Ik heb een paar keer gellac op gehad, en ook weer moeten verwijderen ivm werk. Maar mijn nagels zijn nu na twee maanden rust zoooo slap. Had altijd mega sterke nagels maar nu breken ze af bij het minste of geringste. Zien er wel gewoon gezond uit naar mijn idee. Zou nagel verharder goed werken hierbij?
Ze zouden juist nog brozer kunnen worden, omdat ze slecht meebuigen. Geduld, altijd een topcoat dragen en nagelriemen olieën kan helpen.
Heb je ze opgeruwd vantevoren? Want dat moet je bij peeloff niet doen
Hoe heb je het proberen te verwijderen?
Met zo een tool?:
Ik ruw ze wel altijd lichtjes op met een bufferblokje. Zowel bij mezelf als meerdere anderen wiens nagels ik ook doe met peel-off. Dat gaat eigenlijk altijd heel goed.
Zeker icm de biab van neonail…
Ja, dat heb ik gedaan maar dat was dus niet zo handig Ik heb het uiteindelijk gevijld maar niet alles eraf gekregen/gehaald want ik ben veel te bang dat ik mijn eigen nagel mee vijl. Dit is het geworden:
Ik ben er niet tevreden over want het is vooral aan de zijkanten niet mooi geworden. Maar goed het is de tweede keer, oefening baart kunst…
@Maatjeminder: En na het lichtjes opvijlen week je ook in warm water? En dan gebruik je zo’n Bokkenpootje om het los te halen?
Ik ruw het lichtjes op met het bufferblokje voor het aanbrengen van de Peel-off bedoel ik
Als ik het eraf wil halen hoef ik alleen maar voorzichtig met dat puntje van het metalen bokkenbootje net onder de laklagen te prikken/duwen en zo kan ik dan de hele nagellak eraf wippen als het ware.
Ik week en vijl helemaal niet om het eraf te halen, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling bij peel-off
Dan denk ik dat dat inderdaad het probleem is. Bij peeloff hoef je in principe niks op te ruwen of, indien nodig alleen met een bufferblokje of vijl (fijnste grit 200+).
Als je dat doet en de juiste dikte qua laagjes aanbrengt zal je zien dat het er wel makkelijk af gaat en krijg je uiteindelijk ook nette zijkanten.
Dat je voorzichtig bent met vijlen is trouwens wel super goed! Want je eigen nagels meevijlen is nooit de bedoeling.
@Maatjeminder: Niet? Ik lees dus overal dat je je nagels even moet laten weken in warm water en dan kun je het er af halen. Als ik dat niet doe dan krijg ik het met geen mogelijkheid eraf…
@BiloxiParish: Voor de volgende keer niet meer voor vijlen dus. Zou het helpen als ik het ook eventjes met aceton week of maak ik het daar alleen maar erger mee? Ik wil namelijk wel graag de volgende keer alles eraf hebben zodat het mooier en veel gelijkmatiger wordt. Maar ben jij (of anderen) niet bang dat je je nagel mee vijlt? Dat vind ik echt doodeng namelijk…
Dat ga ik morgenmiddag proberen bij een paar nagels die niet mooi gelukt zijn, benieuwd of het dan beter gaat:)
Nee hoor met aceton kan prima.
Ik laat altijd een dun laagje zitten zodat je je eigen nagel niet raakt met vijlen en bouw van daaruit een nieuwe nagel op of doe een refill. Maar ik gebruik biab en polygel dus dat is wel anders. Al geldt voor gewone gellak wel hetzelfde. Je vijlt nooit alles eraf tenzij dat je het weekt en dus alles eraf schraapt. Maar dan nog doe je dat heel voorzichtig, zonder vijlen en zeker niet je lak eraf trekken of pulken want daarmee beschadig je heel snel (onzichtbaar) je nagelplaat. Krijg je niet alles in 1x weg dan week je opnieuw. Daarna kun je heel voorzichtig met een bufferblokje je nagels glad maken. Dat kan een stuk minder kwaad dan een vijl vanwege de hoge grit dus dat maakt voor je natuurlijke nagel minder uit. Mits je natuurlijk niet eeuwig doorgaat.
