Als je biab fijn vindt dan kun je dat gewoon blijven gebruiken hoor.
Ik gebruik zelf geen peeloff nee. En ik werk eerst met het kwastje van het potje en vervolgens werk ik het uit met een dun lang nail airt penseel (Zoiets dus)
Daarmee kun je heel precies te werk om zowel de biab glad te trekken, als bij je nagelriemen en zijwallen.
Lucht kan zeker voor komen en het is ook heel belangrijk dat je daarop let. Meestal zie je dat ook omdat het duidelijk witte of in elk geval lichtere plekken zijn. Dat moet dan ook altijd verwijderd worden ivm, zoals je zelf al zei, bacteriegroei en vocht. Ook dit kun je doen door gewoon heeeel voorzichtig te vijlen. Goed kijken en tussendoor steeds stoppen. Dan zie je op een gegeven moment dus dat het laagje zo dun is dat je bijna aan de lucht/lifting zit en dan kun je vaak met 1 of 2 halen van de vijl het open maken als het ware. Vervolgens kun je dan met de vijl de losse stukjes weghalen of eventueel met een tangetje wat grotere stukjes. Daarna goed buffen zodat echt alle lucht en losse stukjes weg zijn.
Als je met vijlen merkt dat er stukjes blijven zitten en die zitten nog goed vast kun je die gewoon late zitten. Je probeert ze zo glad mogelijk te vijlen en vervolgens lak je er een wat dikker laagje biab overheen. Na de biab uit te harden haal je even de plaklaag weg en vijl je over alles wat uitsteekt tot het glad is. Omdat je eigen nagel onder de biab zit heb je minder kans om deze te raken. Als je het glad genoeg vindt haal je het stof weg en lak je ofwel nog een laagje biab voor de stevigheid of je zet de kleur erop. Zoek maar eens op youtube, daar staan heel veel filmpjes van nail refills. Dat is in principe dezelfde techniek.
Strak lakken is een kwestie van oefenen. Dunne laagjes gebruiken, dus het kwastje goed afvegen aan het potje en geduld hebben. Voor mijn nagelriemen en zijwallen gebruik ik net zo’n penseeltje als ik hierboven zei. Hiermee kun je heel strak langs de kanten. Zeker als je je nagelriemen goed hebt teruggeduwd.
Oh en mocht je er naast lakken of morsen dan dit meteen weghalen met een doekje of penseeltje gedipt in remover/cleaner en nooit gel uitharden die op je huid zit. Dit kan namelijk tot hele nare allergische reacties leiden met in het ergste geval zelfs loslating van de nagelplaat als gevolg. Zeker als dit vaker gebeurt.