Nagellak #3

Idd goed opruwen en ontvetten en dan nog zon base gebeuren iets. En ook niet van te voren je handen wassen. Zorg dat je nagels goed droog zijn. En als je lakt zorg dat er niks op je huid komt. Beter 1 a 2 mm van de randjes af zeg maar.

4 likes

Haha nee! Ik heb ook een apart album voor mijn nagels :grin:

3 likes

Gaan jullie nog gebruik maken van de Black Friday aanbiedingen?
Ik heb net de blooming gel & french pink besteld bij PG :grin: Verder heb ik wel even genoeg uitgegeven aan nagelproducten de afgelopen weken haha.

Ps. mijn nagels zitten nog steeds muurvast. De onderlaag (peel-off en biab) nu ruim 2 weken, ga ze denk ik zondag weer doen. Ik zie wel een beetje tegenop om het eraf te halen omdat het ‘lijkt’ alsof ze er hartstikke goed op zitten en ik wil mijn nagels niet beschadigen. Dus ik heb stille hoop dat ik ze met een warm badje er goed af kan halen.

1 like

Ik wilde de cat eye van PG bestellen, maar doet natuurlijk niet mee :tipping_hand_woman:t3:

Iemand nog een goeie tip voor een peel of? Die van PG wordt beetje te snel stroperig naar mijn mening en kreeg ‘m nu niet meer zo makkelijk eraf als voorheen.

1 like

Lakkie gellak heeft ook écht hele mooie cat eye :heart_eyes: Ook iets vriendelijker qua prijs en Victoria Vynn heeft ook cat eye en die is nóg prijsvriendelijker :smiley: Onderstaande is de Ice Queen van Lakkie, die wil ik tzt nog aanschaffen maar even… hoe mooi is deze?

6 likes

Heb je de vijl al lang in gebruik? Ik lees in de recensies dat iemand vindt dat de bitjes snel op gaan. Heb jij die ervaring ook? Of heb je al gelijk extra bitjes gekocht?

1 like

Bijna een jaar nu, gebruik de vijl om de 3 weken. Maar gebruik vooral het schuurpapierbitje en daar zitten er heel veel van bij.

Maar van de andere bitjes heb ik nog geen slijtage ervaren, maar gebruik die wel wat minder dus.

1 like

Dankje voor deze tips!! Ga van de week aan de slag :ok_hand:t4:

24 likes

22 likes

Ik heb nu op 1 hand de Peel-off van Venalisa, als een soort proef.
Het was een vrij dikke substantie en moet ook onder de lamp worden uitgehard. Niet heel prettig in aanbrengen.
Gebruik normaal ook die van Pink

@Maatjeminder: Ik ben heel benieuwd hoe die bevalt.

Ik heb ruim 2 weken geleden de Peel-off van PG erop gedaan, net een half uur (!!) geweekt in heet water met iets olie maar het zit nog steeds muurvast… Ik kon met veel moeite de duim en wijsvinger er voorzichtig afhalen, de rest zit nog hartstikke vast dus dat ga ik er zo voorzichtig afvijlen. Ik ga straks 2 laagjes peel-off doen en als dat niet werkt dan ga ik ook op zoek naar een andere peel-off.

Ik heb een paar keer gellac op gehad, en ook weer moeten verwijderen ivm werk. Maar mijn nagels zijn nu na twee maanden rust zoooo slap. Had altijd mega sterke nagels maar nu breken ze af bij het minste of geringste. Zien er wel gewoon gezond uit naar mijn idee. Zou nagel verharder goed werken hierbij?

3 likes

Ze zouden juist nog brozer kunnen worden, omdat ze slecht meebuigen. Geduld, altijd een topcoat dragen en nagelriemen olieën kan helpen.

3 likes

Heb je ze opgeruwd vantevoren? Want dat moet je bij peeloff niet doen

2 likes

Hoe heb je het proberen te verwijderen?
Met zo een tool?:

Ik ruw ze wel altijd lichtjes op met een bufferblokje. Zowel bij mezelf als meerdere anderen wiens nagels ik ook doe met peel-off. Dat gaat eigenlijk altijd heel goed.
Zeker icm de biab van neonail…

Ja, dat heb ik gedaan maar dat was dus niet zo handig :see_no_evil: Ik heb het uiteindelijk gevijld maar niet alles eraf gekregen/gehaald want ik ben veel te bang dat ik mijn eigen nagel mee vijl. Dit is het geworden:

Ik ben er niet tevreden over want het is vooral aan de zijkanten niet mooi geworden. Maar goed het is de tweede keer, oefening baart kunst…

@Maatjeminder: En na het lichtjes opvijlen week je ook in warm water? En dan gebruik je zo’n Bokkenpootje om het los te halen?

2 likes

37 likes

Ik ruw het lichtjes op met het bufferblokje voor het aanbrengen van de Peel-off bedoel ik :wink:

Als ik het eraf wil halen hoef ik alleen maar voorzichtig met dat puntje van het metalen bokkenbootje net onder de laklagen te prikken/duwen en zo kan ik dan de hele nagellak eraf wippen als het ware.
Ik week en vijl helemaal niet om het eraf te halen, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling bij peel-off :wink:

2 likes

Dan denk ik dat dat inderdaad het probleem is. Bij peeloff hoef je in principe niks op te ruwen of, indien nodig alleen met een bufferblokje of vijl (fijnste grit 200+).

Als je dat doet en de juiste dikte qua laagjes aanbrengt zal je zien dat het er wel makkelijk af gaat en krijg je uiteindelijk ook nette zijkanten.

Dat je voorzichtig bent met vijlen is trouwens wel super goed! Want je eigen nagels meevijlen is nooit de bedoeling.