Gebruik je geen aceton, dan vijl je de kleur weg tot op de basecoat, vervolgens buff je alles zo glad mogelijk en dan breng je een nieuwe laag basecoat aan en daarna kleur. Met gewone basecoat vergt dat enige oefening, maar rubberbase of biab is hier bijvoorbeeld heel geschikt voor omdat het een stuk dikker is en dus beter egaliseert. Eventueel kun je tussendoor nog de plaklaag van de biab of rubberbase na het uitharden even afnemen, je nagel shapen met een vijl, weer even stofvrij maken en vervolgens aflakken met kleur en topcoat.
Heel erg bedankt voor je reactie! Lekker duidelijk, daar hou ik van
Maar ik gebruik geen basecoat/rubberbase maar biab omdat ik dat fijner vind en ik heb het idee dat dat beter werkt/blijft zitten. Of toch beter basecoat of een rubberbase gebruiken? En welk merk is dan het beste/fijnste? Maar heb je dan onder de basecoat geen peel-off oid? Dus direct op je nagel? En gebruik je dan het kwastje van het potje zelf of een los kwastje? Ik vind het namelijk een eng idee dat wanneer ik uitgroei heb en na 2 weken weer wat anders wil, er misschien lucht onder komt en dat het een broedplaats voor bacteriën wordt. Of gebeurt dat niet zó snel? Wat ik ook heel lastig vind is om bijv 80% eraf te vijlen en het dan gelijkmatig te houden. Dat merkte ik gisteren al wel want op sommige stukken vijl je net iets meer eraf of er knappen stukjes af waardoor je op een nagel nog een stukje biab hebt zitten met stukjes natuurlijke nagel… hoe doe je dat dan? Dan wel alles eraf? Sorry voor de vele vragen haha maar ik wil absoluut voorkomen dat ik bacteriën etc op loop of mijn nagels verpruts met vijlen. En oja hoe lak je zo strak en netjes?
Als je biab fijn vindt dan kun je dat gewoon blijven gebruiken hoor.
Ik gebruik zelf geen peeloff nee. En ik werk eerst met het kwastje van het potje en vervolgens werk ik het uit met een dun lang nail airt penseel (Zoiets dus)
Daarmee kun je heel precies te werk om zowel de biab glad te trekken, als bij je nagelriemen en zijwallen.
Lucht kan zeker voor komen en het is ook heel belangrijk dat je daarop let. Meestal zie je dat ook omdat het duidelijk witte of in elk geval lichtere plekken zijn. Dat moet dan ook altijd verwijderd worden ivm, zoals je zelf al zei, bacteriegroei en vocht. Ook dit kun je doen door gewoon heeeel voorzichtig te vijlen. Goed kijken en tussendoor steeds stoppen. Dan zie je op een gegeven moment dus dat het laagje zo dun is dat je bijna aan de lucht/lifting zit en dan kun je vaak met 1 of 2 halen van de vijl het open maken als het ware. Vervolgens kun je dan met de vijl de losse stukjes weghalen of eventueel met een tangetje wat grotere stukjes. Daarna goed buffen zodat echt alle lucht en losse stukjes weg zijn.
Als je met vijlen merkt dat er stukjes blijven zitten en die zitten nog goed vast kun je die gewoon late zitten. Je probeert ze zo glad mogelijk te vijlen en vervolgens lak je er een wat dikker laagje biab overheen. Na de biab uit te harden haal je even de plaklaag weg en vijl je over alles wat uitsteekt tot het glad is. Omdat je eigen nagel onder de biab zit heb je minder kans om deze te raken. Als je het glad genoeg vindt haal je het stof weg en lak je ofwel nog een laagje biab voor de stevigheid of je zet de kleur erop. Zoek maar eens op youtube, daar staan heel veel filmpjes van nail refills. Dat is in principe dezelfde techniek.
