Nagellak #3

Met watjes of wattenschijfjes, aceton en aluminium folie (ik gebruik de aceton van het kruidvat speciaal voor gel en acrylnagel) meestal komt het na 20 minuten al helemaal los.

Watjes in een ziplock zakje doen met een beetje aceton en dan het zakje in een bakje warm water hangen werkt ook heel goed.

1 like

:orange_heart:

9 likes

Bij deze hand raakte ik zo gefrustreerd, niks lukte. Heb dit er maar van gemaakt, op zich wel gezellig zo:

25 likes

Ik was benieuwd dus zocht de ingredienten op:
Alcohol, Aqua, Parfum, CI 60725, CI 19140, CI 15850

Eigenlijk is het dus gewoon alcohol, gemengd met water en een geurtje. Dus dan zou het net zo goed moeten werken als pure alcohol denk ik? Welke alcohol gebruikte je hiervoor?

1 like

De alcohol in cleansers is normaal gesproken isopropyl. Die kun je niet zomaar kopen in de winkel. Althans in Nederland is er lastig aan te komen. De alcohol die hier wel verkrijgbaar is (bij bijvoorbeeld kruidvat en etos) is alcohol ketonatus. Deze kan een laagje achterlaten die dan weer de hechting kan beïnvloeden

3 likes

Pink chrome :sparkles:

47 likes

Alles mat, met en een chrome pinkje.
Zelf gedaan, maar nog niet helemaal netjes met de Chrome, daarom maar even bij 1 vinger per hand gehouden

11 likes

22 likes

Een nagel heeft een aanvaring met de vaatwasser niet overleefd. Dus dan moet alles kort😅 Dit is Doonails in Just Friends met wat chunky glitters in Mermaid💕

15 likes

Hema’tje

34 likes

Ik heb een chanel lakje dat denk ik 6 jaar oud is ofzo. Een paar keer gebruikt en toen in een la gesmeten. Ik kwam m net tegen en wil m eigenlijk weer eens opdoen, maar is dat nog veilig? Toen ik m uit de la haalde was de olie (denk ik) gescheiden, maar na wat schudden is het weer een geheel en ook gewoon nog heel vloeibaar en ruikt niet raar.

1 like

Ja hoor, het enige wat kan gebeuren is dat ie niet of niet goed droogt omdat ie zo oud is. Maar het kan geen kwaad voor je nagels of dergelijke tenzij je niet hygiënisch ermee hebt gewerkt of bijvoorbeeld schimmelnagels hebt gelakt. Maar daar ga ik niet van uit

Die olie wat jij noemt is overigens geen olie. Dat zijn de vloeibare bestanddelen van nagellak die naar boven komen drijven. De kleurpigmenten zijn zwaarder dus als je potje een tijd is blijven staan/liggen dan scheiden die zich door de zwaarte. Sommige lakjes hebben dat al heel snel, bij anderen duurt het jaren. Maar het kan in principe geen kwaad alleen dat het drogen en eventueel het lakken zelf minder goed (streperig) lukt.

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Weer wat geleerd :smiley:

3 likes

Mvg Barbie

40 likes

Mijn gellak lijkt onder de topcoat the scheuren. Het is ook alleen op mijn rechterhand, maar is me in het verleden nooit opgevallen. Iemand enig idee hoe het kan komen?

Ik heb een rubberbase en lakjes van Neonail gebruikt en top coat van pink gellak. Geen idee of dat ermee te maken heeft…

1 like

Heb je de ultra shine gebruikt? Die kan soms scheuren als je nagels eronder een beetje buigen, die buigt namelijk niet mee omdat hij zo hard is.
Geen pro maar dat hoor ik toch vaak :sweat_smile::woman_shrugging:

3 likes

Ja dat is m! Dan zal het daar wel aan liggen

Ik zag dat pink gellac (sinds kort?) een heel schattig klein reissetje inclusief lamp heeft: Gelnagellak Travel Set - Pink Gellac1ydpcyx_up*MQ…&gclid=EAIaIQobChMIicnM6oHFgAMVRY-DBx3YBQXTEAAYASAAEgLzQvD_BwE
Lijkt me ideaal voor op vakantie en 1 nagel laat los ofzo om even opnieuw te doen, maar de lamp heeft maar een vermogen van 3W. Mijn lamp thuis, van kiki london, heeft 96W. Gaat dit ooit werken denken jullie? Er hoeft natuurlijk maar 1 nagel in, maar 3W klinkt wel heel minimaal.

1 like

Vraag me af of dat goed is voor je nagel als je het niet goed genoeg laat uitdrogeb.

3 likes

Dat is niet alleen slecht voor je nagel maar kan ook allergieen veroorzaken. Ik zou het er niet op wagen.

4 likes