Nagellak #3

Wat is jullie ervaring met nagellak van &otherstories? Ik zag toevallig twee kleurtjes die ik mooi vind. Ik lak niet vaak m’n nagels maar als ik het doe altijd met lak van essie.

1 like

Heb ik ook last van maar die gellak stickers zijn echt 10/10. Blijven bij mij een goede 2 weken zitten, dan vind ik de uitgroei niet meer mooi en blijven er haren achter haken. Maar geen gechip meer, nagels breken niet meer af.

2 likes

Dit is voor mij ook het enige dat werkt, gewone gellak bleef ook niet meer dan een week mooi. Met stickers haal ik nu 1,5 week, ik durf ze niet meer zo dicht op de huid te plakken ivm allergierisico’s anders was het makkelijk 2 weken.

Heb je weleens biab geprobeerd? Dat zou kunnen helpen bij het breken/ chippen.
En als je nagels langer worden, wordt op den duur je nagelbed ook langer.

Bedankt voor de tip!
@Druppels @simsalabim van welk merk hebben jullie nagelstickers?

2 likes

Maniac

1 like

Verschillende merken, in mijn ervaring zit er weinig verschil in

2 likes

Van een vriendin die nagelstyliste is kreeg ik de tip om 's ochtends en 's avonds nagelriemolie te gebruiken. Daarnaast handcreme gebruiken na het handen wassen en tijdens schoonmaken en afwassen handschoenen dragen. En een nagelkuur doen voor een maand. Dan doe je 7 dagen achter elkaar elke dag een laagje lak op je nagels en dan na 7 dagen verwijderen en opnieuw beginnen. Zo heb ik mijn nagels sterk gekregen! (maar ik ben ook laks met invetten enzo dus nu is het weer niks)
Gewoon kruidvat eigen merk heb ik gebruikt.

1 like

Dit klinkt goed! En wat gebruik je dan voor die nagelkuur?

1 like

Tijd voor lente

26 likes

Ah, lief en wat jammer! Hopelijk kun je iets met de gegeven tips. Kan zelf alleen maar zeggen dat ik mijn handen een paar keer per dag insmeer met handcrème van Rituals en sowieso mijn huid vaak invet, maar dat is niet per se voor mijn nagels. Op naar mooie/lange/sterke nagels!

4 likes

Ik ben er mee bekend inderdaad. Nagelriemen en handen insmeren doe ik wel sowieso 2x per dag. Maar met een kleine van 1,5 is het voor mij niet te doen om elke keer dat ik even “in het water” of met mn handen onder de kraan zit, handschoenen te dragen of vervolgens weer alles in te smeren :sweat_smile:
Dus dit is het beste wat ik kan. Misschien moet ik dat ook maar gewoon accepteren :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

27 likes

Oooh die katjes! Heel leuk

5 likes

Rimmel In the Clouds

26 likes

Mylaq My blue dots van de Kruidvat. Voel me een beetje een paaseitje. Maar ik ben fan. Heb van deze gellak de donkerrode met glitters vaker op. Lakt fijn en is vrij sterk.

14 likes

Ik draag in de wintermaanden altijd donkere kleuren en heb nu voor het eerst in 2025 terug een felle kleur, voel me herboren :sparkles:

20 likes

Heeft iemand hier ervaring met soft gel press on nagels? Zoals deze https://www.nailday.nl/ Blijft dat een beetje oké zitten?

Gewone nagellak blijft bij mij echt maar een paar dagen zitten, gelnagelak max 1,5 week als ik het zelf doe en 2 weken als ik het bij een salon laat doen. Ik heb ook wel eens van die nagelstickers geprobeerd die je met een lamp hard moet laten worden, maar die bleven ook maar een week zitten. Dus ik zoek een goude tip haha.

1 like

Een vriendin gebruikt dit nu al een hele tijd en zij is heel enthousiast!

3 likes

Ik heb deze gebruikt en deze nagelriemolie

2 likes