Strak lakken is een kwestie van oefenen. Dunne laagjes gebruiken, dus het kwastje goed afvegen aan het potje en geduld hebben. Voor mijn nagelriemen en zijwallen gebruik ik net zo’n penseeltje als ik hierboven zei. Hiermee kun je heel strak langs de kanten. Zeker als je je nagelriemen goed hebt teruggeduwd.
Oh en mocht je er naast lakken of morsen dan dit meteen weghalen met een doekje of penseeltje gedipt in remover/cleaner en nooit gel uitharden die op je huid zit. Dit kan namelijk tot hele nare allergische reacties leiden met in het ergste geval zelfs loslating van de nagelplaat als gevolg. Zeker als dit vaker gebeurt.
Wederom bedankt voor je hele fijne uitleg!
Ik ga vanmiddag 2-3 nagels vervangen en ik ga je tips zeker meenemen. Ik heb laatst al dunne kwastjes aangeschaft dus deze ga ik er ook bij pakken Wat ik mij nog afvraag: hoelang ben jij bezig als je je nagels gaat doen?
Update! Hele blije update haha!
Ik heb 2 nagels vervangen en het is echt mooi geworden, al zeg ik het zelf Eerst beide nagels (wijs en middelvinger) 20min in de aceton gehad dmv een watje en aluminiumfolie, was vrij sceptisch want het leek mij op de één of andere manier te mooi om waar te zijn haha maar het werkt echt super goed! Na 20min kon ik alles er letterlijk zo afvegen, echt super fijn! Even snel met een bufferblokje de glans eraf, cleaner en na de primer en peel-off met de biab aan de gang. Deze had ik 5min warm laten worden in mijn bh
zodat hij wat minder dik zou zijn. Dun laagje erop en in de lamp, daarna zag ik nog wat oneffenheden dus die heb ik lichtjes weggevijld (met de buffer) Nog een laagje biab, dit keer om te ‘bouwen’ zodat je mooi de vorm van de nagel krijgt, dat lukte heel goed! Daarna nog even wat oneffenheidjes weggevijld en een laatste dunne laag biab. Twee keer kleur aangebracht (zwart) en de randjes met een heel dun kwastje gedaan, dit werkt echt als een tierelier! En niet direct aan de nagelriem/zijwanden maar iets er vanaf. Als laatste 2x de shine en toen waren mijn nagels echt vele malen beter dan hiervoor. En ik vond het echt zo leuk om te doen! Nu al zin om weer iets nieuws te plaatsen
En om het af te sluiten nog een vraag voor de mensen die ook met aceton weken: Doe je dan hand voor hand of meteen alles met het risico dat je 20min niets kan doen?
Wat fijn dat het is gelukt! Biab een beetje opwarmen in mijn bh doe ik ook weleens haha. Met name in de winter want dan is dat spul best stug om mee te werken dus dan is een beetje opwarmen wel nodig
Hoe lang ik bezig ben ligt er geheel aan of ik alles 1 kleur doe of iets fancy en of het alleen een refill is of dat er compleet nieuwe nagels gebouwd moeten worden. Maar gemiddel zo’n uur tot anderhalf uur. Dat is dan inclusief eraf halen, nagelriemen enzo.
Wat betreft je laatste vraag: toen ik nog aceton gebruikte deed ik beide handen in 1x en dan een serie of een film of een vlog ofzo opzetten. Dan zijn 20 minuten zo om.
Ongeveer 1,5 week nadat ik biab heb laten zetten bij een nagelsalon komen er een donkere randjes aan de bovenkant van mijn nagels. Het lijkt alsof het tussen de biab en mijn eigen nagel zit en ik krijg het niet weg. Ervaren meer mensen dit? Het lijkt alsof ik in de tuin heb gewerkt met aarde of iets, terwijl ik naar mijn idee echt niks bijzonders doe.
Dat lijkt me niet normaal, ik heb het nog nooit gehad en laat het al 1,5 jaar lang zetten bij de nagelsalon.
Ik ben binnenkort handmodel voor iets en moet een mooi naturel lakje op. Wat zijn mooie ‘my nails but better’ lakjes die mooi blijven zitten? Geen gellak!