Nagellak #2

Je kunt na één nagel gedaan te hebben deze heel snel even in de lamp houden (paar seconden is genoeg). Op die manier kun je krimpen/wegtrekken voor een groot deel voorkomen. Maar dat is wel best veel werk dus daar moet je wel zin in hebben haha

Mooie nagelvorm trouwens!

2 likes

Essie - 687 can dew attitude

En topcoat van de gellak er op gedaan

19 likes

13 likes

Kort!

Mesauda Milky Rose

23 likes

11 likes

Weet iemand een nagelsalon in Leiden? Waar ze ook gewone lak doen en het liefst ook spatschermen ertussen hebben (maar dat hebben denk ik alle salons wel?)

1 like

Rose gouden hartjes en bloemetjes van steentjes :cherry_blossom::gem:

20 likes

Blazing Sunset van Orly

22 likes

Wat een mooie ring :heart_eyes:

2 likes

Ik lees al een tijdje mee met dit topic en dankzij jullie tips heb ik al mooie merken ontdekt! Ik ben tegen een probleem aangelopen, misschien weten jullie de oplossing? Dankzij de gellak ben ik van het nagelbijten af. Nu heb ik alleen een nieuwe tic: het “afpellen” van de nagellak. Als er ook maar een klein stukje los zit trek ik het eraf en moet de rest van de nagels ook… heel irritant. Als ik dat niet doe blijft het er rustig 2 weken op zitten namelijk. Ligt het aan de basecoat dat dit “afpellen” lukt? Ik gebruik nu CND shellac. De kleuren verschillen (kiki, sensationail, CND) en dat maakt geen verschil. Zijn er merken waarbij je het er echt niet zelf af kan pulken? Dat je het er sowieso af moet weken?

Ik ken deze kwaal ook. Als mijn nagellak goed zit doe ik het niet. Soms helpt het de geplakt langer uit te laten harden.
Lichte kleuren blijven daardoor langer zitten dan donkere. Heer met de harding te maken.

Ah wat vervelend. Naast dat het irritant is, is het ook nog best slecht voor je nagels omdat je ze zo makkelijk kunt beschadigen…
Ik gebruik een rubber base (van Kiki London) als basis. Die kun je over het algemeen niet zo makkelijk eraf trekken. Althans, wanneer je hem goed laat uitharden.
Wat ook kan helpen is een laagje buildergel aanbrengen. Dus eerst rubberbase of een gewone gelbase, dan een laagje builder en dan de kleur en topcoat. De buildergel zorgt ervoor dat alles veel steviger is waardoor je de lak minder snel kunt afpulken en je nagels minder snel buigen en de kans op losse stukjes voor een groot deel afneemt.

Ah, dat ga ik eens proberen!

Ja, zo zonde om ze te beschadigen nu ze eindelijk lang zijn… Ik ga binnenkort maar weer eens een bestelling plaatsen bij Kiki! Dankje!

1 like

Paasei nagels! :hatching_chick:

18 likes

Dank je! Die heb ik mezelf cadeau gedaan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Essie Expressie Bolt and be bold met chip :sweat_smile:

8 likes

Iets puntiger dan de vorige keer. Ben zo verliefd :heart_eyes:

50 likes

9 dagen later en het zit nog steeds goed. Beetje uitgroei

15 likes

Heel mooi, is dit een gewoon lakje?