Nagellak #2

56 likes

Voor het eerst een paar keer gellak geprobeerd. De nagels op de bovenste foto heb ik zo’n anderhalf week laten zitten. De nagels op de onderste foto heb ik er net op zitten.

Ik vind het ideaal dat ik de lak kan blijven manipuleren tot ik tevreden ben. Met de onderste set ben ik wat aan het experimenteren geweest met het mengen van kleuren (zelfde merk). Hierdoor had ik drie lagen nodig omdat het een vrij lichte kleur was. Zelf vind ik de 2 lagen van de bovenste foto er net wat mooier uitzien.

Ik moet nog even oefenen op het verwijderen. Ik denk dat ik te weinig eraf geveild had voordat ik ging weken en hierdoor was ik per hand zo’n 45min bezig😅
Daarna heb ik wel olie gebruikt om huid en nagels hydrateren, maar volgens mij moet het losweken aanzienlijk korter kunnen. Gebruiken jullie een handvijl of een elektrische?

15 likes

Zo tof! Hoe vond je 163 lakken?

2 likes

Ik heb ruim 2 weken geleden voor het eerst gellak laten zetten. Nu is er een stukje lak afgebroken bij mn duim, en bij mn middelvinger zit een scheurtje en is er ook iets afgebroken. Komt dit veel voor? Mn nagels waren/zijn wel echt slap en ben verder wel tevreden.

Je hebt een toffe collectie ook zo te zien🥰

1 like

Ja gebeurd bij mij ook wel eens hoor! Het zijn nog steeds natuurlijke nagels. Ik probeer de hoekjes of scheurtjes voorzichtig te vijlen en vaak red ik het daar wel mee tot de volgende behandeling.

1 like

Volgens mij is de houdbaarheid van alleen gellak op een “kale” nagel ook iets van twee weken. Alleen bij acryl/solar bleef gellak bij mij ook echt 5 weken zitren!

2 likes

Ja dat heb ik ook. Is veel gladder ofzo. Maar voor geel is dit resultaat met 2 laagjes wel heel goed! Normaal is dat echt een rot kleur

Is dat die rubber base? De topcoat is helaas uitverkocht zie ik.

1 like

@Ophelia ik doe met je mee met lila nagels!
Beetje slechte foto want ging eigenlijk om de zonnebrand (die dus ook een aanrader is om over je make-up heen te sprayen gedurende de dag)

13 likes

Ga ze vanavond doen.
Zal ik neon roze doen een keer?

10 likes

Hoeveel laagjes Neutral lavender heb je gedaan? Heel mooi!

@Yzile Ik stem voor :cool:

Mag woensdag weer! Voor degene die naar een salon gaan, bedenken jullie ook altijd van te voren al een beetje welke kant je op wilt gaan? Ik moet dat haast wel doen, heb ik geleerd. Anders maak ik onder tijdsdruk hele lelijke keuzes :joy:

3 likes

Ja ik heb altijd van te voren al 2 dingen in m’n hoofd en vaak app ik m’n nagelstyliste van te voren al of ze die kleuren heeft of de techniek kan, zodat ik weet of het mogelijk is of ik iets anders moet verzinnen :sweat_smile:

Ik moet ook woensdag weer en neig naar dit of naar babyboom met glitters

3 likes

Als ik jou was zou ik eens voor zoiets eens willen proberen:

Maar dan met roze of oranje
Of

Oeh i love it zo lekker zomers

Zo cool als het mooi is gedaan!!

Ik post hier volgens mij elke 3 weken dezelfde foto maar ja ben het zelf nog steeds niet zat. Hopelijk jullie ook niet.
Had echt geen zin gisteravond dus heb maar 1 laagje buildergel gedaan ipv 2 en m’n nagelriemen niet echt de aandacht gegeven die ze verdienen

15 likes

Ja zoiets als de eerste heb ik nu! Roze randje alleen dan met vierkante vorm, die 2e vind ik dus weer heel heftig en aanwezig :joy: wel leuk voor de zomer maar misschien met 1 kleur

Oehh echt leuk! Klinkt zomers. Jaa met 1 kleurtje zou ik dan doen of eventueel van roze naar oranje naar nude op elke nagel bijv. Ik hou zelf nooit zo van verschillende designs. Liever 1 accentnagel of allemaal hetzelfde

Hoe verwijder ik gellak van een nail art brush?

Heel veel alcohol/slip solution?

Nagellakremover met aceton. Alleen niet laten weken natuurlijk en daarna goed naspoelen.

2 likes