Had deze nieuw binnen, dus gelijk proberen, maar voel me niet mezelf er mee, haha vind het te tuttig ofzo, beetje een oude dames-kleur, los van de glitters, die zijn wel mooi.
Van Pink de Sparkling Nude.
Had deze nieuw binnen, dus gelijk proberen, maar voel me niet mezelf er mee, haha vind het te tuttig ofzo, beetje een oude dames-kleur, los van de glitters, die zijn wel mooi.
Van Pink de Sparkling Nude.
Weer zo mooi
Welke van Kiki heb je? Ik heb de no-wipe en vind die op zich fijn maar heb het idee dat hij over sommige kleuren vanaf het begin een blauwe waas legt, meer mensen dat probleem?
De premium topcoat van Polkadots. Blijft echt 4 weken glanzen
@Batalash Ik heb hier die topcoat van Polkadots op en hij glanst nog steeds zo mooi! Zeker een aanrader.
Dat blauwe komt juist door de uv werende (en dus anti-geel/verkleurende) werking. Als je dat niet wil maar wel een goeie no wipe topcoat zoekt dan is de no blue no wipe topcoat van Didier Lab een aanrader. Is heel krasvast en houdt ook echt goed.
Dat hele merk is overigens een aanrader, van de kleuren tot de fiberbase, liquid gels en gekleurde polybases aan toe.
Ah dankjewel! Ik had in mijn hoofd dat deze niet UV-werend was, en het blauwe juist door de lamp kwam, maar dat zal dan niet kloppen. Vond het echt zonde van mijn mooie Kiki kleuren. Heb er nu in combi met Neonail gek genoeg geen last van, probeer hem nu ook low heat uit te harden, geen idee eigenlijk of dat nou slim is.
Ga die van jou zeker even checken!
Low heat maakt niks uit. Kan alleen wel zo zijn dat je hem dan langer moet uitharden maar bij de meeste lampen is de low heat instelling ook meteen 99 seconden dus dat is sowieso langer.
Het kan trouwens best dat je er in combinatie met andere kleuren of merken minder last van hebt. Het ligt voor een deel ook aan het pigment van de lak. Lichtere kleuren, neon, nude en van die rosewood kleuren zijn bijvoorbeeld gevoeliger voor vergeling als je niet de juiste uv werende topcoat gebruikt terwijl je bij donkerdere kleuren of juist hele lichte de blauwe gloed van de uv werende topcoat weer heel erg ziet. Dat zie je trouwens ook tijdens het uitharden. De kleur wordt dan veel feller uv/neon achtig in de lamp. Met een no blue topcoat of een topcoat zonder uv heb je dat een stuk minder, dan zie je meer de echte kleur tijdens het uitharden. Alleen een no blue heeft wel uv bescherming en wordt dus ook niet geel terwijl een gewone topcoat zonder uv dat wel doet en zelfs een totaal andere kleur van je lak kan maken.
Ik had het vooral bij een nude kleur en bij Caramel Swirl. Zo’n mooie kleur, die laatste, en kon het verschil goed zien bij het randje bij de nagelriem waar de topcoat kennelijk een beetje teruggetrokken was. Daar was ‘ie prachtig warm beige, en op de rest van de nagel veel grauwer. Nu met een oranjerood van Neonail geen last van.
Goed om te weten dat een no blue topcoat ook niet vergeelt!
Wat is eigenlijk de functie van de low heat? Echt alleen voor even kort uitharden om uitlopen te voorkomen?
Nee low heat kun je gebruiken bij heatspikes. Dat komt voornamelijk voor bij dikkere basecoats en gel of fiber. Komt met name voor bij gevoelige, zwakke, dunne of beschadigde nagels, maar kan ook aan de opbouw en de dikte van het product liggen. Je voelt dan je nageplaat branden als het ware en dat kan tot onomkeerbare schade leiden zoals verbranding van het nagelbed en loslating van de nagel tot uiteindelijk zelfs een witte nagel die nooit meer vast zal zitten aan het nagelbed.
