Kun je eigenlijk je nagels knippen of veilen als je gellak op hebt? Mijne groeien zo snel dat ik ze elke 2 weken wel moet knippen maar overweeg ook zo’n gel setje & geen zin elke 2 weken al dat gepruts te doen hahaha
Essie Tart Deco (gewone nagellak, ik denk dat ik een van de weinigen ben die geen gellak gebruikt)
En ik wil even van de gelegenheid gebruik maken: het is vijlen met een lange ij
Ja, ik vijl mijn nagels elke week met gellak op!
Thanks voor de update. Het zit inderdaad nog heel mooi! Ik ga deze op mijn lijstje zetten, je hebt me geinfluenced
Het eraf halen is trouwens ook erg makkelijk! Gewoon aceton op een watje en alu-folie 10 minuten om je nagels laten zitten en het is weg.
Ik kreeg bij mij pakket een speciaal bakje om je vingers in te stoppen, maar mn handen zijn daar te klein voor, dus mn vingers komen niet goed in die gaten
Hahaha dankjewel. Ik zat al te strugglen want ‘het woord zag er raar uit’
Volgens mij kan je officieel je seal verbreken als je ze vijlt, maar mijn idee is: als ik mn lak/stickers eraf moet halen omdat m’n nagels te lang zijn, of ik vijl ze bij, verbreek evt de seal en moet het er dan af halen, dan kan ik ze net zo goed vijlen. Tot nu toe ook altijs goed gegaan moet ik zeggen.
Waar kan ik het beste prep, (rubber)base en topcoat kopen?
Ik heb nog ergens een oud setje van sensationail liggen. Die lamp is echt niet sterk genoeg. De lak blijft max een week mooi. Mijn eigen nagels zijn erg flexibel, dus de gel breekt dan vaak gewoon. Ik vind het nu tijd worden om het eens opnieuw te proberen met betere spullen. Ik heb inmiddels een goede lamp gevonden met een wattage wat hoog genoeg is voor gel/biab. Kleurtjes heb ik ook nog liggen. Maar ik wil dus graag starten met wat nieuwe basisproducten. Dacht zelf aan een rubber base omdat m’n natuurlijke nagels zo snel buigen.
Iemand aanraders? Ik had de awesome rubber base al genoteerd van eerder. En iemand tipte dehydrator / primer van AliExpress, maar ik heb liever geen spul wat ik echt op m’n nagels smeer van Ali omdat er dan toch minder controle is op de veiligheid.
Leuk! Ik heb ook stickers gebruikt voor m’n bruiloft en 2 weken later zat het nog perfect! Terwijl gellak bij mij (als ik het zelf doe) toch een stuk minder lang blijft zitten + ik vaak beschadiging krijg omdat ik net als jij ga pulken haha.
Ik had van dashing diva
Ik haal veel inspiratie van tiktok, maar op insta volg ik graag deze:
Zeker niet beginners, maar haal er wel ideeën van en maak die simpeler.
Nice! Dankjewel
Bij mij ging het er eerst ook super snel af, maar o.a. door de eerdere tips van @Kwal gaat het nu weken mee! Dank daarvoor nog
Ik doe het nu zo: goed ontvetten, en vervolgens goed de nagel bufferen, zonder te beschadigen natuurlijk maar wel echt opruwen. Dan een super dun laagje Awesome Rubber Base in de nagel masseren, uitharden, en een tweede dunne laag base coat. En dan dunne laagjes kleur + topcoat.
Misschien Neonail hazelnut butter?
Of Essie Row with the flow? Maar is geen gel.
Wat dat betreft heb ik ook al een hoop geleerd van dit topic! Fijn hoor.
Wat gebruik jij om je nagel te ontvetten? En welke topcoat?
Heeft iemand een tip voor betaalbare kwastjes / brushes om Biab mee aan te brengen? Ik vind een set van Kiki of Carma echt wel heel prijzig