Nagellak #2

Pure aceton van de drogist.

1 like

Ik dezelfde als Coffeedoctor.
Heb ook die van PinkGellac geprobeerd, maar ik merk eigenlijk niet echt een verschil en die van Kruidvat is volgens mij veel goedkoper :grin:

1 like

Wel echt goed precisiewerk!

4 likes

42 likes

Jouw nagelbed is zo mooi lang :heart_eyes:

3 likes

Love alle nagelinspiratie hier weer!

En gelijk ook even een vraag, ik doe sinds een half jaar zelf mn biab en ben hier best tevreden over - zit 2 tot 3 weken prima en het hele klusje van weer vijlen en opvullen gaat best oke.

Nu heb ik tot nu toe vooral biab van The Gel Bottle gebruikt, in het verleden ook wel rubberbase, maar dat bleef wel minder goed zitten. Ik ben wel benieuwd of er nog goede alternatieven zijn voor the gel bottle (bijv iets goedkoper en wel echt biab dus en geen rubber base). Zag er eentje van Kiki maar die foto’s waren heel erg lelijk op de website, dus twijfel of dat vergelijkbare kwaliteit is… Altijd lastig vergelijken online, dus vooral benieuwd naar ervaringen hier! Of zijn er nog andere biab aanraders?

zie hier de foto van de website haha

4 likes

Haha wow dit is toch geen reclame :joy:

6 likes

Ik vind die van Kiki dikker en stroperiger dan TGB en minder fijn.

2 likes

Heb de chrystal clear van Kiki en is vrij dik.
Ik gebruik liefst de BIAP van Polkadots op mezelf. Werkt voor mij nog iets fijner dan the gel bottle en ze hebben heel veel kleurtjes :grin:.
Persoonlijke favoriet is momenteel Guava, gevolgd door Peach, ik zit nog wel te kijken naar Strawberry :sweat_smile:lijkt me heel mooi.
Als je dan toch besteld, hun topcoat blijft 4 weken glanzen :ok_hand:

5 likes

Oeh deze zien er goed uit, thanks voor de tip!

2 likes

Heel knap!! Ik zal je even taggen in mijn ranzige nagel glow up

4 likes

Oh thanks! Die ga ik ook proberen.

Ze lakken daar op de productfoto super mooi strak tegen de nagelriemen aan, maar ik heb altijd het idee dat als ik dat doe dat mijn nagellak sneller loslaat. Hebben jullie nog tips om je nagel wel “vol” te lakken, maar dus niet te ver te gaan?

1 like

@anon69373215

De post waar ik op reageer is hoe het allemaal begon en nu is het zo

14 likes

Ik probeer voorzichtig met m’n kwastje het product richting m’n nagelriem te duwen.
En ik gebruik zo’n correctorpen van Essence (roze, te koop bij kruidvat) om te corrigeren. Daarmee kan je het randje wel wat strakker krijgen.
Ik ben geen pro dus zoals op de productfoto’s krijg ik het niet, maar alsnog wel best strak. Zit er nu al een anderhalve week op maar enkele posts eerder had ik een foto van toen ik ze net had gedaan :grin:

3 likes

Je nagelriemen net voordat je gaat lakken goed terugduwen. Eventueel tussendoor nog een keer.

En verder kan een dun nailairt kwastje ook nog helpen om echt goed dichtbij de randen en nagelriemen te komen.

3 likes

Hier past mijn vraag denk ik het best:

Ik ben zelf niet veel met make-up bezig, de meeste dagen gebruik ik niets. Wel heb ik af en toe gelakte nagels, dat doe ik dan zelf op mijn eigen nagels met een potje van de Hema of zo. Mijn dochter van bijna 5 vindt nagellak helemaal geweldig, en ik lak haar nagels dan ook vaak.

Nu wil ik haar binnenkort een keertje trakteren op iets leukers dan dat, ik zou haar graag willen meenemen naar een nagelsalon in een winkelcentrum even verderop, en dan samen onze nagels laten lakken.
Misschien ook wel teennagels als die nagelsalon dat aanbiedt. Is het mogelijk om dat met een klein kind te gaan doen of doen ze liever volwassenen? En is het mogelijk gewoon onze eigen nagels te laten lakken zonder kunstnagels te hoeven nemen? Als het gaat om nagels lakken heeft mijn dochter engelengeduld en kan ze eindeloos stil zitten. :rofl:

Ik had laatst op Instagram gezien dat Shifra Jumelet dat deed met haar dochter die een jaartje ouder is dan mijne, ik geloof in Amerika, maar ik weet niet hoe de etiquette is wat dat betreft in Nederland. Het zou mijn eerste keer in een nagelsalon zijn en ik vind het best een beetje spannend omdat het eigenlijk helemaal niet mijn wereld is. :sweat_smile:

3 likes

Bij de salon kunnen ze ook met normale lak lakken en ik denk dat dat wel kan bij je dochter. Gellak is volgens mij wel vanaf een bepaalde leeftijd omdat dat ook met de lamp etc moet

1 like

Ik heb dit samen met mijn dochter gedaan toen ze 4 was. Vooraf had ik een afspraak gemaakt en gezegd dat we tegelijkertijd geholpen wilde worden (naast elkaar). Het was een hele leuke ervaring voor haar. Veel plezier!

Oh ja en het was met gewone nagellak

3 likes

Niet alle salons werken met gellak op kinderen onder 16, anderen doen het bij wijze van uitzondering (voor kerst of een feestje oid).
En anders kun je ook naar een salon gaan waar ze met normale nagellak werken, is waarschijnlijk ook al een feestje voor je dochter!

2 likes

Mocht iemand nog een pink gellac setje willen, zie het verkoop topic, mijne doe ik weg omdat ik altijd een BIAB doe.

Ik ga volgende maand twee keer omdat ik een bruiloft heb. Daarnaast merk ik oprecht dat mijn nagels dankzij de BIAB steviger en langer zijn. Dit is wel na 1 jaar pas gekomen, kennelijk waren mijn nagels echt broos. Want in het begin als ze mijn nagels wilde vijlen braken er altijd stukken nagel af :sweat_smile:.
Ik weet ook niet of het ligt aan de combi BIAB en dat ik aanvullende supplementen ben gaan slikken voor huid, haar en nagels.

3 likes