Nagellak #2

Ja. Bij mij pakte bijv Pink Gellac totaal niet (base en top), viel er rechtstreeks af. Kiki London blijft zo’n 1.5 week goed zitten!

2 likes

Heel erg mooi! Dat verwijderen van Kiki lak vind ik ook wel echt een crime… Ik laat het soaken in aluminium folie met een watje aceton. Ongeveer 25 minuten maar dan nog moet ik best een stuk vijlen. Hebben jullie tips?

Edit: ik gebruik de rubber base en topcoat van Kiki London. Ik heb nu ook gewone base en topcoat van besteld want ik vond het bij die rubber niet zo fijn dat m’n nagels dan zo buigbaar zijn. Heb het idee dat ze dan sneller scheuren. Misschien is het verwijderen bij die base en top al wel makkelijker?

De topcoat open vijlen als je dat nog niet doet :blush:

Oh ja dat doe ik inderdaad! Vijlen tot het een beetje doffig is, is dat genoeg of moet ik misschien verder vijlen?

Jullie ook wel eens na het in bad gaan, dat er een een of meerdere nagels in zijn geheel eraf komen?

:weary:

8 likes

Heb de lelijke leverworst kleur eraf gehaald en een andere nieuwe gelakt. Milky Taupe, ook van PG.

18 likes

Oh neee :weary: deze voel ik gewoon

Ik vijl er best wat vanaf voordat ik ga weken. Wel echt heel voorzichtig doen, want je wil je eigen nagel niet beschadigen. Verder helpt warmte ook heel goed dus ik leg mn hand dan op de verwaming haha.

1 like

Het gebeurde op een hele suffe manier. De ene nagel omdat ik een elastiekje uit mijn haar haalde en de andere omdat ik op mijn been aan het krabben was. Toevallig allebei op dezelfde dag.
Het deed totaal geen pijn gelukkig alleen zo irritant dat ik het nu niet kan laten bijwerken. First world problems.

1 like

Goeie tip, thanks!

1 like

Mesauda Milky Rose

27 likes

Op aanraden van hier Venalisakleurtjes gekocht, maar het laat na 1 tot 3 dagen los. Het is ook een soort elastische substantie wanneer je het lakt. En bij eraf halen (het laat dus gewoon los) is het een soort ballon-achtig. Hieronder een voorbeeld. Ik heb zowel mijn gewone basecoat en topcoat gebruikt (die altijd prima werken) als een andere basecoat. Maar resultaat blijft hetzelfde.

Bij mijn Pink Gellaklakjes heb ik hier geen last van en daarbij gebruik ik dezelfde top- en basecoat (base extend2 van PG en topcoat van BornPretty).

Wow dat is bizar. Ik heb afgelopen vrijdag veel Venalisa kleurtjes binnengekregen, maar nog niet geprobeerd. Hoop iig dit niet ook te krijgen!
Zou het kunnen komen doordat je geen Venalisa base- en topcoat hebt gebruikt?

1 like

Ik heb volgens mij 5 kleurtjes besteld en bij in ieder geval 3 ervan kreeg ik dit. De andere 2 niet geprobeerd maar daar heb ik de komende tijd ook nog even geen zin in, al dat werk voor niets. Hopelijk blijft het bij jou wel zitten!

Lijkt me niet dat het zou komen doordat ik een andere base- en topcoat gebruikt hebt want in principe kun je altijd gecombineerd gebruiken. Althans, dat lees ik altijd en mijn PG combineer ik ook met BP en dat gaat prima. Het lag in ieder geval ook niet aan de lamp want ik heb 2 verschillende lampen gebruikt.

Bij mij moet venalisa (zeker de donkerdere kleurtjes) vele malen langer onder de lamp. Weet niet waaraan het ligt maar dan is bij mij het probleem wel verholpen!

1 like

Dit komt door niet goed uitharden. Venalisa heeft ontzettend veel pigment in hun (met name donkere en dekkende) lakjes dus die moeten veel langer dan aangegeven. Zeker als je een lamp onder de 42 watt hebt, maar zelfs met een 42 watt lamp of hoger zou ik bij dit soort kleuren van hun 1 of zelfs 1,5 minuten aanhouden. En hoe lager het wattage, des te langer je zal moeten uitharden. Dus 1,5 minuut of meer als je een erg laag wattage hebt.

Hoe lang doe jij met hoeveel watt?

@BiloxiParish Ik heb het gedaan met zowel een 7wattlamp als een 48wattlamp. Met de 48watt ook steeds een minuut gedaan. Die groene kleur van de foto is best wel licht dus een minuut leek mij wel genoeg, maar niet dus. Ik kan nog wel een keer 1,5 of 2 minuten proberen, maar hoe weet je dan of het goed is? Want elke keer na een paar dagen alles van mijn 10 nagels afpeuteren ben ik nu wel zat :sweat_smile:

Ik heb een 36 watt lamp en moet sommige kleurtjes wel 2/2,5 minuut erin doen. En daarnaast heeel dun lakken

1 like

Oh jemig, zo lang. Dun lakken vind ik met dit merk lastig, het is best wel stroperig/elastisch? Dank in ieder geval!