Nagellak #3

Oh dit ziet er wel top uit zeg! Begin geloof ik klaar te zijn met zelf m’n nagels te doen. Ik gebruik rubber base en vind het nooit echt mooi nu ik het zelf doe. Doe het bijna een jaar denk ik. Ben er misschien gewoon niet goed in.

Ik ga deze zeker een keer proberen!

2 likes

Heeft iemand misschien een tip voor een goede (professionele?) nagellamp? Mijn huidige lamp begint kuren te krijgen, dus het is tijd voor een nieuwe. Nu gellak negatief in het nieuws is en er een groter risico is door slecht uitharden ben ik wel bereid om hier wat geld in te investeren.

Nu zie ik in mijn zoektocht voor mijn gevoel vooral lampen die van aliexpress afkomen, en ik weet niet of ik dat vertrouw. Ik gebruik er nu een van kikilondon, maar volgens mij heb ik die lamp ook al voorbij zien komen op Ali, dus weet niet hoe goed die is.

Iemand een gouden tip? Of waar ik op moet letten?

1 like

Ik ben gestopt met gellak, maar ik gebruikte heel lang die van de Action! Die is gewoon prima. 48watt, dus hij kan ook rubberbase goed uitharden.

https://www.action.com/nl-nl/p/2582537/medisana-nageldroger/

Ik heb dezelfde ervaringen als jij met niet langhoudende nagellakken ( gellak, gewone lak, etc) en heb vorige zomer 3 weken (!) met press ons gelopen ( inclusief strand /
Zwembad / blikjes openen).

Ik had ze van Nailday!

2 likes

Ah klinkt goed! Ik heb twee soorten besteld bij Nailday dus ik ga ze proberen komende tijd. Ben heel benieuwd!

3 likes

Zit er verschil in substantie tussen BIAB van The Gelbottle Teddy en BIAB TGB Clear?

Ik heb nu bijna het potje TGB Teddy leeg, en ik gebruik die als basis onder mijn PG kleurtjes en dat blijft vaak 3 weken zitten, maar de substantie is net alsof het gesplitst is. Ik moet heel lang schudden en dan nog komt er een deel klonterig roze uit en een transparant iets. Ik warm het potje altijd al op. Ik vraag met af of ik dat met Clear niet zou hebben.

En iemand ervaring met topcoats van TGB?

Ik heb net toevallig all in one biab gebruikt, clear dus, en die vond ik veel vloeibaarder dan 019 of teddy. Terwijl ik ze op dezelfde plek bewaar.

Ik gebruik de topcoat van tgb en ben daar heel tevreden over.

Edit: de kleurpigmenten kunnen inderdaad op een gegev3n moment loslaten van de biab, heb dat ook bij teddy gehad, bedenk ik nu. Heel irritant is dat.

1 like

Voel me weer een prinses. Had trouwens geen zin om mijn nagelriemen netjes te maken en aan de zijkant moet ik ook nog wat weg schrapen :nail_care:t4:

3 likes

1 (!!) laag orchid jungle van essence. Geen zin meer in het gedoe van gel nagels en lamp en vijlen en nagelriemen en dat ik dan toch niet tevreden ben en het weer meteen eraf ligt als ik zonnebrand gebruik. Dit zit er in 2 minuten op. En ik hou m’n nagels nu op gewoon kort want ze breken toch steeds.

Het droogt alleen wel echt snel dus je moet zeer snel werken. De pink van m’n andere hand is daardoor een beetje lelijk

25 likes

36 likes

Wat een leuk lakje, welke is dit?

2 likes

Essie Bodice goddess (506)!

My English Rose van Mylaq

12 likes

13 likes

Ze was er zelf ook trots op. Dus heeft er foto’s van gemaakt voor haar portfolio.

29 likes

Hoe werkt dit?

1 like

Ik had zin in lentenagels

41 likes

Misschien kan iemand me helpen hier! Ik ben op zoek naar een nagellak in een vrij rijke, paarsblauwe kleur. Alle kleurtjes die ik tegenkom zijn net te blauw of net te paars of teveel lila. Een paar foto’s ter voorbeeld van de tint die ik ongeveer bedoel (bij het palette links)

Weet iemand welk merk zoiets heeft? 🥹

1 like

Misschien Essie - Don’t burst my bubble, OPI - show us your tips of OPI - You’re such a Budapest? Al zit in die laatste overigens wel een lichte shimmer.

4 likes

Essie- wink of sleep?

4 likes