Nagellak #2

Ik heb vandaag mn lakjes van lakkie binnengekregen en ik ben er tot nu toe enthousiast over. Heb er eentje op mn tenen gebruikt haha. Maar hij dekt goed en is niet dik en stroperig.

1 like

Beetje zuurstok vibes

52 likes

Thanks! Ik zou dat eigenlijk wel prima vinden, dus klinkt niet verkeerd voor mij. Waar heb jij de UNT gekocht?

Heb hem van mijn broer gekregen een aantal jaar geleden, dus geen idee helaas.

2 likes

Wat gebruiken jullie voor gel remover? Pure aceton of een remover van een merk? Ik heb gisteravond m’n gel er weer afgehaald en ik zie m’n nagels steeds slechter woede . Heeft denk ik te maken met het feit dat ik echt best wel moet bikken om de gel eraf te halen. Ik doe dat met zo’n ijzeren nagelriem pusher.

Ik laat echt meer dan 10 minuten m’n nagels weken in aceton op een papiertje met Ali folie erover. Misschien moet ik weken in zo’n badje??

2 likes

Vijl je wel de bovenste glanslaag eerst van je nagel af?

2 likes

Ja!

Ik had dat eerst ook maar je moet echt best veel eraf vijlen en dan pas weken, dat maakt bij mij echt verschil. Ik gebruik deze remover van kruidvat:

Edit: Ik zie dat je de glanslaag vijlt, maar ik vijl dus ook nog best wel wat van de kleur weg!

2 likes

@Pinkbeliever Dit maakt voor mij ook het verschil inderdaad, meer wegvijlen en dan die remover gebruiken. Daarmee kan ik het wel na 10 minuten intrekken weghalen.

3 likes

Welke vijl gebruiken jullie voor het wegvijlen? Ik had zo’n 6 stappen vijl gekocht van Kruidvat en daar de sterkste grit van gepakt, maar dat is zo’n treurig ding dat hij na 1x al weg kan. Bonuspunten als het een niet te dure vijl is die je gewoon in een drogist kan kopen.

3 likes

https://www.kruidvat.nl/impulss-salon-nagelvijl/p/859706?gclid=Cj0KCQjwtamlBhD3ARIsAARoaExbpLDH5PJPvGA9HWUh4IPMGLi6SRnjruv8n1eRY5Xcac-v5wIeOPsaAiczEALw_wcB

2 likes

@George @Grey Ok, ik ga het proberen door meer kleur weg te vijlen. Heb nu ook een elektrische vijl, dus dan gaat t hopelijk ook makkelijker.

Voorzichtig mee doen! Gaat snel te diep waardoor je je nagels juist beschadigt, niet te fanatiek vijlen dan dus :joy:

2 likes

Ik zit dus (nog steeds) te twijfelen over zon kit voor thuis, maar ik vroeg me af of dat ook makkelijk te doen is als je korte nagels hebt? Ga je dan heel erg knoeien (en zo ja krijg je t dan nog weg van je huid?)

Ik heb op dit moment korte nagels en ik vind het prima te doen, ik seal mijn lak nooit (integendeel, ik vijl mijn nagels meestal nog even na het lakken met een zachte vijl of buffer voor een extra glad resultaat). Ik vind gellak veel makkelijker lakken dan normale lak, omdat het niet in één keer allemaal goed hoeft en je kan morsen zoveel je wil, als je het maar schoonmaakt voordat je de lamp in gaat.

2 likes

Met een houten stokje of thee lepel
Maar ik hoef niet te schrapen, echt lichtjes duwen en eigenlijk komt het al omhoog met goed intrekken van de aceton, dus misschien iets langer en meer aceton gebruiken?

3 likes

Je kunt ook een klein nail art kwastje en wat aceton klaar zetten, dan kun je gelijk de randjes schoonmaken.

2 likes

Oh thanks voor de tip! Ga ik proberen deze week!

3 likes

Ziet er goed uit voor de 1e keer. Je hebt me nu geinfluenced en ik wil ook! Zou je nog een update kunnen geven hoe het er op heeft gezeten?

3 likes

Ga ik doen!

1 like