Nagellak #3

ILNP sandy baby na een week dragen.

6 likes

Vind deze echt heel leuk juist! Heb ze opgeslagen als inspiratie voor oud&nieuw. Welke kleuren zijn dit?

1 like

:sparkles::sparkles: Astra Precious Silver

18 likes

Dankjewel! De bruine basiskleur heb ik zelf gemengd. De glitter is 466 van Beetles.

3 likes

Met flits:

Zonder flits:

Reflective champagne van pink Gellac op een roze rubberbase. Sterretjes met op de linker middelvinger en duim met goud en rechts met zilver. Lastig op de foto te krijgen maar blij met het resultaat!

32 likes

Ik laat al jaren gellak zetten op eigen nagels in de nagelsalon maar ben nu toch huiverig geworden door alle berichtgeving… Ik twijfel om over te stappen naar zelf ‘dipping nails’ zetten, heeft iemand hier ervaring mee? In ieder geval niet schadelijks.Ik zag bij ‘Moods Gellac’ nu een aanbieding voor 21.95 voor 6 kleuren inclusief kwastje etc.

1 like

Ik weet er niet megaveel van, maar volgens mij zijn de ingrediënten in dip powder nails niet veel beter dan in gellak! En t lijkt me dat je ook daarbij een topcoat moet gebruiken dus vraag me echt af of het een oplossing is.

1 like

Het schadelijke stofje zit naar ik begreep in alle lakjes die onder een UV lamp uitgehard moeten worden.

dit wordt dus niet uitgehard onder een lamp!

Hier zit geen acrylaten in & wordt niet uitgehard onder uv lamp; de 2 redenen dat ik nu zo twijfel over gellak.

Oh gek, bedoel jij deze?

Als je hier bij “hoe te gebruiken” op instructies klikt dan kom je uit bij een uitleg met UV lamp. Vandaar mijn opmerking. En bij ingrediënten staat wel “acrylates”

Ja dat hoeft dus niet perse onder een lamp… zou ik dus ook niet doen. ‘Dipping powder nagels zijn een innovatieve vorm van manicure die een duurzame, glanzende afwerking biedt zonder de noodzaak van UV-licht om te drogen. Het proces omvat het aanbrengen van een speciale lijm op de nagel, gevolgd door het onderdompelen van de nagel in een gekleurd poeder (vandaar de naam ‘dipping’)’. Maar ik zoek dus vooral mensen met ervaring hiernaar haha. In dipping zit acrylpolomeren ipv monomeren zoals met gellak & wat ik heb gelezen zijn de monomeren schadelijk qua allergieen etc.

1 like

Ik ben dus met pijn in mijn hart gestopt met gel-nagels. Gebruikte die van Neonail, en was echt heel tevreden met de look, sterkte en hoe lang het bleef zitten. Vond het ook helemaal leuk om aan de slag te gaan met e-file.

Maar ik kreeg, ondanks dat ik netjes werkte, een allergische reactie bij mijn nagelriemen. Méga jeuk en daarna dus echt droge vellen :scream:. Ik heb sowieso een gevoelige huid en ook eczeem soms, dus was niet geheel verrast :roll_eyes:.

Mijn nagels zijn wel qua dikte sterk gebleven gelukkig en ik smeer mij een ongeluk met nagelolie. Dat helpt wel.

https://www.nu.nl/slimmer-leven/6340082/geen-kunstheup-door-gelnagels-zo-verklein-je-de-risicos-op-een-allergie.html

Kan ook een risico zijn vanwege de lijm en top coat.

3 likes

Het is acrylpoeder op een basecoat in een lijm, allemaal chemische componenten die ook allergieen kunnen veroorzaken.

3 likes

Normale nagellak geeft minste risico.

3 likes

Ja klopt, in theorie is nagellak natuurlijk sowieso chemisch & niet goed om te gebruiken maar ging me nu specifiek over die HEMA allergie etc.

Ja dat zal inderdaad… blijft bij mij zo slecht zitten & ben zo gewend aan de strakheid en langdurigheid van gellak inmiddels al jaren. Maargoed, even overwegen wat te doen!

Babyboom :nail_care:

22 likes

Waarmee doen jullie nou je nagels? Ik zag hierboven al een gesprek over dippoeder, en ik zie ook polygel op insta. Ik doe nog steeds acryl. Maar je hebt natuurlijk ook gelnagels en gellak en biab en gewone lak. Ik heb wel echt verlenging nodig en ben ontzettend onhandig en ongeduldig met dingen zelf doen, dus ik hou het voorlopig even bij de nagelsalon, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie doen.

1 like