Zo lang als mogelijk haha. Ik doe meestel 15 tot 20 minuten tussen de lagen en na de laatste laag probeer ik echt zo lang mogelijk niks te doen met mijn handen/nagels.
Ik wacht 5 tot 10 minuten per laag, wat echt voldoende is! Misschien is het in de ruimte waar je lakt te koud of vochtig? Het zou ook kunnen zijn dat je nagel niet goed genoeg is ontvet voor je begint, of dat de lagen lak te dik zijn. Sneldrogende topcoat werkt hier imo goed tegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de OG Sèche Vite zou je als het goed is op nog natte lak moeten aanbrengen en schijnt supersnel glashard (en glanzend) te worden, misschien de aankoop waard!
En ja, goed is zij hè? Raak altijd helemaal ontspannen van haar video’s ook.
Ah dan was ik denk ik te snel! En het was ook erg koud op m’n kamer toen ik ermee bezig was, dus dat heeft dan ook niet meegeholpen. Ik zal de volgende keer nog meer geduld hebben en de verwarming wat eerder aandoen haha. En die topcoat ga ik ook opzoeken! Doet je de denken aan de oude beautyblogtijd haha.
Jaaa haar video’s zijn echt fijn! Inderdaad heerlijk ontspannend en ze legt alles ook super duidelijk uit. Ze geeft ook goede praktische tips, zoals bijvoorbeeld 1 drupje nagelriemolie gebruiken voor 5 nagels i.p.v. op elke nagel een drupje en dat je dat makkelijk kunt verdelen door met je ene hand een kommetje te maken en dan met je andere hand erin wrijven. En hoe ze wijde nagels optisch smaller vijlt vond ik ook erg interessant en verhelderend.
Nahw wel echt jammer van op de kop 🥹 maar alsnog supermooi😍
Het viel me eerst eens niet op. Dacht dat het een rendier was.
Heel leuk! En t op z’n kop tekenen gebeurt mij ook heel vaak, altijd zo balen!
Maar anderen valt 't meestal niet eens op
Gaat het er echt zo makkelijk af als je online ziet? En je zegt een catrice topcoat, maar Manicurist is gewoon gel voor onder een lamp toch?
Manicurist heeft naast gel, ook een gewone ouderwetse nagellak lijn. Daar heb ik het over😊
Voor degenen die een e-file gebruiken, welk bitje vind je fijn om snel biab of rubber base er af te vijlen? Ik heb nu zoiets maar vind die totaal niet fijn. Het eraf vijlen lukt alleen met het topje of beginnetje van de vijl en niet het hele middelste en dus grootste stuk. Het gaat daardoor dus vrij langzaam of het doet zeer als ik toch het middelste stuk probeer.
Ik gebruikte dat schuurpapier opzetstukje, schuur rolletjes heten die volgens mij. Ging snel echt prima en hield ook genoeg controle om niet te snel of diep te gaan.
Ja heb ik ook wel eens geprobeerd. Vond ik niet zo fijn werken. Werd ook heet.
Heb je dan het aantal toeren niet te laag staan? Dan komt er teveel weerstand en wordt het heet.
Op 25! Hoe hoog gebruik jij ze? Maar ik zie eigenlijk nooit professionals met die bruine kartonnetjes biab afvijlen.
Haha true. Ben ook zeker geen professional ik vijlde overigens ook alleen bij om vervolgens weer op te vullen, ipv helemaal opnieuw te starten.