Nagellak #3

Dat ligt aan welk merk je gebruikt. Bij TGB zit het al in de basecoat. Bij de meeste andere merken moet je dat wel gebruiken voor de basecoat.

Nog beter ontvetten (met bv een prep booster of dehydratie) of een primer gebruiken kan verschil maken! Daarnaast je handen/nagels een paar uur je je nagels gaat doen niet meer nat maken.

Ik heb in ieder geval een primer gekocht en kijken hoe het daarmee gaat, bedankt!

2 likes

Het kan ook aan de lak liggen. Sommige merken laten sneller los dan andere.
En het kan zijn dat je niet netjes hebt gewerkt aan de randen. Als je bijv een beetje in je nagelriemen bent gegaan kan er lucht onder komen en dan laat het zo los.

1 like

Van t weekend klapte mn nagel dubbel en zat de hele onderkant van de biab los.
Had sowieso veel last van lifting de laatste tijd, blijkt dat TGB hun formule heeft aangepast en alle biab hema-vrij heeft gemaakt.
Ik ben nu biab van Bodyspeak Cosmetics aan het proberen. Het bracht superfijn aan, hopelijk blijft het goed zitten!

9 likes

Is Hema vrij niet juist goed?

1 like

Voor risico’s op allergieën absoluut maar voor de lak zelf niet helaas

3 likes

Wat @Dibs zegt!
En in principe ia het prima als ze dit doen, mits het gecommuniceerd wordt. Nu hebben ze dit aangepast, niets gezegd, veel mensen klaagden over lifting, toen pas hebben ze het bekend gemaakt.
Tgb is geen goedkoop merk en ik ben er een beetje op afgeknapt merk ik.

1 like

Ohh ja ik heb het zeker niet goed afgewerkt, zat wel naast een paar nagels. Wat zou een goed merk zijn? Ik heb nu 1 van Hema

Ik vind zelf Bodyspeak Cosmetics een fijn merk. Heel goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik ken tot nu toe alleen de gewone lakjes, en heb nu dan ook de biab geprobeerd.

Edit: en zorg ook dat je een goede lamp hebt met in ieder geval een goed wattage.

2 likes

Dankjewel! Wat voor lamp zou je aanraden? Ik heb er nu 1 van de Hema en volgens mij heeft die maar 12 watt. Maar ik zie ook 1 van Pink Gellac die ook 12 watt is, maar verder las ik weer dat 36 watt goed is

1 like

Ik zou voor een lamp met mininaal 48 watt kiezen, ik heb 'm zelf van Promed.

1 like

Dankje! Ik ga het eerst nogmaals proberen met een betere prep en m’n huidige lamp. En als dat niet werkt ga ik voor die lamp met een ander merk lak

2 likes

Andere hand ook gedaan

8 likes

17 likes

17 likes

Ik weet dat hier voornamelijk gel/acryllak op de nagels gaat, maar ik was benieuwd of hier ook nog mensen graag ouderwetse normale lak gebruiken.

Ik probeer goed mijn nagels bij te houden met normaal lakken, dat helpt met bijten en afbreken.

Ik ben erg fan van Hema lakjes, maar was benieuwd naar andere adviezen en tips! Wat is een echt goede topcoat. Langer dan een klein weekje blijft het niet zitten nog namelijk.

Toen ik nog nagellak droeg was ik enorm fan van de essence topcoat, de ultimate shine denk ik of de rode van Sally Hansen . Ik sealde daar ook de top van mijn nagels mee voor extra lange houdbaarheid. Nagellak kocht ik voornamelijk van essence, catrice, opi en essie.

4 likes

Ik ben weer terug naar normale lak gegaan en ik gebruik deze 2 waar ik heel tevreden over ben!

https://www.kruidvat.nl/catrice/catrice-gel-affair-ultimate-grip-basecoat/p/6344749

https://www.kruidvat.nl/beauty/nagels/nagellak/catrice-gel-affair-ultimate-stay-topcoat/p/6344658

En welk merk lak maakt voor mij geen verschil met deze 2 als base en top coat

3 likes

Ik gebruik alleen gewone lak. Essie lakjes blijven bij mij het beste zitten (maar dat is zo persoonlijk) en de beste topcoat is de Insta-dri van Sally Hansen. Die laat de lak echt snel drogen, geeft een supermooie glans en houdt de lak ook langer goed. Basecoat gebruik ik Orly Bonder, maar die is misschien niet zo makkelijk te krijgen.

3 likes