Nagellak #3

Ik heb zo’n 100 kleuren van verschillende merken, te veel om op te noemen :sweat_smile:

3 likes

Holy moly! En gebruik je ze ook allemaal?

2 likes

Ja! De 1 wat vaker dan de ander uiteraard.
En ik gebruik ze niet alleen op mezelf, dat scheelt nogal!

1 like

Volgens mij zijn er een hoop fan van de Peel Base van PG. Ik zag dat ze die in een pakketje met de Prep Booster aanbieden. Klopt het dat je die Prep Booster nodig hebt voor de Peel off base? Of zijn er andere producten / merken die je ook kunt gebruiken?

1 like

Ik gebruik altijd de prep booster, dan peel off base en dan gewone base nog. Dit werkt goed voor mij. Geen idee qua andere merken…

2 likes

Ik gebruik ook de peel-off maar bij mij zit het alsnog muurvast :joy: dus ik week het met aceton eraf. Ik doe het als volgt: Prep, peel-off (beide van PG) en dan biab (van Neonail) de kleuren verschillend (PG, Victoria Vynn, Makear en Venalisa) en de shine is wel weer van PG. Het zit bij mij echt muurvast dus je kan wel merken door elkaar gebruiken :slight_smile:

2 likes

Welke plz :green_heart:

Ooh ik had iets anders gestemd want ik wilde gellak stickers voorstellen.

Ik merk dat gellak bij mij toch sneller loslaat en de stickers makkelijk 3 weken blijven zitten, maar zie dat je een hele leuke startset al hebt gekocht. Met hele leuke kleuren🤩

PG is sowieso een fijn merk en dit een hele leuke set!

2 likes

Omdat het zonder helemaal muurvast zit. Ik heb jaren geleden ook even gellak gehad en zonder de peel-off zit het zelfs nog hartstikke vast als ik een half uur ging weken in de aceton… Ik heb oa ook volgens mijn ‘oude’ nagelstyliste de perfecte nagels voor nagellak/gellak/acryl etc :slight_smile:

Dank je! Ik heb de cleanser van NeoNail liggen… is dat dan niet praktisch hetzelfde als die Prep Booster? Dat bespaart me weer een potje :laughing:

1 like

Vraag me af, want ik gebruik ook de cleanser van pg eerst voordat ik de prep booster gebruik. Maar je kunt natuurlijk gewoon zonder proberen en kijken of het goed blijft zitten. Ik volg gewoon braaf de stappen die pg aangeeft. Mja hoeft misschien niet.

1 like

Als ik de prepbooster gebruik zie ik letterlijker mijn nagels helemaal ontvetten en matter worden, dat resultaat zie ik niet als ik alleen de cleanser gebruik.

1 like

Ah… misschien is het meer een dehydrator?

1 like

Ik had dus lekker stug alleen de Peel Base gekocht omdat ik dacht dat die Prep Booster een slechte marketing was, maar ik zie soms bij mensen dat ze hun nagellak met de Peel Base in 1x als een soort hard plaatje eraf kunnen wippen. Ik moet echt in stukjes eraf pielen. Moet ik dan misschien toch maar die Prep Booster kopen? :joy:

1 like

Hmmm goed om te weten! Opruwen doe ik inmiddels eigenlijk niet meer, heb mijn nagels vorig jaar dusdanig beschadigd dat ik een half jaar geen nagellak of gellak heb kunnen dragen haha. Eigenlijk doe ik alleen ontvetten met de PinkGellac cleanser en dan gewoon peel base + kleur + top coat en dat blijft gelukkig verder prima zitten. Dus klinkt alsof ik op zich niet eens iets heel geks doe waardoor het zo gaat. Maar dan gooi ik hem gewoon in mijn winkelmandje en dan zie ik wel of het nog extra nuttig is of niet!

1 like

Nou lekker dan, had net zo’n set gekocht. Wisten jullie dit?

3 likes

Je hebt tegenwoordig heel veel HEMA vrije gellak, de stof waar deze allergie door veroorzaakt kan worden, dus je kan gewoon blijven lakken.

2 likes

Ik zag toevallig gisteren een aflevering van kassa hierover, klonk allemaal vrij ernstig. Had ook even zo’n: omg- ik- ga- nooit- meer- naar- de- Nagelstyliste- moment

2 likes

Ja dit nuanceert het al behoorlijk idd. In die aflevering zeiden ze dat ze bij de opleiding eerst jaarlijks zo’n geval meemaken en nu dagelijks. En dat iedereen die gel of acryl gebruikt echt fucked is een mocht je ooit een prothese, vulling of andere medische toepassingen nodig hebben: succes ermee!

In de uitzending van Kassa wordt genoemd dat er meerdere actylaten zijn (dan alleen HEMA), en dat je ook daar allergisch voor kan worden. (Wel met een iets lager risico).

2 likes