Nagellak #2

15 likes

Het probleem met gellak eraf wippen/pulken/trekken is dat de bovenste laag (en soms ook onderliggende lagen) van je nagel beschadigen. Voor een keertje is dat niet erg. Maar als je het vaak doet worden je nagels steeds dunner en verhoog je bovendien het risico op nagelschimmel, groene nagels en infecties omdat de beschermlaag van je nagel weg is. Je nagel wordt immers een stuk poreuzer.

Ook heatspikes in een nagellamp neemt zo toe omdat je nagel dunne plekken krijgt. In het uiterste geval kan dit zelfs leiden tot verbranding van het nagelbed. Dat laatste komt gelukkig niet zo vaak voor, maar je kunt het maar beter voorkomen. De foto’s die ik er van voorbij heb zien komen zijn echt nasty.

Nu hier toch heel veel pastelkleurtjes voorbij komen: hebben jullie aanraders qua gellak merken?
Ik heb een aantal pastelkleuren maar ze zijn echt super rot om te lakken. Ik zet telkens eerst een overlay met buildergel of hardgel en buff die dan helemaal glad zoals altijd maar ze trekken strepen, zijn veeeeeel te dik of juist zo dun als water waardoor ze niet dekken. Wordt er echt gek van. Heb met andere kleuren nooit last maar die pastelkleuren lijken echt krengen… heb net 2 verschillende kleuren van Yinger en eentje van Bluesky geprobeerd maar het was telkens iets. Dus nu uit pure ellende maar weer zwart gedaan want mijn zin is nu wel over…

3 likes

Deze lakjes zijn allemaal van Kiki London, sommigen heben twee laagjes nodig, sommigen drie. Maar ik vind ze wel lekker lakken!

26 likes

Oeh die zijn wel mooi! Ik heb wel een paar lakjes van Kiki en die lakken inderdaad wel heel fijn maar dat zijn alleen donkerdere of juist hele felle kleuren.
Heb je ook niet dat ze van die vage strepen/schaduwen trekken?

1 like

Lekker in het vet.

10 likes

Ik heb potentieel een domme vraag. Kan iemand mij uitleggen what is going on here haha. Het gaat me om de basis, niet de versieringen. Op de duim, middelvinger en wijsvinger lijkt net doorzichtige lak te zitten of zo, maar het is niet doorzichtig want je ziet niets van de tekening van de nagel zelf er doorheen. Is de kleur dan heel goed gematcht of is dit een bepaalde techniek (alleen met gel?!) waar je dat mee voor elkaar krijgt? Al mijn nude lakjes zie je veel opvallender zitten zeg maar.

Dit ook, ik kan gewoon niet bedenken wat voor kleur ik zou moeten kopen omdat het er bij mij ‘harder’ en veel meer als een bepaalde kleur uit zou zien

Soms zie ik wel eens nagels waarbij het erg in de buurt komt zoals @colalight en @Viktor vorige week maar toch zie ik nog wel verschil. Dus als iemand enig idee heeft?!

1 like

Dit zijn kleuren die ik milky nude zou noemen. Die zijn een beetje transparant, maar hebben wel (nude) kleur.

1 like

Omg ik ging milky nude zoeken bij Google afbeeldingen ineens allemaal naakte vrouwen op mijn scherm!

5 likes

Hahahaha oepsss, misschien even nailpolish erachter zetten :grimacing:

Als er droogbloemen zijn gebruikt en die zijn erin gelegd denk ik dat het rubber base en top of builder gel is.

2 likes

Ja, die schaduwen herken ik wel een klein beetje… dat hoort dan misschien een beetje bij lichte lakjes ofzo. Maar vind het bij Kiki wel meevallen, heb veel erger gehad bij bv sensationail ofzo.

@MazKanata ik denk dat die bloemen een sticker zijn of waterdeceal.

Ik denk dat het een licht roze rubber base coat is. De meeste nude/roze kleurtjes zijn meer gekleurd dan dit.

4 likes

@Beetle sensationail vind ik sowieso echt 3x niks. Die lakjes zijn echt veel te duur ook voor wat het is.
Maar misschien ben ik ook te perfectionistisch. Blijf dan steeds naar die schaduwen kijken en dan irriteert het me alleen maar meer haha.

@pastelzwart maar echt. Ik weet niet wat het is met yinger. Op swatches hebben mensen echt perfecte nagels en lijkt de lak ook heel dekkend. Maar als je het dan zelf probeert is het net alsof je gekleurd water op je nagels probeert te smeren. Heel raar. De felle en donkere lakjes daarentegen zijn wel één van mijn favorieten. Die lakken echt super fijn. Maar die lichte kleuren zoals seven days inderdaad zijn echt lastig. Zo zonde eigenlijk want ze hebben wel echt mooie kleuren.

Heb je al een nieuwe keuze kunnen maken?

Ik heb een startset van Yinger gekocht en ben nu heel blij dat ik daarbij 3 glitterlakjes heb gekozen en maar 2 kleuren, en verder bij Candy Coat, Meanails en Kiki London heb besteld.
Bij Candy Coat heb je echt hele ruime keuze in kleuren en tot nu toe ben ik hele tevreden over de lakjes en gelpaints die ik ervan heb.

1 like

Voor de meer basis kleuren ben ik ook heel blij met de dessert neutrals basecoats van Carma cosmetica.

2 likes

Ik zit toevallig nu te kijken op de site van candycoat. Heb er vaker van gehoord, maar nooit echt verder naar gekeken. Wat een mooie kleuren hebben ze daar! Alleen wel balen dat de UK nu niet meer bij de EU hoort en je dus met invoerkosten zit. Heb jij daar ervaring mee? Ik bestel wel regelmatig bij beautybay maar die hebben dat anders geregeld.

@pastelzwart ik snap wat je bedoelt. Dat heb ik ook. Whisper me lilac, i can dodge bullets en honey roasted almond butter (al heet die laatste nu anders) doen dat ook heel erg. Terwijl donkere en fellere kleuren als her bloodshot vision, where there is smoke en the day she said no wel heel fijn lakken en ook een fatsoenlijke substantie hebben ipv een waterig goedje.

Ooh taro milk heb ik ook gehad. Helemaal vergeten alweer. Ook een hele mooie kleur! Alleen heb ik die van mij kapot laten vallen :sweat_smile:

Ja ik snap wat je bedoelt! Vind ik zelf ook erg mooi, maar ben eigenlijk ook nog op zoek naar de perfecte kleur. Vorige week had ik een lichtroze builder gel gebruikt en daarboven een laagje lichtroze/nude gellak, maar vond het toch nog iets te roze… misschien idd zoals eerder genoemd een nude base coat?

3 likes

Ik heb nog geen ervaring met de invoerkosten, heb tot nu toe alleen verzendkosten hoeven betalen. Ook wel veel, in vergelijking met andere shops, maar ik vind het het wel waard!

Dat zag ik ja, mja als de kwaliteit wel goed is, dan ben ik best bereid om er wat meer voor te betalen.
Zijn dat trouwens brievenbuspakketjes of komen ze met de gewone pakketjesdienst?

Oeeh deze ga ik even onthouden voor m’n volgende tripje naar de styliste, dit zijn echt m’n lievelingskleuren momenteel!

Bewijs:

6 likes