Nagellak #3

Is blijkbaar onvoldoende want daar zitten weer andere acrylaten in waar je allergisch voor kunt worden.

3 likes

Die poeders zijn in principe gewoon acrylpoeders, waarin dus ook gewoon acrylaten inzitten waar je een allergie voor kunt ontwikkelen. Zeker als je die in “natte” ,om het zo maar even te zeggen, toestand op je huid krijgt. Dus ook hier geldt ook secuur werken en geen activator etc op je huid morsen

2 likes

Ik heb gisteravond mijn nagels gedaan met gellak, en toen was alles glad en strak. Nu werd ik vanmorgen wakker en zijn een paar vingers aan de bovenkant helemaal geribbeld? Het zal vocht of lucht zijn denk ik?
Ik heb 2 lagen base, 3 lagen kleur allemaal 1x 60 sec onder de lamp gehad en daarna nog een laag top 2x 60 sec onder de lamp. Iemand enig idee waar dit mis gegaan kan zijn?

Het lijkt erop dat een laag of meerdere niet goed gecured zijn. Was het eerder goed gegaan met meerdere lagen? Ik heb altijd 1x base of rubberbase, 2x kleur en 1x topcoat.

2 likes

As woensdag is er 1+1 korting van 20u - 21u bij LennoxLynn. Zij heeft goede kwalitatieve gellaks in haar shop. Nu alvast shoppinglist maken :skull:

1 like

Ja ik doe het eigenlijk altijd zo. Maar nu wel een nieuw lakje die gerimpeld is. Dus misschien dat deze kleur dan toch langer onder de lamp moet.
Nouja dit moet er zsm af, dus dan ga ik wel even proberen hoe het wordt als ik het per laag 2x 60 sec onder de lamp doe

Kortgewiekte nagels met Gold glitter van PG.

13 likes

Ik las dat meerdere mensen hier twijfelen om verder te gaan met gellak vanwege mogelijke allergieën. Zelf twijfel ik ook, zeker omdat ik al een tijdje last heb van de huid van mijn oogleden en dat zou volgens mij in theorie ook een gevolg van de gellak kunnen zijn.
Ik las net deze blog:

en zag daar onderstaande reactie (helemaal onderaan op die blog) van iemand van dermatologie/allergologie.
Vond het zelf wel verhelderend om te lezen, misschien anderen ook.

Ik weet overigens nog steeds niet wat ik nou ga doen, haha.
M’n nagels scheuren echt zo snel zonder gellak :frowning:

7 likes

Ik haal hier uit dat het dus ook voor gel plak nagels geldt “geen ander nagel cosmeticum”…
Hmm balen… ik deed nu al tijdelijk geen gel lak ivm zwangerschap (nee dat is een eigen gevoel, volgens mij is het volgens internet gewoon veilig maar voelt voor mij niet goed. Idk why :rofl:), maar wilde het daarna eigenlijk wel weer doen… toch wel veel twijfel hier nu

1 like

Haha ik heb voor het eerst gellak laten doen en ik lees nu dit allemaal. Ik ben best wel gevoelig voor allergische huidreacties en heb een krakkemikkige knie waarvan ik ergens denk dat die vervangen moet worden als ik bejaard ben. Misschien moet dit maar de eerste en laatste keer gellak zijn. :clown_face:

1 like

Door die zin vraag ik me ook af of dit geldt voor normale nagellak, ik zou het wel gek vinden als dat zo is. Want de artikelen gaan alleen maar over gellak, maar door hoe ze dit schrijft denk je weer van wel.

Vast een kerstig glittertje

Combi van:

12 likes

Zo lastig op beeld te krijgen want je ziet de helft geeneens, maar het is dus een heel donkere bordeauxrode kleur die in het meeste licht haast zwart lijkt maar dan boordevol flakes, gewone glitter, holo en van die flash/reflecterende glitterdeeltjes.

En close up:

89 likes

Looooove it

3 likes

OMG welke want moet ik hebben?!

Heel erg mooi dit

En matcht met je stuur, ook leuk.

2 likes

Mylaq M841 shining burgundy. Is te koop bij o.a. de kruidvat en ik moet zeggen deze heeft me echt verrast. De cream kleurtjes vind ik wat minder, maar er zitten dus wel echt leuke speciale lakjes bij. Er is overigens ook nog een donkerblauwe variant van met dezelfde soorten glitters en flakes.

@Nysmn ja nu je het zegt. Was me nog niet eens opgevallen haha

6 likes

Nee joh, is dit een gelllak van de Kruidvat?!

4 likes

Jazeker! Zijn wel hele kleine flesjes maargoed, daar is de prijs ook naar

2 likes

Wauw! Zoo mooi!

1 like