Door het gebruik van lowheat kun je toch het product uitharden maar met, zoals de naam het al zegt, lagere hitte/minder lampjes die aangaan. Daardoor duurt het weliswaar wat langer maar voorkom je wel extra hitte op een gevoelige nagel
Nude kleuren zijn inderdaad gevoeliger. Degene met roze ondertoon valt vaak wel mee, maar bruinere of echte nude ondertoon dus wel.
Dat je bij een oranjerode kleur er geen last van hebt komt ook door de ondertoon van die kleur en het feit dat de kleur an sich donkerder is tov caramel swirl bijvoorbeeld
Let er trouwens wel op dat wellicht niet iedere no blue ook anti uv is. Die van didier wel maar er zijn ook merken waarbij dat niet het geval is. Staat er dan ook vaak bij
Dank voor al deze info! Ik heb ook wel eens kleine heat spikes gehad, maar dan had ik de base denk ik iets te dik gelakt.
Probeer zo veilig/geïnformeerd mogelijk met het lakken om te gaan, maar doe in bepaalde opzichten ook maar wat (combineren van merken bijvoorbeeld, zoals neonail met kiki lamp, wat qua wattage en uithardtijd dan niet echt overeenkomt).
Dat laatste maakt echt niet veel uit hoor. Ik neem aan dat je de grote lamp hebt?
Je kunt elke lak in principe met iedere lamp, mits het wattage voldoende is, uit harden. Alleen voor echte gel, fiberbases, rubberbase en biab is vaak een hoger wattage nodig of je verdubbelt de uithard tijd.
Hetzelfde geldt voor basecoats, topcoats en kleuren van diverse merken door elkaar gebruiken.
Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken. Het kan alleen wel zo zijn dat het ene lakje net iets meer gepigmenteerd is dan een ander. Maar daar kom je snel genoeg achter. In dat geval kun je ook gewoon de uithardtijd wat verlengen of verdubbelen.
Ja, ik heb de 96W lamp van Kiki.
Alle aanwijzingen van neonail gaan over lampen met een lager wattage, dus ik dacht idd ook dat het dan wel goed zou zijn omdat ik in elk geval geen te laag wattage heb, maar overcuren is ook een ding, toch? In elk geval doe ik het nu zo en lijkt dat goed te gaan, in combinatie met zo dun mogelijk lakken.
Edit: ik gebruik meestal de Awesome rubber base en dan iets langer dan de aanbevolen 30-45 seconden.
Ja overcuren kan maar dat merk je echt snel genoeg want dat veroorzaakt vaak ook een brandend gevoel en maakt de lak ook heel broos en brokkelig. Maar normaal gesproken komt dat niet zo vaak voor als undercuren.
Als er op een lakje staat dat hij bijvoorbeeld 60 seconden bij 45 watt nodig heeft dan kun je hem met jouw lamp normaal gesproken 30 al binnen seconden uitharden mits je niet te dik lakt en mits het geen hele donkere of mega dekkende kleur is want die hebben vaak net iets meer nodig dan aangegeven ivm hoger aantal pigmentdeeltjes.
Mocht je het niet vertrouwen kun je overigrnd een test doen met wat lak op een stukje vershoudfolie of een ander stukje doorzichtig plastic en dan kijken bij hoeveel seconden de kleur of base/topcoat volledig is uitgehard. Dus zeg maar per teststukje telkens bijvoorbeeld 10 seconden langer. Als je dan zowel aan de bovenkant als aan de onderkant van de folie de lak niet meer kunt indrukken met je nagel of bijvoorbeeld een prikker is het voldoende en kun je die tijd aanhouden.
Goed om te weten, dank je! Scheelt ook weer qua UV.
Hoe lang doen jullie onder de lamp? Volgens mij doe ik het veel te lang namelijk. Ik doe elke laag 2 minuten. Basecoat, laag voor laag kleur en dan topcoat. Op deze manier ben ik uren bezig en goed voor mijn handen zal het vast ook niet zijn
Wat voor lamp heb je? Ik heb een 48 W lamp en ik doe basecoat 30 s, kleur en topcoat 60 s. Op de websites van de lakmerken staan meestal wel aanwijzingen!