-hier stond iets doms over ontvetten-
Topcoat heb ik van KiKi Londen, maar zoals ik een aantal posts geleden beschreef vind ik die met sommige kleuren niet zo mooi. Dus ga nog op zoek naar een andere.
-hier stond iets doms over ontvetten-
Topcoat heb ik van KiKi Londen, maar zoals ik een aantal posts geleden beschreef vind ik die met sommige kleuren niet zo mooi. Dus ga nog op zoek naar een andere.
Haha, thanks. Ik zie online regelmatig alcohol (70%) of aceton voorbij komen… misschien kan ik dat gewoon proberen ipv iets speciaal van een bepaald merk te kopen.
Ik las ook iemand die de topcoat van Madame Polkadot tipte. Denk dat ik die ga aanschaffen.
Over de rubber base van awesome ben je wel tevreden?
En @Uprooted voor kwastjes is er heel veel te vinden op AliExpress.
Ja, Awesome is super! Heb zelf ook wel flexibele nagels.
Doe dit alsjeblieft niet! Sowieso nooit in pure vorm zoiets op jezelf gebruiken. Dit kan echt schadelijk zijn voor je huid en nagels en bovendien deze zodanig uitdrogen dat je de kans op een contactallergie voor gel, gellak en alles wat ermee te maken heeft ernstig vergroot. In het ergste geval kan dat zelfs leiden tot loslaten van de nagel
Oh jeetje goed dat je het zegt! Nogal naïef dacht ik dat er niet zoveel verschil zou zitten tussen alcoholvarianten. Wat raad je dan wel aan om goed te ontvetten?
Autum nog wat van lakkie
Gelcleanser. Die kun je gewoon kant en klaar kopen en hoeft niet duur te zijn. Gewone isopropyl alcohol kan ook al is daar in Nederland lastig aan te komen.
(Gelcleanser is overigens ook gewoon op basis daarvan alleen zit er vaak nog een geurtje aan om het wat aangenamer te maken)
Cleanser vervliegt gewoon als je je nagelplaat ermee gereinigd hebt, is niet schadelijk of extreem uitdrogend en je kunt er ook veilig een plaklaag mee verwijderen bij bijvoorbeeld nailart of een wipe topcoat.
Veel mensen gebruiken ook aceton maar dat laat vaak een laagje achter waardoor de hechting van de gellak kan verminderen. Hoeft niet maar als je last hebt van een slechte hechting dan kan dat de wel de oorzaak zijn.
Vroeger werd ook weleens alcohol ketonatus aangeraden die oa bij kruidvat en etos te koop is maar ook die laat vaak een laagje na omdat die bewerkt is dus ook hier geldt weer: mocht je last hebben dat je lak slecht houdt, dan kan dat de oorzaak zijn.
Op internet staan verder ook nog zogenaamde tips over thinner en dergelijke maar dat raad ik ook echt niet aan. Dat is niet gemaakt om in pure vorm met nagels of huid in contact te komen.
Dank je! Ik had inderdaad eerst aceton en alcohol ketonatus gebruikt, maar dat werkte allebei niet vanwege dat laagje. Toen maar de spiritus gegrepen, wel voorzichtig en alleen op de nagel hoor, maar is inderdaad alsnog niet slim. Ik ga op zoek naar een cleanser.
Na de positieve ervaringen van mensen hier met geklak stickers ben ik daar ook wel heel benieuwd naar geworden. Ik zie alleen dat veel websites gewoon doorverkopers zijn van Alibaba, maar dan met een ander logo erop en 10x zo duur. Maniac Nails vind ik nogal duur om een keer uit te proberen. Heeft nog iemand betaalbare alternatieven?
Daar was ik net! Bedacht nog dat ik wel even kon kijken of Neonail gel-cleanser heeft. Straal vergeten. Maar hoor graag of hij fijn is. Vind de lakjes idd ook fijn, en veel kleurkeuze
Heel gaaf!!
Dankjewel!
Toevallig was ik ook precies naar die aan het kijken. Bij de Douglas is hij idd 3,74 voor 100ml, en op Amazon is hij 9,40 voor 500ml. Dus als je het veel gebruikt zou dat goedkoper zijn. Voor mij is een klein flesje prima om het uit te proberen denk ik. Bedankt voor de tip!
Hele korte nagels voor mijn doen, maar lekker mijn nieuwe gellak uitgeprobeerd! Helemaal blij mee, vind het echt een leuke kleur
Mooi! Wel oppassen dat de lak niet loslaat waar het op de huid is terechtgekomen. Ook als het op de nagelplaat blijft plakken, zou er zo water onder kunnen komen (wat voor schimmel kan zorgen).
Dankje voor de tip! Ik ben er totaal niet handig in nog. Vind het erg lastig om netjes te lakken. Maar ben flink aan het oefenen haha!