Nagellak #2

Heb deze eens gebruikt toen mijn nagels zo dun waren als vloeitjes en het was een verschrikking. Het voelde na het erop smeren alsof iemand permanent keihard in mijn nagels kneep, echt heel pijnlijk. Na het verwijderen met remover deed het nog dagenlang zeer. Misschien was de formaldehyde in die oude formule de boosdoener.

Sinds die tijd gebruik ik weer de nail balsam van Trind.

3 likes

Ik kreeg bizarre witte vlekken op mijn nagels van Herôme, alsof ze los gingen laten. De klantenservice zei dat ze nog nooit zoiets hadden gezien/gehoord?

Sindsdien gebruik ik ook Trind!

1 like

Wow, dat is ook bizar. Akelig spul, fijn dat het niet meer verkocht wordt. Leerde ook pas daarna dat nagelverharders vaak uiteindelijk niet goed werken omdat ze de nagel uitdrogen en je dus daarom beter gewoon goed kunt smeren met vochtinbrengend spul (een fijne (hand)creme, Trind balsem of wat dan ook).

2 likes

Wow wat een goed idee om een peel off base op je tenen te gebruiken! Ik wil nooit gelpolish op mn tenen omdat ik me in allerlei vreemde bochten moet wringen om het eraf te halen, maar dit ga ik ook doen!

6 likes

Salon vroeg iemand met toffe Nikes om die na te maken op de nagels. Aan de hand van deze Nikes heeft ze deze nagels gemaakt:

56 likes

Dit waren mijn nagels vorig jaar na rubber base, ik heb toen van rimmel de supergel lak (transparant, lamp is niet nodig) aangebracht en dat hielp enorm!

Verder is het echt even doorzetten want mijn nagels zijn nog nooit zo stevig en sterk geweest als nu!

1 like

Vreselijk :sob: Echt zonde inderdaad, goed is het sowieso niet! Wat ik wel moet toegeven is dat mijn nagelbed wel langer is geworden sinds dat rubberbase, dus dat is het enige positieve wat ik er aan heb overgehouden. Deed het bij jou ook al zo verschrikkelijk branden onder de lamp?

2 likes

Is dat niet normaal dan :sweat_smile:? Heb ik met pink gelac ook :disguised_face:. Oeps

2 likes

Nee, het moet niet branden hoor!

5 likes

Ik heb geen idee, ze zeggen vaak wel van ‘joh het is normaal’ maar ik heb echt vaak mijn handen weg moeten trekken omdat het niet te houden was, en dat lijkt me echt niet goed.

2 likes

Zegt dat dan dat ik er niet tegen kan haha? Want ik doe niks geks volgens mij :sweat_smile:

1 like

Zijn het je nagels of de huid erom heen?

Ja denk het wel, maar ik lak ook wel eens weken tot maanden niet, en dan zouden ze dikker moeten zijn (denk ik) en dan is het ook.

1 like

Neee juist goed dat je dit zegt!
Ik kom niet bij een professional, dus als het “fout is”, dan doe ik het zelf haha. Maar goed dat je het zegt juist, want volgens mij heb je idd niet echt een opleiding nodig? Die zijn er vast wel, maar iedereen kan zich volgens mij aanbieden om gel lak te zetten…

2 likes

Wat een fijne post! Dank! Mijn nagelmeisje had wel meerdere diploma’s in de industrie maar was daarnaast ook nog wel van huis uit aan het werk, wellicht was haar lamp gewoon echt niet goed en had ze niet door hoe erg het echt was? Hoewel ze het natuurlijk wel vaak zat hoorde van andere meiden… vaag, haha

@Blush Het zijn echt de nagels. De nagelstyliste omschreef het als “je voelt nu dat je nagel aan het verharden is en dat kan pijnlijk aanvoelen” nou het was echt alsof er stikstof op werd gedruppeld :sob:

2 likes

Jeetje wat een onzin zeg, echt niet oké!

3 likes

13 likes

Hopelijk heb je binnnekort weer gewoon mooie pijnloze nagels!

2 likes

Ik ben precies hierom gestopt met mijn nagels te laten doen. De eerste keer in een salon was prima, wel uitgeschoten met vijlen in mijn huid maar kan gebeuren. Daarna was het 9 van de 10 keer dat mijn nagelbed pijn deed tijdens het vijlen (!) of tijdens het curen onder de lamp. Bij verschillende salons geweest maar kreeg vooral te horen ‘oooh wat een gevoelige nagels heb je’. Ik begreep later dat het helemaal geen pijn hoort te doen en ben er toen ook maar mee gestopt.

3 likes

In het echt iets meer koraal-oranje, Mandarin Orange van PG

24 likes