Mesauda Milky Rose
Op aanraden van hier Venalisakleurtjes gekocht, maar het laat na 1 tot 3 dagen los. Het is ook een soort elastische substantie wanneer je het lakt. En bij eraf halen (het laat dus gewoon los) is het een soort ballon-achtig. Hieronder een voorbeeld. Ik heb zowel mijn gewone basecoat en topcoat gebruikt (die altijd prima werken) als een andere basecoat. Maar resultaat blijft hetzelfde.
Bij mijn Pink Gellaklakjes heb ik hier geen last van en daarbij gebruik ik dezelfde top- en basecoat (base extend2 van PG en topcoat van BornPretty).
Wow dat is bizar. Ik heb afgelopen vrijdag veel Venalisa kleurtjes binnengekregen, maar nog niet geprobeerd. Hoop iig dit niet ook te krijgen!
Zou het kunnen komen doordat je geen Venalisa base- en topcoat hebt gebruikt?
Ik heb volgens mij 5 kleurtjes besteld en bij in ieder geval 3 ervan kreeg ik dit. De andere 2 niet geprobeerd maar daar heb ik de komende tijd ook nog even geen zin in, al dat werk voor niets. Hopelijk blijft het bij jou wel zitten!
Lijkt me niet dat het zou komen doordat ik een andere base- en topcoat gebruikt hebt want in principe kun je altijd gecombineerd gebruiken. Althans, dat lees ik altijd en mijn PG combineer ik ook met BP en dat gaat prima. Het lag in ieder geval ook niet aan de lamp want ik heb 2 verschillende lampen gebruikt.
Bij mij moet venalisa (zeker de donkerdere kleurtjes) vele malen langer onder de lamp. Weet niet waaraan het ligt maar dan is bij mij het probleem wel verholpen!
Dit komt door niet goed uitharden. Venalisa heeft ontzettend veel pigment in hun (met name donkere en dekkende) lakjes dus die moeten veel langer dan aangegeven. Zeker als je een lamp onder de 42 watt hebt, maar zelfs met een 42 watt lamp of hoger zou ik bij dit soort kleuren van hun 1 of zelfs 1,5 minuten aanhouden. En hoe lager het wattage, des te langer je zal moeten uitharden. Dus 1,5 minuut of meer als je een erg laag wattage hebt.
Hoe lang doe jij met hoeveel watt?
@BiloxiParish Ik heb het gedaan met zowel een 7wattlamp als een 48wattlamp. Met de 48watt ook steeds een minuut gedaan. Die groene kleur van de foto is best wel licht dus een minuut leek mij wel genoeg, maar niet dus. Ik kan nog wel een keer 1,5 of 2 minuten proberen, maar hoe weet je dan of het goed is? Want elke keer na een paar dagen alles van mijn 10 nagels afpeuteren ben ik nu wel zat
Ik heb een 36 watt lamp en moet sommige kleurtjes wel 2/2,5 minuut erin doen. En daarnaast heeel dun lakken
Oh jemig, zo lang. Dun lakken vind ik met dit merk lastig, het is best wel stroperig/elastisch? Dank in ieder geval!
Nee het heeft bij venalisa meer te maken met dat er heel veel pigmentdeeltjes in zitten waardoor zo ongeveer iedere kleur (behalve wat uitzonderingen) er langer over doen om uit te harden. Het ligt dus niet zozeer aan donkere of lichte kleuren bij dit merk.
In principe zou 2 minuten met een 48 watt lamp genoeg moeten zijn maar dan moet je wel echt heeeel dun lakken. Bij de eerste laag mag je nagel er gerust nog doorheen schijnen.
Iets wat hier extra bij helpt (juist omdat die lakjes van VL een beetje een aparte structuur hebben) is om het flesje voordat je gaat lakken even op te warmen. Dat kun je doen door het even op de verwarming te zetten, in je handen te houden of bijvoorbeeld in een bakje water zetten (wel erop letten dat het water niet tot aan de dop komt). Hierdoor wordt het lakje iets dunner en is het makkelijker te hanteren waardoor je dus ook dunner kunt lakken.
Mocht je willen testen of je lak goed is uitgehard zou je eerst één nagel kunnen doen en deze, nadat je de topcoat hebt gelakt en uitgehard en de nagel is afgekoeld, met je nagels kijken of je er een putje in kunt drukken. Is dat het geval is de lak niet voldoende uitgehard en zal je het eraf moeten halen. Langer uitharden na de topcoat heeft dan ook geen nut omdat de niet goed uitgeharde kleurlagen zitten “gesandwiched” onder de topcoat.
Ga ik allemaal proberen, dankjewel!
Het moment dat ik mijn nagels in een rustige kleur wil, er na 2 dagen decals opkomen en na 4 dagen nog extra steentjes
Als jullie stipjes zetten met gellak, hoe doen jullie dat dan? Basiskleur uit laten harden en daarna stipjes, of laagje topcoat ertussen?
Nadat de basiskleur is uitgehard. Mochten ze mislukken haal ik ze gewoon weg met acetonvrije nagellakremover en zet nieuwe. Topcoat hecht daarna gewoon prima ook al is het plaklaagje weg.
Ik heb verder geoefend: