder ook schreef, mijn rechterhand is ook netjes, terwijl die als ik gewoon lak een stuk minder netjes. En het houdt dus twee weken :ok_hand:t3:

Edit: het erafhalen ging overigens ook heel makkelijk. Je hebt wel wat lijmrestjes maar met dat kreeg ik er vrij makkelijk af

6 likes

Nee, experiment werkte niet helaas haha! Ik ga m’n nagels nu even helemaal met rust laten.

Ik vind biab heeeel fijn qua stevigheid, maar alles eromheen qua eraf halen/kleur wisselen is me echt teveel geklungel.

Heb je al neutrale biab geprobeerd met gewoon een lakje? Dat doet een vriendin van mij, die haalt die lak er gewoon af als ze het beu is en dan lakt ze gewoon een nieuwe kleur

Nee, ik vind het echt mega zonde om al mijn gellak nu niet meer te gebruiken + ik vind gellak echt vele malen mooier dan gewone lak en het blijft ook veel beter zitten. Maar thanks voor de tip!

Kan de rest van het artikel niet lezen, maar heb zelf net een set besteld en weet nou niet of ik het beter kan retouren.

‘Nagellakdrogers voor gellak vergroten kans op huidkanker’

https://www.ad.nl/wetenschap/nagellakdrogers-voor-gellak-vergroten-kans-op-huidkanker~aaf93ace/

1 like

Dankjewel voor de artikelen. Ik snap niet zo goed waarom ze in de studie niet een realistischere situatie nabootsen.
‘Notably, in most cases, both nails and hands are irradiated up to 10 minutes with a UV-nail dryer per session.’ ‘Typically, regular users change their gel manicures every 2 weeks.’ Dat zou echt een veel beter beeld schetsen.

Ik ga eens goed kijken naar de handschoenen. Had ze al een keer eerder opgezocht, omdat volgens mij jij ze al een keer genoemd hebt.

Bij de douglas ik er momenteel trouwens korting op Neonails.

1 like

Ik heb nu een ander merk getest, zit er vandaag een week op. Ik merk wel wat verschil met het eerste merk dat ik getest heb. Die was veel duurder en ik heb het idee dat de goedkopere wat dikker is. Even kijken of deze het ook twee weken houdt :crossed_fingers:

2 likes

23 likes

Wat mooi! Ben je nagelstylist of doe je het als hobby?

3 likes